Pagina 1 van 1

Opties aansluiten, maar geen bekabeling?

Geplaatst: 11.10.2007 - 00:17
door Auk
Hey hallo!

Zoals de meesten van jullie mijn project: 480S wel kennen weten de meeste van jullie, als kenners, dat de S toendertijd de meest standaard uitvoering was..

Ook ik ben iemand van opties, leuke gadgets enzovoorts...

Ik weet dat niet alle bekabeling aanwezig is op deze uitvoering, maar is het mogelijk om onderstaande opties aan te sluiten?

- Olie/Volt meter
- Info Center
- Digitaal klokje

Tevens heeft de auto ook geen mistverlichting, motorruimte verlichting, boxen op de luxe plekken enzovoorts... maar ik neem aan dat dat geen probleem is om aan te sluiten!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Auke

Geplaatst: 11.10.2007 - 08:04
door coyote1980
Infocenter: Ik weet dat (onder meer) Suddy op het 480-EU forum een infocenter heeft geinstalleerd. Wellicht dat hij zijn bevindingen in een stappenplan kan omzetten (als hij dat niet al ergens in een threadje heeft staan).

Geplaatst: 11.10.2007 - 11:13
door Auk
Ik heb er zo niks van kunnen vinden op het 480-EU forum.. weet jij toevallig die link nog?

Sta voor een groot dilemma...

Geplaatst: 11.10.2007 - 11:44
door 480S60
Mijn ervaringen met een 90'er ES in S uitvoering.

- Olie/Volt meter
Met het plaatsen van een andere sensor was dit zo op de bestaande kabelboom aan te sluiten.

- Info Center
Zat er al op bij mij. Hangt van de versnellingsbaksignalen af of je dit werkend kan krijgen

- Digitaal klokje
Prik je er natuurlijk gewoon zo in.

- mistverlichting
Is een kwestie van schakelaar, relais en lampen plaatsen.

- motorruimte verlichting,
Zal je volledig zelf moeten bekabelen, hooguit een bedradingsschema van een 86'er ES dat je kan helpen waar de signalen en prik vandaan te halen.

- boxen op de luxe plekken
Hiervoor moet je zelf een kabel leggen. Dit is een losse kabel die van radio langs de middenconsole onder de vloerbedekking door naar achteren loopt. Deze hoeft er niet te zitten.

- stoelverwarming
Hiervoor zal je ook zelf bedrading moeten trekken en dergelijke. Het slimste is om niet originele 440 matjes te kiezen als verwarmingselementen. Kies die van bijvoorbeeld een 240, die zijn robuuster.

- instapverlichting
Waarschijnlijk is de bedrading hiervoor wel aanwezig. Klik de kapjes eruit waar ze horen te zitten en kijk wat je kan vinden daar.

Geplaatst: 11.10.2007 - 12:22
door Auk
Zoiezo gaat het hele dashboard er nog uit om de kachel over te zetten en te verstevigen met polyester!

Probeer ik dan ook gewoon te regelen dat die kabelboom geheel aangepast wordt, bouw ik direct instapverlichting in enzovoorts...

Maar het grootste probleem is nu dat ik dat infocenter erin wil hebben...

Geplaatst: 11.10.2007 - 13:04
door 480S60
Dat is dus een kwestie van versnellingsbak checken.

Geplaatst: 11.10.2007 - 13:23
door Auk
Maar die bekabeling mist, hoe moet ik dat dan ooit aan de praat krijgen?

Tevens heb ik ook geen idee wat ik aan de versnellingsbak zou moeten zien..

Ik weet niet waar hij de puls vanaf krijgt om het infocenter te voorzien van die info..

Gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik enz.

Geplaatst: 11.10.2007 - 14:52
door coyote1980
Suddy's thread

Staat niet heel veel info vrees ik, ik zou hem even een PM sturen met de vraag of hij je verder wil helpen.

Geplaatst: 11.10.2007 - 14:55
door Auk
Is ook al gebeurd! Thanks in ieder geval Coyote!! :D

Geplaatst: 11.10.2007 - 17:39
door Iroll
Ik heb afgelopen zaterdag een metalic zwarte '92 S gekocht die door een vorige eigenaar helemaat GT is uitgevoerd inclusief een groen peilstok blok uit een total loss uit '95. Heeft 80dkm gedraait. Alles zit erop en eraan: info centre, airco, ABS, tracs, cruise control, instap verlichting, GT interieur, oliedruk en voltmeter, voor spoiler met mistlampen, spiksplinter nieuw silverstone sportstuur (ik heb nog een hel mooi leren sportstuur erbij gekregen). Het kan dus wel!

Geplaatst: 11.10.2007 - 23:02
door Auk
Ja, dan is dus het motorblok mee veranderd... plus versnellingsbak... waar dus alle opties al op zitten.

Maar ik wil liever niet mijn oude kabelboom uit de ES uit elkaar gaan trekken om die opties te laten werken..

Zo is het ook mijn gedachte om mijn 2.0iS geheel GT uit te voeren...

Het liefst heb ik dus mooie handleidingen die me daarbij helpen... ik zal vast niet de eerste zijn die die gedachte in zijn hoofd haalt :wink:

Geplaatst: 16.10.2007 - 09:55
door EvolvE
Een optie die wat meer werk kost is om de handleidingen zelf te gaan maken
;). ik weet niet of dat een optie is...

Misschien kan je controleren of de versnellingsbak op de ES anders is als
die op de S. Als je die kan omzetten heb je iig je aansluitingen op de
versnellingsbak.

Geplaatst: 16.10.2007 - 10:29
door Auk
Wat er allemaal gebeurt aan mijn S wordt zoiezo op foto en verslag vastgelegd. :wink:
Ik ben van mening dat dat omswitchen van versnellingsbak niet nodig is.. Probeer tzt gewoon die sensoren te regelen bij de dealer, of ik zoek een donor S die de opties wel heeft.

Het is in ieder geval een heel karwei, maar het blijft leuk om te doen :D