Pagina 1 van 2
verschil die ik nog niet begrijp bij 3x tuning
Geplaatst: 10.10.2007 - 20:04
door euerw
ik kijk dus alleen bij de bedrijven die goed te boek staan volgens ons forum, alleen snap ik niet hoe het kan dat bij een 2.4D 130PK, Hartog en Fasttech tot 168pk opgeven en Rica 198PK.
het enige verschil wat ik kon vinden is dat bij Rica het vermogen v.a. 2200toeren vrij komt.
Nogmaals ik denk dat ze alle 3 gewoon de beste optie zijn voor tuning maar het verschil met Rica is gewoon groot en ze staan bekend als volvo tuning specialist.
kan iemand me meer vertellen?
Geplaatst: 11.10.2007 - 11:35
door 480S60
Je kan het Oostenrijkse inmotion ook nog overwegen. Daar heb ik een hele goede chip vandaan waar ik zeer tevreden over ben. De chip geeft merkbaar pas het volle vermogen en koppel in de 3de versnelling zodat in 1 en 2 rustig en normaal rijden nog erg makkelijk is en je je versnellingsbak en andere delen spaart.
Geplaatst: 11.10.2007 - 12:05
door Sam
volgens mee geven hartog en fasttech dan een upgrade tot D5 weer, en gaat rica na die update tot D5 nog eens door
Geplaatst: 11.10.2007 - 20:04
door euerw
Met Rica gesproken vandaag en klinkt simpel, de oude 130pk 2.4D is de zelfde motor als de oude 163pk D5 alleen software is aangepast.
bij tuning komen ze dus ook op het zelf eind vermogen uit
Geplaatst: 11.10.2007 - 20:26
door VolvoTech
Er zijn wat verschillen, met name in wanneer het vermogen vrijkomt inderdaad. Bij de Rica software wijziging (daar heb je het namelijk over, er gaat geen chip in of uit je auto), gaat je power curve al bij net over de 1000 toeren met een paar kW meer omhoog. Ook de torque neemt toe, vanaf ongeveer 2200 toeren heb je vol vermogen.
Heb je een automaat? Zo ja, verzeker je jezelf er van dat het een geartronic is, anders niet tever doortunen, je neemt risico's met je bak anders.
Je kunt PPC tuning gebruiken (je krijgt een ODB module toegestuurd) om je auto zelf te tunen, of langs gaan bij Rica (of ons) en dan wordt het direct met de computer gedaan.
Let op, PPC tuning is iets duurder, maar je behoudt je PPC module. Bij een eventuele software flush door je dealer (nieuwe software beschikbaar vanaf fabriek) ben je je tuning namelijk weer kwijt.
Een PPC box sluit je vervolgens weer aan, die ziet dat er nieuwe software op staat en gaat bij Rica de laatste versie voor jouw auto weer ophalen.
De Box blijft bij je auto horen (werkt op basis van VIN nummer) en kun je dus eventueel meeverkopen met je auto ooit.
Groet
Bob
Geplaatst: 11.10.2007 - 21:07
door euerw
Kijk dit noem ik pas uitleg!!!!
Geplaatst: 11.10.2007 - 22:27
door gevanje
Als ik het dus allemaal goed begrijp is de 130 pk versie qua 'hardware' gelijk aan de d5??!!
Geplaatst: 11.10.2007 - 22:30
door VolvoTech
You are sooooo right.
2.4D 130PK + SoftwareUpdate = D5 163PK
Re: verschil die ik nog niet begrijp bij 3x tuning
Geplaatst: 14.10.2007 - 13:00
door pedro sr.
euerw schreef:ik kijk dus alleen bij de bedrijven die goed te boek staan volgens ons forum, alleen snap ik niet hoe het kan dat bij een 2.4D 130PK, Hartog en Fasttech tot 168pk opgeven en Rica 198PK.
het enige verschil wat ik kon vinden is dat bij Rica het vermogen v.a. 2200toeren vrij komt.
Nogmaals ik denk dat ze alle 3 gewoon de beste optie zijn voor tuning maar het verschil met Rica is gewoon groot en ze staan bekend als volvo tuning specialist.
kan iemand me meer vertellen?
Dit is wel erg kort door de bocht, wij hebben een opgave gedaan aan de hand van uw wensen en verwachtingen, ik zie heel belangrijke zaken ontbreken, die in de mail naar ons wel naar voren kwamen.
Wij hebben u een antwoord gegeven met daarin de prestaties zoals wij die adviseren aan de hand van uw "eisen/angsten", nu is het weer zo dat wie met de grootste getallen smijt de beste tuner is ............
Al wil je 300pk, kan ook , klant is koning, maar dat was niet de vraag en intentie.
Re: verschil die ik nog niet begrijp bij 3x tuning
Geplaatst: 14.10.2007 - 13:55
door Ludo
pedro sr. schreef: nu is het weer zo dat wie met de grootste getallen smijt de beste tuner is ............
voor iemand die niet verder dan zijn neus lang wil kijken, klopt dat inderdaad.
maar als iedere tuner de gemaakte kosten moest terugbetalen aan de klant als die grote getallen niet gehaald worden waarmee ze smijten, zouden er al een heel pak minder tuners (of is dat prutsers?) op de aardbol rondlopen...

Geplaatst: 14.10.2007 - 14:01
door VolvoTech
Wat een fanatisme.
Auto mag natuurlijk op de rollen-bank na de tuning. (TNO) Ge-ijkt meetrapportje krijg je natuurlijk mee.
Groet
Bob
Geplaatst: 14.10.2007 - 14:55
door bart simpson
VolvoTech schreef:You are sooooo right.
2.4D 130PK + SoftwareUpdate = D5 163PK
alleen wijken de versnellingsbak en de remmen wel weer af
Geplaatst: 14.10.2007 - 19:06
door Ludo
VolvoTech schreef:Wat een fanatisme.
Auto mag natuurlijk op de rollen-bank na de tuning. (TNO) Ge-ijkt meetrapportje krijg je natuurlijk mee.
nou, ik heb nog geen één keer dezelfde cijfers gezien op een uitdraai van een 850 als waar mee geadverteerd word.
wat mij betreft heeft dat niks met fanatisme te maken, maar duidelijk met bedrog.
Re: verschil die ik nog niet begrijp bij 3x tuning
Geplaatst: 14.10.2007 - 20:52
door euerw
Dit is wel erg kort door de bocht, wij hebben een opgave gedaan aan de hand van uw wensen en verwachtingen, ik zie heel belangrijke zaken ontbreken, die in de mail naar ons wel naar voren kwamen.(quote)
Het is en was zeker niet de bedoeling een verkeerde idee te geven, maar ik ben afhankelijk van de input die krijg op deze site en geef ook aan dat ik denk dat deze 3 bedrijven zeker tot de betere behoren.
maar het verschil kwam mij wat vreemd over van daar dat ik het ook openlijk en eerlijk vraag. komt ook nog bij dat mijn auto bedrijf geen probleem maakt van het op gegeven vermogen.
nogmaals als het niet goed zou zijn ect zou de betere tuner het afraden, ik denk, maar das mijn mening, met alle respect naar Hartog sr, dat de ervaring in Volvo bij Rica gewoon veel verder gaat, ik ken de grondlegger vanuit mijn Volvo tijd en was toen met dingen bezig waar de meeste auto techneuten niet eens aan durfde te denken, was ook een tijd dat tuning niet eens bekend was onder het gewone publiek vermoed ik.
mocht ik een verkeerde idee af gegeven hebben dan spijt me dat zeer
Geplaatst: 28.11.2008 - 13:01
door grazzhoppa480
sorry jongens maar ik vertrouw enkel rica want ik weet dat zij, wel de belgische afdeling vroeger bij ons in de garage kwamen tunen.
Geplaatst: 30.11.2008 - 14:01
door stekki
grazzhoppa480 schreef:sorry jongens maar ik vertrouw enkel rica want ik weet dat zij, wel de belgische afdeling vroeger bij ons in de garage kwamen tunen.
Heeft Volvo Belgie dan een akkoord met Rica? Hoe staat Volvo Belgie tov chiptuning? Ben namelijk ook geinteresseerd op mijn toekomstige S40 te laten chippen.
Geplaatst: 30.11.2008 - 14:09
door Ludo
nee Volvo Belgie heeft geen verbintenis met Rica.
er zijn wel dealers die samenwerken met hun, een Rica verdeler komt dan bij de dealer langs om een standaard chiptuning te doen.
Geplaatst: 30.11.2008 - 14:11
door stekki
Ludo schreef:nee Volvo Belgie heeft geen verbintenis met Rica.
er zijn wel dealers die samenwerken met hun, een Rica verdeler komt dan bij de dealer langs om een standaard chiptuning te doen.
Dus deze dealers maker er geen probleem van, wat met de garantie dan?
Geplaatst: 30.11.2008 - 14:13
door Ben
stekki schreef:grazzhoppa480 schreef:sorry jongens maar ik vertrouw enkel rica want ik weet dat zij, wel de belgische afdeling vroeger bij ons in de garage kwamen tunen.
Heeft Volvo Belgie dan een akkoord met Rica? Hoe staat Volvo Belgie tov chiptuning? Ben namelijk ook geinteresseerd op mijn toekomstige S40 te laten chippen.
Misschien moet je die vraag eens aan Volvo Belgie stellen. We zijn hier erg benieuwd naar het antwoord.
En aan allen: er is een groot verschil tussen wat kán en wat gewenst is cq. gedaan wordt.
Geplaatst: 30.11.2008 - 14:16
door Ludo
stekki schreef:Ludo schreef:nee Volvo Belgie heeft geen verbintenis met Rica.
er zijn wel dealers die samenwerken met hun, een Rica verdeler komt dan bij de dealer langs om een standaard chiptuning te doen.
Dus deze dealers maker er geen probleem van, wat met de garantie dan?
een dealer die dit zelf aanbied, doet daar niet moeilijk over.
ze zullen de achterpoortjes wel kennen, in geval van...