Pagina 1 van 1

LPG Injectie én dubbele weber DCOE's op B20e blok

Geplaatst: 29.10.2007 - 19:04
door B.Brugman
Dit is mijn idee (droom) :razz:
Ik heb een P1800S, de b18 die d'r nu in hangt heeft zijn beste tijd wel gehad. Nu wil ik een andere motor erin hangen(b20), ik wil het wél meteen goed doen, dus wil ik een wat snellere setup/blok nemen.
Ik wil graag Weber DCOE40 carburateurs gaan gebruiken, maar ik wil ook zo af en toe op LPG rijden, ik kwam op het idee om mischien een E (injectie) kop te gebruiken en dan LPG door de injectors 'binnen' te laten en als ik op Benzine over schakel de benzine door de Webers naar binnen vloeit.

Ik heb géén idee of dit wel ooit mogelijk is, mischien is dit wel TOTAAL niet mogelijk, maar ik wil het toch even zeker weten :razz:

alvast bedankt

B.brugman

Geplaatst: 29.10.2007 - 22:22
door pieter007
moet mogelijk zijn denk ik ... maar lijkt me wel wat electrisiteits werk ,


op gas moet dan het injectie systeem werken denk ik ...

weet het niet zo goed .. maar lijkt me wel mogelijk


maar waarom de gas niet door de webers laten komen? of gaat dat niet ?

Geplaatst: 12.11.2007 - 20:58
door dennis850estate
B,

Ik heb een 144 gehad met dubbele webers, spaghetti uitlaat, racezuigers en stoterstangen, afgedraaid vliegwiel, gebleuprinte kop met vergrote kleppen, en ik heb op gas gereden. Hiervoor heb ik afgekeken bij ALFA om een groot luchtfilterhuis na te maken waar een gascarburateur op paste met een open luchtfilter. Klonk als een ALfa en had ongeveer 150 PK toen ik klaar was. Verder heb ik een 240 overdrive op de 4 bak gemonteerd door het vliegwielhuis af te zagen en over te zetten en de as in te korten. Was 7 jaar lang mijn dagelijkse auto met genoeg vermogen en een overdrive. Gasinjectie via injectoren kan wel maar gaat je veel geld kosten.

Geplaatst: 01.02.2008 - 20:24
door johan-volvo
Geachte B. brugman,

Het is denk ik wel te doen, gas-injectie i.p.v. normale procedure geeft zelf een groter of gelijk rendement t.o.v. benzine omdat door de verdamping van het gas, een koelend effect ontstaat. Voor een goed zelf-doe pakket moet je megasquirt gebruiken, je kan alles zelf insturen met de lap-top. Kijk voor dit product op www.perfomance-parts.nl

Er bestaan ook inlaat spruitstukken voor een DCOE-cab. met gaten voor injectoren. Hier zitten dan wel per inlaat een gasklep op, er valt hier wel wat mee te vogelen.

succes,

johan

Geplaatst: 01.02.2008 - 21:57
door Ludo
johan-volvo schreef: gas-injectie i.p.v. normale procedure geeft zelf een groter of gelijk rendement t.o.v. benzine omdat door de verdamping van het gas, een koelend effect ontstaat.
bij zowel de conventionele lpg systemen als gasinjectie gaat gas eerst door de verdamper.
het gas gaat dus over in dampvorm, dat is dan eigenlijk hetzelfde zoals bij een 'oud' systeem.
een koelende werking heb je wel als vloeibaar gas rechtstreeks op de inlaatklep geinjecteerd word, zoals bij het Vialle LPi systeem.

Geplaatst: 01.02.2008 - 22:49
door Iwema
Dampgas-injectie op een blok zonder een geregelde-benzine-injectie is vragen om problemen.

Niet doen!

Als je het goed wil doen ga je voor een injectie-benzine systeem al dan niet met een mengstuk of gasinjectie.

Let wel een K-jetronic met een mengstuk van 45MM kan sneller zijn op LPG als op benzine.

Met een electronische benzine inspuiting kan de auto op LPG net zo snel zijn op LPG als je een mengstuk LPG systeem inbouwd.

Bij een carburatuur blok kan na ombouw op LPG het vermogen met 20.5% stijgen!
http://www.iwemalpg.com/Matra_Murena22.htm

Bij 303 PK is een mengstuk LPG systeem nog sneller op LPG als op bernzine!
http://www.iwemalpg.com/TestRR_39_46EFI.htm

Voor meer grafiekken zie:
http://www.iwemalpg.com/Tests.htm


Hugo
Iwema LPG

Geplaatst: 13.11.2008 - 10:29
door classicswede
From what I can understand you are looking to fit LPG injection and a B20 running webbers?

The way I have overcome this is to use one of the old stand alone gas injection systems such as the OMVL dream xxi or Romano GIS. These do not need to see a petrol injector pulse and will run purly off RPM signal and Lambda

Geplaatst: 13.11.2008 - 20:38
door admiral
Past een B23 blok niet, deze zijn ook als injectie geleverd. Kun je een G3 installatie nemen die alles zelf regelt, geeft wel een electronica aanpassing. Maar als je dit soort dromen hebt moet dit geen probleem zijn.

lpg mengstuk dubbele webers

Geplaatst: 11.02.2009 - 20:04
door bflierman
Topic is inmiddels al een paar maand of 3 oud, maar ik heb gewoon mengstukken voor dubbele zijstroom webers (DCOE). Dus zowel op benzine als op LPG rijden hoeft geef probleem te zijn. Ik heb verschillende typen mengstukken voor de dubbele webers, sommige zitten in het luchtfilter, sommige tussen carb en filter.

Ben

Geplaatst: 23.02.2009 - 00:14
door dopdedouwer
Hey ben, heb je die mengstukken ook voor de 36DCD7?

Geplaatst: 23.02.2009 - 08:26
door bflierman
dopdedouwer schreef:Hey ben, heb je die mengstukken ook voor de 36DCD7?
Nope, helaas niet. De DCD is wat dat betreft weer heel anders.
Ben

Geplaatst: 02.08.2009 - 19:41
door ferdy
Iwema schreef:Dampgas-injectie op een blok zonder een geregelde-benzine-injectie is vragen om problemen.

Niet doen!

Als je het goed wil doen ga je voor een injectie-benzine systeem al dan niet met een mengstuk of gasinjectie.

Let wel een K-jetronic met een mengstuk van 45MM kan sneller zijn op LPG als op benzine.

Met een electronische benzine inspuiting kan de auto op LPG net zo snel zijn op LPG als je een mengstuk LPG systeem inbouwd.

Bij een carburatuur blok kan na ombouw op LPG het vermogen met 20.5% stijgen!
http://www.iwemalpg.com/Matra_Murena22.htm

Bij 303 PK is een mengstuk LPG systeem nog sneller op LPG als op bernzine!
http://www.iwemalpg.com/TestRR_39_46EFI.htm

Voor meer grafiekken zie:
http://www.iwemalpg.com/Tests.htm


Hugo
Iwema LPG
En dat is precies de rede waarom je die oude troep weg moet doen en het beste kan overstappen op een motormanagment van bijvoorbeeld KdFi. Een K-jettronic icm een gasmengstuk is vragen om backfire problemen. Daarnaast is het een vreemd verhaal :!: dat een auto op LPG dampgas sneller is dan op benzine, waarschijnlijk had je K-jettronic verkeerd afgesteld, want er zit gewoon meer energie in een liter benzine als LPG. (vermogenswinst met LPI is wel mogelijk door de koelende werking door het verdampen van het medium)