Pagina 1 van 1

sportluchtfilter s60?

Geplaatst: 16.10.2007 - 17:22
door Volver_s60
Ik wil binnekort waarschijnlijk een sportluchtfilter aanschaffen.
Mijn vraag is of hier mensen zijn die ook een andere luchtfilter hebben aangeschaft en wat het verschil was tov de standaardluchtfilter.
Zowel geluid als pk's
Ook vraag ik jullie welk merk jullie zouden aangschaffen:
K&N of Green misschien?

Geplaatst: 16.10.2007 - 19:28
door steven460
Tijdje terug heb ik een aantal articles gelezen over luchtfilters... Blijkt dat K&N, of Foam filters vaak erg teleurstellend zijn in de filtrerende kwaliteit. Vuil komt de motor in.

Papieren filters filteren goed, plus de onderdruk die ze generen is verwaarloosbaar. Plus een Volvo S60heeft een Lucht-ram, en schep vooraan bij de radiator welke lucht je luchthuis in drukt als je harder dan 80 rijdt. Heb je praktisch een overdruk.

Geplaatst: 16.10.2007 - 19:55
door Fredhead
Ik heb in mijn Peugeot een Greenkit zitten.
Het luchtfilter geeft een mooi geluid en je merkt dat de auto wat sneller oppakt bij de lagere toeren.

Geplaatst: 16.10.2007 - 20:38
door euerw
fredhead schreef:Ik heb in mijn Peugeot een Greenkit zitten.
Het luchtfilter geeft een mooi geluid en je merkt dat de auto wat sneller oppakt bij de lagere toeren.
waarom dan niet in je Volvo?
ik had een K&N in mijn s60 bifuel, vond het geluid mooier en vond hm beter op het gas hangen, mocht Rica met tuning aangeven dat het posi werkt komt ie dadelijk ook in mijn 2.4D

Geplaatst: 17.10.2007 - 18:15
door Fredhead
Lijkt mij niet echt handig om een Greenkit in combinatie met een D5 te hebben.
Ik ga volgend jaar voor chippen, heeft meer effect en laat dan een chip op maat in mijn auto zetten. Is het gelijk zo veel mogelijk naar mijn wens.

Geplaatst: 17.10.2007 - 19:54
door Volver_s60
Welke luchtfilter zouden jullie aanbevelen qua vermogen en gedeeltelijk qua geluid? Ik heb een s60 2.4 170 pk benzinemotor

Nu ik dit hoor over de kwaliteit van Green en K&N weet ik het niet meer!!

Geplaatst: 17.10.2007 - 20:30
door euerw
Ik zelf zou voor K&N kiezen, meer ervaring en is waarschijnlijk wereldwijd een begrip, kijk maar eens op hun site, als je op www.hbase.nl kijkt kan je via je kenteken kijken welk type je moet hebben en wat de prijs is. voor mijn vorige s60 Bi-F zie boven, had ik het ook in een Renault Meg cabrio 2.0 16v 150pk williams , het was al bloed snel maar met filter ging het gewoon nog makkelijker en bij gewoon rustig rijden was het verbruik echt minder volgens de verbruiks meter.
En Green .... tja geen ervaring mee zegt me ook niets.
Trouwens voor alle duidelijheid heb ik het hier over een vervangings filter!
je geluid word er mooier van maar niet te gek

Geplaatst: 17.10.2007 - 20:33
door Fredhead
K&N is indd bekender dan Green. Ligt ook een beetje aan het merk dat je rijd, Green is bij Peugeotrijders wel heel bekend.
Kwaliteit van Green is ook zeer goed te noemen, komt ook een aardige sound vanaf en zoals ik al eerder zei, auto hangt wat lekkerder aan het gas en heeft onderin iets meer power.

Maar deze ervaring is met mijn Peugeot, heb geen idee hoe het rijd in combinatie met een Volvo.

Geplaatst: 17.10.2007 - 21:14
door D.M
Ik ben nogal huiverig voor die sportluchtfilters. De olie waar een K&N filter mee dient te worden ingespoten kan je luchtmassameter slopen.
Dit is mij overkomen met een volkswagen. De olie zet zich af op de luchtmassameter waardoor deze doorgeeft aan de ECU dat er minder lucht de motor ingaat concl er word minder diesel ingespoten wat weer resuleert in een laag vermogen
(de auto ging niet harder dan 130 km per uur).
kortom ik hou het lekker bij origineel!

Gr. Dennis

Geplaatst: 17.10.2007 - 21:56
door euerw
D.M schreef:Ik ben nogal huiverig voor die sportluchtfilters. De olie waar een K&N filter mee dient te worden ingespoten kan je luchtmassameter slopen.
Dit is mij overkomen met een volkswagen. De olie zet zich af op de luchtmassameter waardoor deze doorgeeft aan de ECU dat er minder lucht de motor ingaat concl er word minder diesel ingespoten wat weer resuleert in een laag vermogen
(de auto ging niet harder dan 130 km per uur).
kortom ik hou het lekker bij origineel!

Gr. Dennis
Je kan de filter langer laten zitten dAN een normale filter, het zelf reinigen doe ik dus liever ook niet, haal wel een nieuwe

Geplaatst: 17.10.2007 - 23:33
door Ludo
voor het vermogen moet je het niet doen, je haalt er niks meer mee uit.

wat betreft het inspuiten van de K&N, je hoeft er niet het volledige spuitbusje op te spuiten. :lol:

Geplaatst: 18.10.2007 - 19:35
door steven460
Lees voer over filters

Debunking the K&N Myth - Why OEM is Better
http://www.nicoclub.com/articles.php?id=180100

Geplaatst: 18.10.2007 - 19:50
door glitz
Luchtfilter = 0 vermogenswinst. Geluidtoename is ietwat merkbaar. Verder alleen mooi onder de kap en verder niet functioneel.
Wel functionele luchtinlaatsystemen zijn airboxes.

Geplaatst: 18.10.2007 - 20:05
door euerw
oke maar hebben we het nu over een airbox of de vervangings filters?
en als ik het goed zag zou AC Delco er het best uitkomen?