Kachel wordt niet warm.

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

zeker! :) En uiteraard ook weer een voorbeeld voor anderen :)

ff offtopic; gaan jullie ook zondag richting VKB?
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik ga zaterdagochtend. Misschien dat ik op tijd ben om met het groepje meeterijden dat vanaf de Beatrixhal in Utrecht vertrekt.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

haha! Toevallig :P het gaat nog druk worden daar bij Beatrixdinges..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

auk, lezen, ZATERDAG :P En anders wordt het er 2 dagen druk ;)

Iroll, als je degenen uit het 480 rijders naar de VKB bedoelt, die gaan zondag :)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
volvo480drenthe
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 28.09.2007 - 23:21
Locatie: gieten

heyhey, nou mijn kachel word inelkgeval weer warm jongens,even een andere thermostaat in gedaan en voillla werkt weer toppie,kan er nu weer uitbakken hahahahahahahahahah iedereen bedankt voor de reactie's

groetnn uut gieten
VOLVO 440 DL 1.7 VAN 1991
VOLVO 440 GL 1.8i VAN 1993
VOLVO 460 DL 1.8I VAN 1993 MET 470000KM RIP
VOLVO 480 ES 1.7i VAN 1987
VOLVO 340 GL SPECIAL 1.4 VARIO VAN 1984
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik moet beter lezen!! Was van(zater)morgen om 9.30u bij de Beatrixdinges, voelde me zo verdomd alleeeeeen :(
Maar gelukkig waren er bij de beurs zat 480's!!
Gebruikersavatar
oty
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.12.2009 - 16:33

Ik zie dat het laatste bericht op dit topic al meer dan twee jaar geleden is, maar voor mij is het "probleem" actueel vandaar dat ik het nogmaals naar voren schuif.

Ik heb sinds een paar maanden een Volvo 480 en sinds een week of twee wordt mijn kachel niet meer warm.

Ik heb al het één en ander gelezen in dit forum, over doorspoelen en een (defecte) thermostaat.

Mijn engine-temperatuur komt momenteel krap aan de 70 graden en dan houdt het op, warmer wordt hij niet. Bij het bereiken van welke motor-temperatuur is de kachel geprogrammeerd om te gaan werken, weet iemand dat? Ik heb een VRAAGBAAK bij mijn Volvo 480 gekregen daar staat in; "thermostaat opent bij 89-92 graden" en; "thermostaat vol open bij 104-106 graden" die waarden worden dus bedoeld m.b.t. het warm beginnen te worden van de kachel in relatie tot de motor-temperatuur?

En; indien een laag koelwater niveau, zou dit koelwater toch juist eerder op temperatuur moeten zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.
Volvo 480 Turbo | Paris Blue
Gebruikersavatar
erik-hakkers
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
Locatie: hardenberg

Hmm er kan ook lucht in je leidingen zitten en dan werkt de thermostaat ook niet optimaal.

maar zoals je beschrijft kan de thermostaat ook al defect zijn .

Je kan even proberen om eerst de koelvloeistof weer op peil te vullen en te ontluchten ,werkt dit niet? dan mischien de thermostaat vervangen.
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305

volvo s70 2.5 10v 1998
Gebruikersavatar
oty
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.12.2009 - 16:33

Heb een nieuwe thermostaat geplaatst, nu bereikt de motor een temperatuur van maximaal 85 graden, in plaats van 70 graden met de vorige thermostaat. Kortom, de temperatuur wordt nog net niet hoog genoeg voor de kachel om aan te slaan. En dat is, zeker met de vorst van deze week, niet echt comfortabel.

Overigens, bij stilstaande auto bereikt de motor wel een temperatuur van boven de 90 graden en gaat de kachel ook wel aan, dus de kachel wordt wel warm, en ik heb ook wel het idee dat de juiste thermostaat is gemonteerd (ik kreeg een GATES TH12888G1 (of 7412-10213) mee).

Suggesties voor het feit dat de motor bij rijdende auto niet de temperatuur bereikt (89-92 graden) om de thermostaat open te laten gaan?
Volvo 480 Turbo | Paris Blue
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik denk dat je kachel radiateur verstopt zit. Oplossing is goed doorspoelen met de tuinslang. Er lopen 2 slangen via het schutboard naar binnen naar de radiateur. Slangen loshalen aan de motorkant en een voor een aansluiten op de tuinslang en flink laten lopen zodat de troep eruit spoelt. Daarna de slangen weer aansluiten en het hele systeem weer vullen met koelvloeistof of anti-vries verdund met gedistilleerd water 50/50.
Gebruikersavatar
oty
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.12.2009 - 16:33

Dankjewel voor de reactie, ik ga dat dit weekend even proberen!
Volvo 480 Turbo | Paris Blue
Plaats reactie

Terug naar “De 480”