Pagina 1 van 1
460 Diesel Start probleem
Geplaatst: 19.10.2007 - 18:08
door mhjvs
wie helpt,
Kennis van mij heeft een 460 diesel uit 1997 met het volgende probleem.
Als hij koud is start hij heel slecht. Eenmaal warm start hij goed.
De gloeispiralen zijn in orde. Wie weet raad en helpt?
Alvast super bedankt.
Groet,
Michiel
Re: 460 Diesel Start probleem
Geplaatst: 20.10.2007 - 11:30
door Vosje
mhjvs schreef:wie helpt,
Kennis van mij heeft een 460 diesel uit 1997 met het volgende probleem.
Als hij koud is start hij heel slecht. Eenmaal warm start hij goed.
De gloeispiralen zijn in orde.
Hallo mhjvs,
Enkele andere factoren die in algemene zin ook een rol kunnen spelen bij het slecht starten van een koude diesel zijn o.a.
-Vervuiling van de gloeidraad van de gloeibougie;
-Verbogen gloeidraad kan sluiting met massa maken;
-Vervuilde verstuiveropening kan de brandstofstraal zodanig afbuigen dat ze op de gloeidraad spuit;
-Inspuiting te vroeg of te laat of een te hoge inspuitdruk.
Probeer deze dingen te controleren.
Vriendelijke groet,
Vosje
Geplaatst: 20.10.2007 - 11:33
door Ramon&Ramon
klepspeling te strak!
een van de belangrijkste oorzaken van slecht starten bij een 440 460 diesel.
Geplaatst: 21.10.2007 - 02:45
door Minimaniac
Waarschijnlijk de klepspeling inderdaad. Heb zelf hetzelfde probleem.
Ik dacht dat dit wel even snel en simpel te verhelpen was, maar het blijkt dat de volvo dealer de nokkenas moet verwijderen om bij de plaatjes te komen die vervangen moeten worden. Alles met elkaar komt "even" kleppen stellen volgens de dealer op 350 euro.
Nu heb ik begrepen dat het ook op een andere manier kan, maar dat daar speciaal gereedschap voor nodig is.
Ik hoop dat iemand hier me kan vertellen hoe ik aan dit gereedschap kan komen.
Misschien kan ik het dan zelf oplossen, dan kost het alleen de aanschaf van de plaatjes (10 euro per stuk, max 8 stuks nodig) en een pakking.
Geplaatst: 21.10.2007 - 10:56
door sjoerdb
ik heb het betreffende onderdeel in mijn bezit en is te koop. het is van hazet maar je kan er je klepstoters mee naar beneden drukken zodat je met 2 kleine schroevendraaiers het plaatje kan verwisselen. vraagprijs 30 euro. exl. verzendkosten
je garage hoeft niet de hele nokkenas te demonteren om de klepspeling af te stellen. dit speciaal gereedschap moeten ze hebben gezien het ook bij de benzinemotoren gebruikt wordt. de nokkenas weghalen is juist de andere (verkeerde) manier, met stukje gereedschap ben je veel sneller klaar. vraag daar maar naar. succes en ik hoor van je.
Geplaatst: 22.10.2007 - 19:34
door mhjvs
Probleem opgelost. Volgens kennis had een garage de gloeispiralen gecontroleerd. Niet dus! Gedemonteerd en getest, alle 4 helemaal dood. Vandaag even nieuwe gehaald en hij start weer!
Iedereen dank voor het meedenken.