Pagina 1 van 2
Over van alles en nog wat...
Geplaatst: 05.11.2007 - 09:20
door Praise The Lowered
Hallo,
Klopt het dat de cilindertjes in de remcilinder niet geborgd zitten, zodat ze er in principe gewoon uit kunnen? Gister heb ik per ongeluk geremt met de trommel eraf en toen knalde er 1 cilinder uit.
Dit komt denk ik doordat de remschoenen geen aanslag hadden tegen de trommel en "onbeperkt" naar buiten konden gaan.. Klopt dit?
Alvast bedankt!
Geplaatst: 05.11.2007 - 18:19
door pieter007
waar heb je je avatar gehaalt ? heb je die ook in het groot
van de remcilindertjes heb ik gen gedacht..
zelf denk ik dat ze niet geborcht zijn ..
Geplaatst: 05.11.2007 - 20:20
door Praise The Lowered
pieter007 schreef:waar heb je je avatar gehaalt ? heb je die ook in het groot
van de remcilindertjes heb ik gen gedacht..
zelf denk ik dat ze niet geborcht zijn ..
Moet je even zoeken op Bo Zolland bij Google afbeeldingen.. Hij ontwerpt boten, maar maakt ook hele vette photoshops..
Die zuigertjes zijn idd niet geborgd kwam ik achter..

Geplaatst: 05.11.2007 - 20:27
door Praise The Lowered
Enne, niet de striping namaken... Die ga ik al doen

Geplaatst: 05.11.2007 - 22:54
door pieter007
zal ik niet doen

de amazon die ik nu heb tracht ik zoveel mogelijk origineel te houden tenzij het beter is voor het rijden , zoals achterruit verwarming , of zwaardere stabilisator , 123 ignition ..
OOIT wil ik wel eens een amazon helemaal verbouwen .. (maarja komt er waarschijnlijk toch niet van ..)
de achterlichten zo ingewerkt vind ik bijzonder mooi , vooraan ook trouwens ..
ik heb al veel ideetjes zien paseren van reeds gemodificeerde amazon's
Geplaatst: 05.11.2007 - 23:42
door Praise The Lowered
Die koplampen in het plaatwerk verzinken is een bekende 'custom trick' en heet frenchen. Moet je maar eens intypen, dan kun je zien hoe je dat nmoet aanpakken... Wat ik ook super mooi vind, is dat de bumper aan de zijkant doorgetrokken is. Dat wil ik ook gaan doen.. Maar ja, het ziet er makkelijker uit dan het is...
Geplaatst: 06.11.2007 - 23:09
door pieter007
idd
als je die wilt namaken ... Zéér veel werk !!
en de nodige kennis
Geplaatst: 07.11.2007 - 12:43
door admiral
Praise The Lowered schreef:Die koplampen in het plaatwerk verzinken is een bekende 'custom trick' en heet frenchen. Moet je maar eens intypen, dan kun je zien hoe je dat nmoet aanpakken... Wat ik ook super mooi vind, is dat de bumper aan de zijkant doorgetrokken is. Dat wil ik ook gaan doen.. Maar ja, het ziet er makkelijker uit dan het is...
Ben zelf mijn combi een beetje aan het opleuken, en waaronder de voor en achterbumper. Deze zijn nu uit 1 stuk zonder rozetten en boutkoppen. Veel werk, vooral het strakmaken met tin maar komt goed als er behoefte is aan een foto dan hoor ik het wel.
Geplaatst: 07.11.2007 - 13:01
door Praise The Lowered
Hey!
Ja, zet maar een fotootje neer! Hoe doe je dat strakmaken met tin?
Er moet meer gecustomized worden in de Volvo wereld! Geen brave glimmende Amazon's, maar dik verlaagde, matte plemb-bakken met uitgelaste stalen velgen!

Geplaatst: 07.11.2007 - 13:41
door pieter007
daar zullen al wel wat aardige werkuren inzitten !!
jij hebt de bouten en alles weg gedaan , hoe zit de bumper dan nu nog vast ?
Geplaatst: 07.11.2007 - 14:28
door Praise The Lowered
Hahaha, nee deze is niet van mij... Maar het is een voorbeeld hoe het ook kan!

Geplaatst: 07.11.2007 - 23:04
door pieter007
ik had het op admiral

ben het vergeten te quoten
Geplaatst: 08.11.2007 - 11:03
door Praise The Lowered
Ja, k had het door later... ::oops:
Geplaatst: 08.11.2007 - 12:23
door admiral
pieter007 schreef:daar zullen al wel wat aardige werkuren inzitten !!
jij hebt de bouten en alles weg gedaan , hoe zit de bumper dan nu nog vast ?
Stukjes draadeind of lange bouten gebruiken, bumper bevestigen op de bumpersteunen, afstellen overal een paar hechtlasjes zetten, eraf halen aflassen en dan de binnenkant bij de bout vastlassen aan de bumper, vervolgens aan de zichtzijde de boutkoppen vlakslijpen en de eventuele oneffenheden met tin opvullen en dit weer mooi vlak maken met een rasp en daarna schuurpapier, net zo lang tot het resultaat goed is.
Zet tzt wel een foto in dit topic.
Geplaatst: 08.11.2007 - 18:13
door pieter007
ben je wel even mee bezig denk ik , en wat ga je dan achteraf doen ? de bumper spuiten ?
Geplaatst: 08.11.2007 - 18:53
door admiral
pieter007 schreef:ben je wel even mee bezig denk ik , en wat ga je dan achteraf doen ? de bumper spuiten ?
Weet ik nog niet was een experiment maar het lukt goed dus ga ik ze monteren, het mooiste verchromen maar daar heb ik ff de centjes niet voor. Zal dus spuiten worden.
Geplaatst: 08.11.2007 - 19:53
door Praise The Lowered
admiral schreef:pieter007 schreef:ben je wel even mee bezig denk ik , en wat ga je dan achteraf doen ? de bumper spuiten ?
Weet ik nog niet was een experiment maar het lukt goed dus ga ik ze monteren, het mooiste verchromen maar daar heb ik ff de centjes niet voor. Zal dus spuiten worden.
Als je het doet, moet je het in Duitsland laten doen. Schijnt goedkoper te zijn..
Geplaatst: 08.11.2007 - 22:47
door pieter007
en de wacht tijden ?
ik hoor gewoonlijk dat chromeren zeer lang duurt , ik bedoel eer je het terug hebt
wachttijden van 3 maanden enz ..
Geplaatst: 08.11.2007 - 23:41
door admiral
Daar waar je de vlekken ziet is tin. Hier zat oorspronkelijk de naad en de rozet, naad is dichtgelast en daarna vertind. Hier zitten de boutkoppen er nog op maar dat heb in een later stadium verandert.

Geplaatst: 09.11.2007 - 08:07
door Praise The Lowered
Ziet er goed uit "Admiral"! Dus nu zijn die slotbouten weg en is ie helemaal glad?
Auto ook helemaal gerestaureerd zie ik..
Maarre, hoe doe je dat nou met dat tin? Je neemt zo'n dikke staaf tin en een gasbrander?