Ook de nieuwe V70 heeft gebreken, gekijk vanaf het begin maakte het stuur een schurend geluid, na 3 dagen bij de dealer te hebben gestaan bleek het stuurhuis defect. Tevens moest er nieuwe voorruit in geplaatst worden, omdat er een luchtbel in zat. Lekker begin zo.....
Als er nog meer mensen met klachten zijn hoor ik dat graag.
Ook nieuwe V70 met gebreken
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heel vervelende incidenten, maar daar zie ik zeker geen "structurele" gebreken in.
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
Het zou ook absurd zijn als er bij een splinternieuw model binnen zo'n korte tijd al sprake zou zijn van structule gebreken. Het zou mij echter verbazen als ze op termijn toch niet te kop op steken. Met het laatste model V70 heeft Volvo flinke steken laten vallen en ook met de C30/S40/V50 is niet alles rozegeur en maneschijn. Denk dat we maar moeten afwachten...bart simpson schreef:... "structurele" gebreken ..
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een V70 is gebaseerd op de techniek van een S80, die loopt alweer een ruim jaar (maar was idd niet geheel probleemvrij de eerste tijd)
Volvo for life
- Schoentje
- 2nd Gear member
Ik kan me herinneren dat ik bij de proefrit met de nieuwe V70 af en toe een 'klonkend' geluid hoorde in/rond de voortrein. Dat was bij iedere drempel of bultje in de weg (ook als ik stapvoets reed). De verkoper had het ook gemerkt (was een demo via de importeur) en beaamde mijn klachten. We hielden het er echter op dat het waarschijnlijk om een eenmalig/toevallig probleemgevalletje gaat.
Zijn er anderen die zoiets ook gemerkt hebben?
Persoonlijk knap ik altijd behoorlijk af op dit soort nare geluidjes/rammeltjes. Ik hoop dat het niets structereels is.
Zijn er anderen die zoiets ook gemerkt hebben?
Persoonlijk knap ik altijd behoorlijk af op dit soort nare geluidjes/rammeltjes. Ik hoop dat het niets structereels is.
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
-
- 5th Gear member
Nou, hier eigenlijk helemaal nix (staan er zelf van te kijken), op een bokkige RTI na (heeft een halve dag tijdens een Europa roadtrip dienst geweigerd, uiteraard precies wanneer het niet uitkomt). Kwam gewoon niet meer omhoog zoeven, maar heette je wel welkom bij iedere grensovergang :roll: . Voorts resoneert de rechter Dynaudio-speaker in het voorportier, en blijft de melding 'afdalingsregeling niet actief' gedurende de hele rit branden als je deze eenmaal na het inschakelen weer uitgeschakeld hebt. Verder een topauto, die nieuwe XC70. De D5 is met 8.000km nu lekker ingelopen en is weliswaar merkbaar minder krachtig, maar tegelijkertijd wel veel stiller. De Geartronic blijf ik een middelmatige automaat vinden: in 6 nog teveel toeren, en niet altijd bij de les. Wel schakelt ie nu haast onmerkbaar. De Keyless Go is een fantastische optie: altijd doen! Tot slot: de ruimte en het zitcomfort achterin is enorm verbeterd: genoeg ruimte, fijne armsteun, lekker stil. In combinatie met de extra getinte ramen (altijd doen!) een superplek.
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
even de readknop op je richtingaanwijzerhandel indrukken zou dat op moeten lossenThom schreef:en blijft de melding 'afdalingsregeling niet actief' gedurende de hele rit branden als je deze eenmaal na het inschakelen weer uitgeschakeld hebt.
- Schoentje
- 2nd Gear member
Paul, dat heb je nu slim aangepakt. Ga ik ook zo doen. De Nokia 6300 zou ook 100% moeten werken... die kies ik waarschijnlijk.
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
- fransb85
- 3rd Gear member
niks erger dan een resonerende speaker als je een mooi soundsystem hebt.... heb laatst een goed weekend gespendeerd aan een resonerende speaker behuizing in het voorportier omdat ik echt kloppende slapen kreeg met mijn dire straits CD erin....Thom schreef:Voorts resoneert de rechter Dynaudio-speaker in het voorportier
Thom
-
- 2nd Gear member
De V70 heb ik nu 2 maanden (6.500 km) en geen gebreken gevoeld en/of gehoord. Heerlijke auto. Wel moet ik toegeven dat de geartronic weliswaar rustiger schakelt maar hij wel wat later en dan ook abrubt reageert vanuit stilstand.
C70 2.4i momentum, geartronic, mobilityline 2006.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
- Fulaks
- 6th Gear member
De handgeschakelde 6-bak van Getrag schakelt zeer aangenaam, en ik ben blij dat ik geen Geartronic heb. Misschien kan een en ander nog wel via een software-update bijgestuurd worden ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Alchemist
- 3rd Gear member
Dit gebeurt echt wel hoor! Kijk maar eens op de fora van de Ford S-Max (ook hetzelfde platform) vanaf het begin een en al ellende. Reden voor mij om uit te wijken naar een V70.Oceanracer schreef:Het zou ook absurd zijn als er bij een splinternieuw model binnen zo'n korte tijd al sprake zou zijn van structule gebreken....bart simpson schreef:... "structurele" gebreken ..
Op alle internationale fora is (gelukkig) niets structureels te vinden over hardware ellende bij de V70.
Het enige wat ik kan vinden is:
- soms RTI problemen
- niet alle telefoons/PDA's werken met bluetooth (kijk eens in de lijst van Volvo voor compatibiliteit)
- een paar keer krakende geluiden uit het dashboard als het koud is. Komt door stelmotoren in climate control. Is opgelost met climate control software-update van 23 december 2007.
Als dit alles is teken ik ervoor! (Fingers crossed)
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- Oceanracer
- Geartronic member
Mijn opmerking was dan ook cynisch bedoeld. Om te kunnen spreken van een structureel probleem, moet dit veelvuldig, in een reeks en bij een zelfde model voorkomen. Omdat de V70 toen ik dat bericht typte nog maar net van de band was gerold kon er om die reden geen sprake zijn van enige vorm van structuur, laat staan problemen.
Ik vind het echter nog te vroeg om te juichen, maar het lijkt er op dat ze van de S80 hebben geleerd. Ook de problemen met de C30 zijn (tot op heden) op 1 hand te tellen en doet het wat dat betreft vele malen beter dan de S40/V50. We zullen zien.
Ik vind het echter nog te vroeg om te juichen, maar het lijkt er op dat ze van de S80 hebben geleerd. Ook de problemen met de C30 zijn (tot op heden) op 1 hand te tellen en doet het wat dat betreft vele malen beter dan de S40/V50. We zullen zien.
-
- 4th Gear member
Ik ben inmiddels teruggeweest voor de airbag update. De softwareupdate die de problemen vn de bluetooth carkit en mijn Nokia N95 zou moeten oplossen is door Volvo weer ingetrokken omdat er in de update een fout zat. Inmiddels heeft het hier enkele dagen gevroren voor en na de Kerst en steeds gaat het alarm af', 's-nachts dus. eergisteren maar liefst drie keer m'n bed uit geweest.
Rammeltjes in het dashboard en krakende vloer in de bagageruimte. Als ik naar de radio luister komt er om de zoveel tijd een andere zender doorheen, duurt hooguit een halve seconde maar is wel irritant als je net naar iets interessants op BNR zit te luisteren. Van dit laatste weet ik nog niet of dit een probleem van de radio of van BNR is....
Hij rijdt verder prima met de Kerst naar Parijs geweest en die kilometers verslond-ie of het niets was.
Toch moet ik over anderhalve week voor de derde keer in drie maanden terug in verband met het bovenstaande. Kost weliswaar geen geld maar veel tijd. ben wat dat betreft niet tevreden, hoe goed de dealer zijn best ook doet, daar heb ik absoluut geen klagen over....
Rammeltjes in het dashboard en krakende vloer in de bagageruimte. Als ik naar de radio luister komt er om de zoveel tijd een andere zender doorheen, duurt hooguit een halve seconde maar is wel irritant als je net naar iets interessants op BNR zit te luisteren. Van dit laatste weet ik nog niet of dit een probleem van de radio of van BNR is....
Hij rijdt verder prima met de Kerst naar Parijs geweest en die kilometers verslond-ie of het niets was.
Toch moet ik over anderhalve week voor de derde keer in drie maanden terug in verband met het bovenstaande. Kost weliswaar geen geld maar veel tijd. ben wat dat betreft niet tevreden, hoe goed de dealer zijn best ook doet, daar heb ik absoluut geen klagen over....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik heb ook al gemerkt dat de FM-ontvangst soms even van slag is. Ik had dit in het begin, maar nu niet meer. Misschien zoekt het systeem de krachtigste zenderfrequentie en onthoudt deze, en is er enkel in het begin een 'leerperiode'. Weet het verder ook niet, alleen dus dat ik het in het begin hoorde en nu na drie weken niet meer.
Ik heb het Premium Sound System.
Ik heb het Premium Sound System.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 4th Gear member
Ik heb de auto nu drie maanden en hij doet het nog steeds. Is overigens High performance. Ik geloof echter dat het verschil tussen premium sound zit in de versterker en speakers, niet zo zeer in de tuner.....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb een HU1205 en die doet het ook. Zal er (bij Volvo) wel bijhoren. :?