Pagina 1 van 1

Aankoop V70 classic

Geplaatst: 06.11.2007 - 00:16
door V70 sjefke
Hallo Volvo specialisten,

Wij overwegen een V70 (classic) aan te schaffen.
Ik heb al veel info uit dit forum kunnen halen, maar er zijn nog een paar vragen bij ons Volvo-leken.
- Hebben alle V70 modellen een elektronisch gasklephuis? Dus zowel de turbo als non-turbo modellen? Ik heb hier bij Saab niet zulke beste ervaringen mee.
- Hebben alle V70 modellen die ongelooflijke dure koppeling/drukgroep - de automaat uitgezonderd natuurlijk :lol: ?
- Hebben de T en de R een Mitsubishi turbo of een Garrett?

Alvast bedankt voor de info tot nu toe, zeer nuttig.

Vriendelijke groet,
Jos.

Geplaatst: 05.12.2007 - 19:37
door Oceanracer
1. De modellen van voor '99 in elk geval niet, sommige van '99 wel en allemaal van 2000. Gek genoeg doen de problemen met de ETM zich alleen maar voor met de V70 niet-classic's uit 2000 en 2001 (en overjarige 2002 natuurlijk). Het maakt daarbij niet uit over er wel of geen turbo aanwezig is. Ze geven allemaal de geest. Het vervangen van de ETM met turbomodel is wel duurder, omdat deze lastig te bereiken en dus te vervangen is.
2. Tja, wat is niet duur bij Volvo. Reken bij de dealer voor een nieuwe koppeling + drukgroep op ca € 1.000,- en wanneer ook het vliegwiel moet worden vervangen op het dubbele.
3. Ik weet alleen dat de T een low pressure turbo is, die ook bij lage toeren al veel vermogen levert en de R een high pressure turbo die flink op toeren moet worden gebracht voor het beest in hem los barst.

Geplaatst: 05.12.2007 - 19:39
door NOS
Oceanracer schreef:Gek genoeg doen de problemen met de ETM zich alleen maar voor met de V70 niet-classic's uit 2000 en 2001
Dat is niet waar, een collega van m'n vader met een 2.4 classic heeft er ook de bekende probleempjes mee gehad.
2)is de koppeling ook bij de V70 classic een slecht punt?

Geplaatst: 05.12.2007 - 19:46
door Oceanracer
1. Laat ik mij dan iets genuanceerder uitdrukken. De problemen met de ETM lijken zich voornamelijk met de eerste serie van het "nieuwe" model voor te doen. Hier op het forum heb ik nog niet eerder iets gelezen over een defecte ETM in een "classic". Maar ik kan natuurlijk ook niet alles lezen.
2. Hoezo ook?

Geplaatst: 05.12.2007 - 20:38
door NOS
2)Ik weet van de v70 tot My07 dat er wel eens wat probleempjes zijn met de koppeling, maar van de classic heb ik het nooit gelezen. (ik lees ook niet alles ;))

Geplaatst: 05.12.2007 - 20:41
door Oceanracer
Met alle auto's kun je problemen krijgen met de koppeling. Ik heb zelf niet de indruk dat deze bij de V70 '00-'07 minder dan gemiddeld zou presteren.

Geplaatst: 01.01.2008 - 21:51
door Volvosjonnie
Oceanracer schreef:1. De modellen van voor '99 in elk geval niet, sommige van '99 wel en allemaal van 2000. Gek genoeg doen de problemen met de ETM zich alleen maar voor met de V70 niet-classic's uit 2000 en 2001 (en overjarige 2002 natuurlijk).
Mm, ik hoop dat dit een regel is want ik heb op dit moment met mijn 00 classic wel de symptonen :cry:

We gaan er één dezer dagen mee bezig..

Is het trouwens geen idee om een andere gasklep te monteren ?of is dit al eerder geprobeerd?

Geplaatst: 01.01.2008 - 22:14
door Oceanracer
Volvosjonnie schreef:Mm, ik hoop dat dit een regel is want ik heb op dit moment met mijn 00 classic wel de symptonen :cry:
Uitzonderingen bevestigen doorgaans de regel. :)

En wat bedoel je met andere gasklep? Eentje van een andere fabrikant? Ik heb eens gelezen dat Bosch zoiets heeft, maar dan gaat het alleen om het binnenwerk. En dat kan ook de luchtmassameter geweest zijn. Die kan het bij jou trouwens ook nog zijn. Kost de helft, dus zou beter zijn.

Geplaatst: 01.01.2008 - 23:41
door sbv
kijk voor meer info eens op www.volvo850forum.nl hier komen ook veel zaken van een V70 classic aan de orde