Pagina 1 van 1
mn volvo start niet meer
Geplaatst: 02.11.2007 - 21:29
door the minifreak
hoihoi
onze s60 is echt een super kar..met 118dkm nog weinig gelopen..voor volvo begrippen.
maar het enige als de tank ver leeg is en je op de computer nog max 15 km kan rijden start hij moeilijk.
bij koud weer tot 8graden ongeveer,start hij ook moeilijker als hij buiten staat..
gisteren morgen in de garage kon nog 80km rijden..starte moeilijk ff wat langer de sleutel vast hebben en de 5 cilinder gaat weer rustig aan het werk..
vanmorgen deed hij niks..starten starten maar ho maar..liet het mooi afweten.
na wat schudden sloeg hij aan tot 1500toeren zakte af naar 800 weer omhoog naar 1500 en langzame dood..
toen ik hem gisteren weg zetten kon ik nog 50km rijden..dus moet er toch nog minimaal 5 liter benzine in zitten.
de garage gebelt..voor hun hielt ik al een briefje bij om te kijken wanneer hij moeilijk starte om zo een goed beeld te krijgen.
maar ja net te laat vandaag mochten ze hem komen afslepen..
leuk om te weten..
de volvo staat in de garage oner het appartementen complex en moet al 2x steken om hem goed voor de deur te krijgen..
vandaag mochten ze hem duwen tot hij in het parkeer vak stond voor de uitgang
toen de vw transporter er voor en met een bloed vaart de 15% helling op met als aanhanger een dikke zware volvo s60 :twisted:
ik was er helaas niet bij..maar danielle zei dat de transporter het nief fijn vond..
hahaha
maandag gaan ze op zoek naar de kwaal...
iemand een idee om de monteurs op weg te helpen
Geplaatst: 02.11.2007 - 22:20
door Hansworst
Hoi,
ik heb precies hetzelfde probleem met een benzine 2.4. De eerste keer had ik een bijna lege tank (nog 5 liter) en parkeerde ik achteruit in bij het werk. Eind van de dag kon hij heel erg moeilijk starten.
De 2e keer, ook met bijna lege tank voor het huis op de stoep gezet met rechterkant op de stoep, dus scheef.... Zelfde verhaal. Toen Volvo Assistance gebeld, die hebben er 5 liter bij gegooid en hij loopt weer al een tierelier...
Het verschijnsel wat ik heb is dat hij wel aanslaat, maar met veel gepruttel uiteindelijk ophoudt. Gas geven is uit den boze, want dan slaat hij direct af.
Ik heb de auto naar de dealer gebracht, omdat de monteur vermoedde dat het misschien de brandstofpomp zou kunnen zijn, maar dit bleek in orde.. De tank heeft een zadel vorm, dus 2 kanten. De 2e pomp moed de boel overpompen naar de andere kant als daar de boel leeg is...
Omdat het alleen gebeurt bij beetje schokkend inparkeren, of scheef staan vermoed ik dat de laatste 5 liter overslaat naar de 'lege' kant, en de pomp daar net niet bij kan.... Ik heb mezelf maar voorgenomen om gewoon tijdig te gaan tanken.... Bij mij treed het probleem dus op als ik nog 5 liter erin heb, en volgens de boordcomputer nog 100km kan rijden....
Geplaatst: 02.11.2007 - 22:21
door hollander
Waarom tank je gewoon niet wat eerder. Ben je van alle problemen af :8:
Peter
Geplaatst: 02.11.2007 - 22:27
door the minifreak
hollander schreef:Waarom tank je gewoon niet wat eerder. Ben je van alle problemen af :8:
Peter
een tank is er om leeg gereden te worden ..toch..hahaha
nu valt het onder garantie je moet een tank gewoon leeg kunnen rijden.
tanken is niet mn favorite bezigheid dus hoe minder vaak hoe beter dus rij ik al jaren mn tank zo ver leeg dat er nog maar een paar liter in zit..bij de mini zat er een 25 liter tank in ..en vaak zat tankte ik daar dus 24 liter mee
maar het is ook als er nog meer benzine in zit..genoeg voor nog 150km..
maar ook als de tank nog half vol is dan bij koud weer n hij staat buiten doet hij moeilijk met starten.
Geplaatst: 02.11.2007 - 22:29
door the minifreak
Hansworst schreef:Hoi,
ik heb precies hetzelfde probleem met een benzine 2.4. De eerste keer had ik een bijna lege tank (nog 5 liter) en parkeerde ik achteruit in bij het werk. Eind van de dag kon hij heel erg moeilijk starten.
De 2e keer, ook met bijna lege tank voor het huis op de stoep gezet met rechterkant op de stoep, dus scheef.... Zelfde verhaal. Toen Volvo Assistance gebeld, die hebben er 5 liter bij gegooid en hij loopt weer al een tierelier...
Het verschijnsel wat ik heb is dat hij wel aanslaat, maar met veel gepruttel uiteindelijk ophoudt. Gas geven is uit den boze, want dan slaat hij direct af.
Ik heb de auto naar de dealer gebracht, omdat de monteur vermoedde dat het misschien de brandstofpomp zou kunnen zijn, maar dit bleek in orde.. De tank heeft een zadel vorm, dus 2 kanten. De 2e pomp moed de boel overpompen naar de andere kant als daar de boel leeg is...
Omdat het alleen gebeurt bij beetje schokkend inparkeren, of scheef staan vermoed ik dat de laatste 5 liter overslaat naar de 'lege' kant, en de pomp daar net niet bij kan.... Ik heb mezelf maar voorgenomen om gewoon tijdig te gaan tanken.... Bij mij treed het probleem dus op als ik nog 5 liter erin heb, en volgens de boordcomputer nog 100km kan rijden....
de auto staat bij ons in alle gevallen dat we moeite hadden met starten vlak op de grond..dus dat zou het niet moeten kunnen zijn
Geplaatst: 02.11.2007 - 23:11
door Paul
MiniFreak, zou je misschien even je teksten kunnen bekijken voordat je het verzend, want volgens mij happert naast je auto ook je toetsenbord.

Geplaatst: 02.11.2007 - 23:14
door steven460
knik in de aanvoer binnen in de tank kan de oorzaak zijn.
Maar laatste 5 liter uit de tank rijden is pesten hoor.
Geplaatst: 03.11.2007 - 00:04
door Dimi
Heb dit ook eens gehad, maar in V70, gewoon niet zo ver leeg rijden is de oplossing!
Bij opel een tank leeg rijden of tot op het moment dat de pomp geen brandstof kan trekken= garage en compleet ontluchten= toch wel een duur grapje als je weet dat het je eigen fout is. Heeft mijn opa meegemaakt.
Wat ga je doen als eens in het hol van pluto zit, met maar net 1L brandstof...
Het is al langer gekend dat de boordcomputer meer km aan geeft dan dat je effectief rijd.
Geplaatst: 03.11.2007 - 01:10
door arnoud
Sorry hoor, maar je bespaart geen enkele cent door je tank helemaal leeg te rijden. Okee, éénmalig een paar euro misschien, maar of je nou iedere keer op 5% of op 15% vulling de boel vol gooit, dat maakt geen drol uit...
Dus als je auto met een tank die bijna net nog niet helemaal zo'n beetje leeg is zo af en toe lucht in plaats van benzine aanzuigt vind ik dat geen probleem van de auto maar van de bestuurder.
De boordcomputer doet ook maar een gok aan de hand van recente verbruik, en is geen garantie dat je die kilometers nog echt kunt rijden.
Gewoon eerder gaan tanken en niet verder mekkeren

Geplaatst: 03.11.2007 - 08:36
door the minifreak
Paul schreef:MiniFreak, zou je misschien even je teksten kunnen bekijken voordat je het verzend, want volgens mij happert naast je auto ook je toetsenbord.

ja dat klopt,moet rustig type anders dan pakt hij sommige letters niet.
maar niet alleen mijn toetsen bord,maar ook mijn nederlands in geschrift is niet alles..sorry voor dat ongemak bij het lezen.
"arnoud"
ik heb een new mini gehad en kon daar mee zoizo de km mee rijen die op de computer stonden.
als de computer aangaf dat de tank leeg was of wel 0km dan kon ik zo nog makkelijk 10km rijden naar een pomp.
als bij de volvo blijkt dat als je er nog 100km mee kan rijden je tank ver leeg is en je dus nog +_ 50km mee kunt rijden dan ga ik ook eerder tanken.
buiten het leeg rijden van de tank..
heeft de auto ook een probleem met starte als de tank nog half vol is.
dus er is wel degelijk een probleem,misschien is het nu dat de tank leeg is,maar als er nog een halve tank in zit dan mag dat geen rede zijn om moeilijk te starten.
moet dan de sleutel 2 a 3x zo lang vast houden voor dat hij aanslaat.
1x liep hij zelfs niet op alle cilinders.
maar goed we wachten af wat de garage te vertellen heeft
Geplaatst: 03.11.2007 - 09:02
door arjanjr
ik heb een new mini gehad en kon daar mee zoizo de km mee rijen die op de computer stonden.
als de computer aangaf dat de tank leeg was of wel 0km dan kon ik zo nog makkelijk 10km rijden naar een pomp.
als bij de volvo blijkt dat als je er nog 100km mee kan rijden je tank ver leeg is en je dus nog +_ 50km mee kunt rijden dan ga ik ook eerder tanken.
buiten het leeg rijden van de tank..
heeft de auto ook een probleem met starte als de tank nog half vol is.
dus er is wel degelijk een probleem,misschien is het nu dat de tank leeg is,maar als er nog een halve tank in zit dan mag dat geen rede zijn om moeilijk te starten.
moet dan de sleutel 2 a 3x zo lang vast houden voor dat hij aanslaat.
1x liep hij zelfs niet op alle cilinders.
Dat laatste lijkt mij in ieder geval wel een probleem om uitgezocht te worden ja, maar een écht probleem is in mijn ogen dat je tot op het laatste moment wacht met tanken.
Ik vind het persoonlijk [naast de centen die het dan wel moet kosten] "heerlijk" om elke zaterdag met mijn drie jongens de auto op te frissen en dan afsluitend de tank weer helemaal nokkie nokkie vol te tanken. Maarja ... ik moet de auto dan ook zo kunnen pakken en wegwezen ... kan mij niet veroorloven dat ie dan zonder peut staat.
Mijn scheikunde docent [jaaaarrrreeeeennnnn geleden] zei eens: "heb haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt." Dat mens heeft altijd gelijk gehad ... ook t.a.v. het voltanken van een Volvo!
Succes bij de garage enuhhhh .... gooi hem wat vaker en regelmatiger vol! Jij werkt toch ook lekkerder met een goed gevulde buik, dan dat je zou doen met een knorrende maag?
Geplaatst: 03.11.2007 - 09:15
door the minifreak
arjanjr schreef:ik heb een new mini gehad en kon daar mee zoizo de km mee rijen die op de computer stonden.
als de computer aangaf dat de tank leeg was of wel 0km dan kon ik zo nog makkelijk 10km rijden naar een pomp.
als bij de volvo blijkt dat als je er nog 100km mee kan rijden je tank ver leeg is en je dus nog +_ 50km mee kunt rijden dan ga ik ook eerder tanken.
buiten het leeg rijden van de tank..
heeft de auto ook een probleem met starte als de tank nog half vol is.
dus er is wel degelijk een probleem,misschien is het nu dat de tank leeg is,maar als er nog een halve tank in zit dan mag dat geen rede zijn om moeilijk te starten.
moet dan de sleutel 2 a 3x zo lang vast houden voor dat hij aanslaat.
1x liep hij zelfs niet op alle cilinders.
Dat laatste lijkt mij in ieder geval wel een probleem om uitgezocht te worden ja, maar een écht probleem is in mijn ogen dat je tot op het laatste moment wacht met tanken.
Ik vind het persoonlijk [naast de centen die het dan wel moet kosten] "heerlijk" om elke zaterdag met mijn drie jongens de auto op te frissen en dan afsluitend de tank weer helemaal nokkie nokkie vol te tanken. Maarja ... ik moet de auto dan ook zo kunnen pakken en wegwezen ... kan mij niet veroorloven dat ie dan zonder peut staat.
Mijn scheikunde docent [jaaaarrrreeeeennnnn geleden] zei eens: "heb haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt." Dat mens heeft altijd gelijk gehad ... ook t.a.v. het voltanken van een Volvo!
Succes bij de garage enuhhhh .... gooi hem wat vaker en regelmatiger vol! Jij werkt toch ook lekkerder met een goed gevulde buik, dan dat je zou doen met een knorrende maag?
hahaha,ja dat is ook waar..
maar ben daar gewoon lui in..het tanken dan.
maar dan blijf ik er bij..als het lampje van de reseve net gaat branden je nog makkelijk moet kunnen starten.
ok misschien is het van gisteren wel mn eigen fout,maar ga er vanuit dat als de bordcomputer aangeeft dat je nog makkelijk op en neer naar den bosch kan rijden,dat ik de helft van de helf nog wel moet kunnen halen en niet zo dat hij nie meer start...
maar goed het is en blijft een heerlijke auto..alleen ff eerder gaan tanken begrijp ik al uit jullie reacties..de de bordcomputer niet helemal betrouwbaar is...
mn volvo start niet meer
Geplaatst: 04.11.2007 - 14:00
door volvohans
Tank gewoon wat eerder, de boordcomputer kan nooit exact aangeven, wat nog in de tank zit, door de stand van de auto.
De kans bestaat dan ook niet, dat je de troep die toch vaak onderin de tank zit aanzuigt en het benzinefilter verstopt raakt.
Geplaatst: 04.11.2007 - 14:35
door Ramon&Ramon
met een flinke rekening van de dealer leer je het vanzelf af om zo laat te tanken...

Geplaatst: 04.11.2007 - 16:20
door sbv
Mijn ervaring is dat de boardcomputer leuk is, maar ik let op lampje van de reserve en rij dan nog max 50 km. Er gaat dan iets van 74 l in.
De boardcompu let op hoe je reed de afgelopen x km en baseerd daar de accieradius op
Geplaatst: 04.11.2007 - 16:47
door Ramon&Ramon
laat anders je benzine meter opnieuw inregelen bij de dealer,dat kan namelijk.
Geplaatst: 05.11.2007 - 13:19
door Fast Roger
Zie ook ff
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik heb hetzelfde probleem gehad. BC gaf aan dat er nog 80 km gereden kon worden, maar helaas de auto wilde niet starten. 5 liter benzine erin en hopsa hij starte weer.
Bij mijn laatste service beurt heb ik dit gemeld en men vertelde dat deze indicatie heel sterk afhankelijk is van de laatst gereden rit. Het kon volgens de monteur ook nog een probleem met de vlotter zijn.
Ik heb inmiddels afgeleerd om zover door te rijden. Indien de BC aangeeft dat er nog maar 100km gereden kan worden ga ik tanken. Ik wil niet nog eens verrast worden.
Geplaatst: 05.11.2007 - 13:25
door joostb
het is altijd erg fijn om het laatste beetje benzine op te rijden want dan komt ook lekker alle rotzooi mee die onder in de tank ligt,dan weet je in ieder geval zeker dat je benziene filter een keer moet werken.
Tank op tijd!!!! Bij een trapist laat je ook een beetje in de fles want de drap is smerig!!
Geplaatst: 06.11.2007 - 19:27
door the minifreak
hoihoi
de volvo is weer klaar.
het was een software fout.
vaag...
een nieuwe update op de computer en hij moet het weer doen...
hopen dat er op de update ook wat meer vermogen zit hahaha.
iedereen heeft het trouwens over het ver leeg rijden,maar de auto doet/deed ook moeilijk met een halve tank.
morgen snel ophalen en testen hopen dat het opgelost is..
groetjes
piedro