Pagina 1 van 1
Draadbreuk CONTI SPORT 225/45/17 W
Geplaatst: 03.11.2007 - 13:05
door Bover
Op mijn nieuwe volvo met nu 17000km zitten af fabriek conti sport 225/45/17w.
Knalband gehad langs de A12 en laten vervangen bij een bandenbedrijf met 10.000km. :shock:
Met 17.000
tweede conti rechts voor een grote bubbel.
Diagnose draadbreuk. :?
Ik ga maandag naar dealer een praatje maken.
Vindt raar dat ik binnen drie maanden en 17000km al twee banden moet gaan vervangen.
Wil eigenlijk vier Michelins erop hebben.
Vraag: Zijn banden eigenlijk garantie?
Draadbreuk hoe ontstaat dat?
Bandencentrum zegt dat risico groot is om mee door te
rijden ( ? )
Geplaatst: 03.11.2007 - 13:47
door eXite
Draadbreuk vaak door een opdonder aan de band. Denk dan bijvoorbeeld aan te hard op stoepjes rijden...
Geplaatst: 03.11.2007 - 14:38
door Dimi
Fabrieks fout, lage druk= band rekt/torst meer, stoepranden hard nemen (maar dan moet het wel al heel hard gaan dat de velg ook kaduk is)
Herrubberd en opnieuw ingesneden...
Maar er vanuitgaande dat het echt nieuwe zijn vermoed ik toch wel fabrieksfout.
Het is idd een groot risico, je hebt aan de levende lijve ondervonden welke gevolgen het teweeg brengt.
En michelins raad ik persoonlijk ook niet echt aan, op mijn V70 D5. Slijten ze zoals sneeuw voor de zon, en ik rij niet met piepende banden weg, heb wel een sportieve rijstijl maar het is me nog nooit gelukt om op 13000km ze tot op het minimum te rijden... Lagen erop bij aankoop spliksplinter nieuw, ga ze voor de winter ffe achteraan leggen en de achterste vooraan (5mm profiel verschil)
Geef mij maar goodyear eagle F1 is ook een zeer goede winterband! Kost wel wat, maar de grip en levensduur die je ervoor terug krijgt is wel fenomenaal, durf veel meer met F1's dan gelijk welke andere band.
Geplaatst: 03.11.2007 - 17:06
door Bover
MM ik rij geen stoepranden. En nu de tweede al.
Wil je zeggen dat oude banden rest worden net als vrachtwagenbanden?
Geplaatst: 03.11.2007 - 18:09
door t_w
Het 'retreaden' (opnieuw opsnijden) van autobanden gebeurt (haast) niet meer. Vooral niet met de betere merken. Dat is over het algemeen duurder dan een setje 'goedkope' bandjes uit china.
Draadbreuk zeg je, welke draad dan?
Karkaskoord?
Staalgordel?
Nylon Overhead?
Hiel (wel erg onwaarschijnlijk)?
Het kan zijn dat wanneer een band geproduceerd wordt, er toch (ondanks alle maatregelen) lucht in wordt gesloten tussen de verschillende rubber lagen. Dit is een oorsprong voor een separatie (los komen van verschillende lagen in de band) wat tot gevolg een klapband kan hebben.
Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat dit je tweede set al is...
Geplaatst: 03.11.2007 - 22:11
door ufovolvo
Voor de goede orde: retreaded (opgesneden) of recovered (van nieuw rubber voorziene) banden zijn in bijna alle west Europese landen verboden onder personenauto's. Het is - geloof ik, weet niet helemaal zeker - zelfs een controlepunt in de APK.
Een wat vaker voorkomende oorzaak van blisters hoog op de wang is beschadiging van de binnenzijde van de band bij het omleggen, Waarmee ik wil zeggen dat het dus niet altijd een productiefout is, net zomin als dat het altijd ee aanrij-schade is.
Geplaatst: 03.11.2007 - 22:52
door Johan s60
Heb ik ook ooit gehad met conti's en komt vaker voor onder dit merk, zelfs nu nog.
Alleen hierom al nooit geen conti's meer
Geplaatst: 03.11.2007 - 22:55
door ps-amazon
zomaar wat opmerkingen:
opsnijden van banden voor personenauto's mag in Nederland niet, is afkeur APK; bij truckbanden mag het wel, wordt veel gedaan, band moet dan opschrift "regroovable" hebben
bult op band is vaak gevolg van ernstige deformatie oftewel stoeprandje, putdeksel etc; maar kan ook slechte reparatie zijn of produktiefout; juiste diagnose kan ik alleen stellen als ik de band aan buiten/binnenzijde zie met velg; laat een techneut van Conti er maar ens naar kijken
Geplaatst: 03.11.2007 - 22:56
door Dimi
Het is idd wel verboden en het gebeurd niet zoveel meer dat de banden opgesneden of herrubberd worden, maar hier in belgie weet ik enkele banden centrale's die zulke banden verkoopt, enkelen weten ervan maar sommige niet! En het zijn niet alleen goedkope banden, maar ook A merken.
Levens gevaarlijk gewoon, mijn moeder heeft ooit zo een setje gehad vooraan herrubberd en achteraan opgesneden, na 7000km voorste banden kaal en rubber stukken vliegen eraf.
Geplaatst: 03.11.2007 - 22:56
door ps-amazon
vergat ik nog: niet mee doorrijden (is ook APK afkeur)
Geplaatst: 04.11.2007 - 08:41
door Bover
Ok wat een info. dank
De rode draad is dat ik waarschijnelijk ergens hard tegenaan gereden ben.
De bandenboer zei dat het draadbreuk was.
Omschrijving:
Loopvlak gaat over in de zijkant ( wang )
Meteen daaronder een soort uitstulping 2cm breed en 3.cm lang. stopt bij de cirkel waarin de info van de band staat geprint.
Ik kan me voorstellen dat ik ergens door ben gereden of wat dan ook, maar bij die eerste keer had ik nog gewoon pech gevoel.
Ben nu wel bang dat garage zegt dat het gewoon rijschade is. KAn toch iet aantonen dat het anders is.
Mogelijk optie een band met grotere wang 215/50/17 :?: .
Geplaatst: 04.11.2007 - 12:03
door Paul
Nee dat past niet! Dat loopt aan!
Geplaatst: 04.11.2007 - 13:00
door Bover
ok een andere maat 17 inch?
Zie wel volvo lopen met een 50
Geplaatst: 05.11.2007 - 11:25
door Bover
Bij de dealer kost een band van deze maat 188,= incl btw.en montage
Bij bandencentrum 139,-incl btw en montage
Geplaatst: 05.11.2007 - 12:26
door Paul
Maar als het hier om een fabrieksfout gaat krijg je toch gewoon nieuwe?
Klant van mij had onder zijn V70 bandjes waar blijkbaar ook fabrieksfout op zat, hij had er al 20k mee gereden en kreeg gratis 4 nieuwe banden!
Geplaatst: 05.11.2007 - 12:41
door Bover
Yep, maar mn zag het niet als een fabrieksfout!
Geplaatst: 05.11.2007 - 18:13
door pieter007
op m'n amazon lagen technic t4 banden
ook opgelegde rommel , op de flank komt er Vredestein door (als je er goed op lkijkt zie je dit)
en de rubber komt gewoon los !!! op een andere band zit een grote bult !
http://img228.imageshack.us/img228/5044/kapotbd0.jpg
sorry , had blijkbaar iets verkeerd gedaan
ik weet niet dat ik zo gereden heb met dat gat erin , ik had de banden eraf gedaan om met brede te rijden , en na een tijdje viel mij dit op wel had ik eens last gehad dat ie scheef reed na het uitlijnen , gewoon de banden voor achter & links rechts gewisselt en dit wat in orde !!
dus ROMMEL BANDEN !!!
//Mod-edit ff plaatje verwijdert en alleen de link gemaakt