Pagina 1 van 1

Turbo en turbokop + de hele zooi op een 1.7 es blok?

Geplaatst: 10.10.2007 - 00:05
door yorickhdw
hoi,

ik kan aan een turbo en turbokop van een turbo 480 komen, kan ik dit gewoon op mijn 1.7 onderblok drukken of gaat dat niet goed?

moet ik mijn compressie aanpassen/verlagen oid.

kunnen mij drijfstangen dat aan enz enz....


ik ben zelf goed genoeg met sleutelen om het voor elkaar te krijgen dus dat is geen probleem.

Geplaatst: 10.10.2007 - 12:40
door 480S60
Je kan de zaak wisselen, dit moet dan inclusief kabelboom, computers enzovoort. Ook zal je er een andere versnellingsbak aan moeten zetten, het beste zet je er dan een M59 versnellingsbak aan.
Ohja, en als je toch bezig bent, kan je ook een lange gaffel op de koppeling zetten. Daarmee wordt de bediening een stuk minder zwaar.

Geplaatst: 10.10.2007 - 14:58
door yorickhdw
dus als ik de computers wissel(onder de bestuurders stoel toch?) en de kop met spruitstukken, turbo, downpipe, intercooler. dan moet het gewoon draaien?

welke kabel bomen moet ik dan hebben? en past die computer van de turbo zo in die stekker of moet die kabelboom ook anders?

gr y

Geplaatst: 10.10.2007 - 18:29
door Iroll
Goedkoper is om bijv. een 440 turbo op de kop te tikken voor weinig en daar alles van over te zetten. Is bijna niet te doen een ES naar turbo ombouwen. Uitlaat heeft andere diameter, extra hitteschilden voor de uitlaat, andere benzine pomp, andere ontstekingsunit en sensor, andere meters, andere benzine druk regulator, andere ECU, andere versnellingsbak, andere olieleidingen, etc. Dus alleen spruitstuk, turbo en kop is nog niet de helft van het verhaal. Het kan wel, maar of het verstandig is?

Geplaatst: 11.10.2007 - 01:42
door yorickhdw
ik zal eens kijken ik heb nog wel een 440 turbo zien staan op de sloop hier, maar heeft al 290 dkm gelopen is dat te doen?

Geplaatst: 11.10.2007 - 11:15
door Auk
Die is net ingereden :wink:

Maar bekijk hem wel op de bekende "afkeur" plekken, want ik denk niet dat ie zomaar op de sloop terrecht komt?


(al was ik vorige week bij een sloop hier in Roermond, en toen viel mijn oog op een nieuwe M5 en een Passat W8.. demonteren in een schuurtje... zonder schade... )

Geplaatst: 11.10.2007 - 11:27
door yorickhdw
oke, is dat onderblok eigenlijk wel hetzelfde als die van de turbo? Ik denk dat ik de hele zooi dan wel gewoon overzet.

Geplaatst: 11.10.2007 - 11:33
door 480S60
Je kan natuurlijk ook gewoon je carroserie overzetten op het Turbo chassis met alles erop en eraan. Misschien is dat makkelijker :)

Geplaatst: 11.10.2007 - 17:48
door Geert85
@Auk

Die is net ingereden


Nou auke, het is geen 5 pitter he. Het is maar wat renault techiek

Geplaatst: 11.10.2007 - 20:22
door yorickhdw
past het turbo subframe van een 440 dan in een 480?

Geplaatst: 11.10.2007 - 21:50
door Geert85
Ja dat past.

de auto's zijn veelal het zelfde, op de carroserie na.

Geplaatst: 11.10.2007 - 23:17
door Auk
Ah, Geert ook weer online op Volvo-forum :wink:

Renault blok of niet.. die blokken kunnen gemakkelijk 4ton rijden als er je goed mee omgaat en m zijn onderhoudt geeft..

Subframe van de gehele 400 serie is gelijk, je kunt wellicht ook eens met deze vraag komen bij de TC van het Volvo480register... die kunnen je daar vast ook erg mee op weg helpen!

Succes, en laat ons de vorderingen maar zien/horen/merken :D

Geplaatst: 13.10.2007 - 13:23
door yorickhdw
oke dus ik kan gewoon het sub frame onder de auto weg laten zakken en dat zo onder mijn auto prikken?

Geplaatst: 16.10.2007 - 11:45
door yorickhdw
Past de ecu van de turbo op de kabelboom van de es anders moet ik zeker ook de helekabelboom mee nemen.

waar zit die ecu ookal weer onder de bestuurders stoeltoch?

Geplaatst: 16.10.2007 - 12:43
door Auk
Je moet de gehele kabelboom en ECU mee nemen, je bent wel even bezig met het ombouwen van de onderdelen... maar je hebt wel iets heel moois als het klaar is.. :)

Ik ben zelf ook bezig met opties aanleggen in mijn S.. heb een kabelboom van mijn oude ES liggen met de goede kabels, die haal ik daar uit en leg aan in mijn nieuwe S..

Even mee bezig, maar straks wel een GT uitvoering:)

Geplaatst: 16.10.2007 - 21:38
door gteturbo
het onderblok van een turbo versie is ook anders

er zitten andere hollere zuigers in ivm compressie verlaging.
verder zit in turbo ondeblok zuigerkoeling gebouwd
en zit er aan de achterkant van het blok een gat net boven het carter gemaakt waar de olieretour van turbo op uitkomt.

en zo zijn er nog een paar dingetjes