Pagina 1 van 1
Moeilijk starten V50
Geplaatst: 24.10.2007 - 19:32
door Firechief
Sinds gisteren start de V50 moeilijk en loopt hij de eerste momenten precies vierkant. Deze ochtend terug hetzelfde. Na een ritje van 40km de wagen even stil gelegd en wat zaken ingeladen (+-10min). Nadien terug willen starten en heb toen 2 keer moeten starten vooraleer hij wou aanslaan. Terug liep hij eventjes vierkant. Paar kilometer verder kom ik aan op mijn werk. Daar heeft hij 12u stil gestaan. Wou dus deze avond terug starten en ja hoor, deze keer had hij er 3 pogingen voor nodig. Als hij dan eindelijk draaide was het alsof hioj maar op 2 zuigers liep. Dit heeft zo'n minuutje geduurd.
Heb geen noemenswaardig vermogenverlies vastgesteld en ook geen foutmeldingen gehad op de BC.
Herkent iemand dit probleem of kent iemand de oorzaak? Hopelijk laat hij me morgen niet in de steek. Zal vrijdagochtend de eerste zijn bij mijn dealer om hem dit probleem voor te leggen.
Firechief
moeilijk starten V50 2.0D?
Geplaatst: 25.10.2007 - 10:57
door Henk
-wat voor motor / type?
nog steeds deze :
V50 2.0D 136PK - Titanium Grey Pearl
???
Geplaatst: 25.10.2007 - 11:04
door Firechief
Nog steeds deze idd.
Heb deze morgen telefonisch contact gehad met de dealer en die vertelde me dat er waarschijnlijk lucht zou zitten op de brandstofleiding. Vraag me af hoe dat kan?? Nu ben ik nog niet geholpen want hij heeft momenteel geen vervangvoertuigen meer staan en de werkplaatsagenda staat vol. Kan maar eerst maandag tot bij de dealer. Hopelijk doet hij het zolang en anders zal het Volvo-Assistance worden.
Firechief
Geplaatst: 25.10.2007 - 12:43
door kmser
Waarschijnlijk iets anders, ik heb ook iets dergelijks gehad, maar de auto kon niet vertrekken (te weinig vermogen en onregelmatig draaien). Het beste is gewoon naar de dealer gaan en daar de auto aan de pc laten koppelen. De pc geeft meer meldingen dan de boordcomputer. Ik ben mijn wagen een week eraan kwijtgeweest en de ecu en egr zijn vervangen, ze hebben het exacte probleem nooit gevonden. Je kan zelf proberen om de batterij los te koppelen en terug aan te sluiten om zo de computer te resetten, maar dit is redelijk moeilijk omdat de kabels aan de korte kant zijn en de resultaten niet gegarandeerd zijn.
Geplaatst: 25.10.2007 - 17:26
door sanco
Is inderdaad 90% zeker de EGR klep met de hele regeling. Deze blijft mogelijk hangen (vaak agv vervuiling) en laat daardoor de motor niet op gang komen. Is je EGR al ooit eens vervangen (voor het geval je een uit de eerste series hebt althans) zie ook dit topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Bij mij dachten ze ook eerst aan de brandstof omdat er bellen in de leidingen zichtbaar zijn (zou gevolg zijn van slecht ontluchten) Inmiddels weten we beter. Overigens, de pomp en het filter moeten wel goed zijn natuurlijk, maar als die echt problemen gaven had je geen topvermogen waarschijnlijk.
Geplaatst: 26.10.2007 - 11:23
door Firechief
Eens de motor draait heb ik niet de indruk dat er vermogensverlies is. De wagen heeft intussen 17000km en er is nog niets veranderd aan et motorgedeelte. Ik stel me erg de vraag of dit een gevolg kan zijn van de EGR-klep. Ik ben niet de bompa-rijder en laat de motor regelmatig opklimmen tot zo'n 4000 Rpm. Aan de lichten ben ik meestal de eerste weg, wat niet wil zeggen dat ik een snelheidsduivel of laagvlieger ben. De wagen dateert van Mei 2007, dus ik denk niet dat ik bij de eerste series behoor.
Nu maandag gaat hij bij de dealer en we zullen dan wel zien. Is in ieder geval garantie.
Firechief
Geplaatst: 31.10.2007 - 08:03
door Firechief
Heb wagen sinds gisteren terug. Bleek om slechte diesel te gaan. Bij de laatste tankbeurt dus slechte diesel getankt en sindsdien dus problemen. Ze hebben de tank leeggemaakt, gespoeld en gevuld met nieuwe diesel + additief om injectoren te reinigen. Motor draait weer netjes.
Heb de brandstofmaatschappij gecontacteerd en deze bleke weet te hebben van een levering slechte diesel en gingen het nodige doen om alles te vergoeden. Ze gingen wel nog eerst stalen nemen in het betreffende station en de dealer moest ook staal houden. Wat slechte brandstof dus kan doen he ...
Firechief
Geplaatst: 31.10.2007 - 08:59
door Paul
Zo wat goed dat ze het meteen doorgeven.
Heb hier in Rotterdam keer gehad op de A13 dat het heel hard had geregend en vervolgens op de A13 stuk of 20 auto's waren gestrand die daar bij de Texaco hadden getankt. Bleken ze allemaal water getankt te hebben!
Geplaatst: 31.10.2007 - 23:14
door sanco
Nou Firechief, das een heel andere oplossing dan ik had verwacht. Dat zoiets nog voorkomt... slechte diesel. Al met al een behoorlijke klus nog denk ik. Hoe heeft de dealer dit gevonden, of was het filter danig vervuild?
hoop dat de schade voor je uiteindelijk beperkt blijft en de kosten ook echt betaald worden.
Geplaatst: 03.11.2007 - 08:58
door Firechief
De dealer heeft dit gevonden omdat hij vermoeden had van lucht in de leiding. Toen hij echter de leiding loskoppelde, rook hij meteen dat er iets niet juist was. Diesel had een zwavelgeur. Dus eerste actie was dieseltank leeg maken en reinigen en opnieuw proberen met goede diesel. Ook werd de dieselfilter vervangen.
Wat de vergoeding betreft; ik ben er wel gerust in. heb via via kennissen die bij de brandstoffenfirma werken en die vertelden me dat er in het verleden nog nooit problemen geweest zijn om deze kosten te vergoeden. Ze hebben een reputatie hoog te houden en kunnen zich geen slechte reclame veroorloven.
Firechief