Pagina 1 van 3
H.I.D. xenon verwijderd
Geplaatst: 15.11.2007 - 09:19
door cammaro
Na ongeveer een jaar met xenon te hebben rondgereden begon het afgelopen week raar te doen flikkeren aan uit soms 1 kant uit onder het rijden. Dus gisteren de hele zooi eruit getrokken en weer ouderwets halogeen erin. Dit was trouwens geen goedkoop setje van marktplaats maar 1 van de duurdere met garantie. Maar omdat ik het zo zat was alles in de prullebak gegooid laat de garantie maar. :evil:
Zijn er meer mensen met dit probleem?
pascal
Geplaatst: 15.11.2007 - 09:52
door xc90t6
Je hebt 't zelf ingebouwd?
Geplaatst: 15.11.2007 - 11:32
door cammaro
Ja zelf ingebouwd maar met garantie op ballast en lamp!
Geplaatst: 15.11.2007 - 14:59
door Paul
Ja ken het probleem, heb 3 van die duurdere setjes gehad. Heb nu weer lekker HalloGeenLamp
Lampen gaan snel kapot doordat hij tegelijk start met je auto. Op het moment van starten krijgt een xenonlamp een soort van opdonder, vervolgens brandt de lamp daarna veel zuiniger dan een halogeenlamp.
Nu het punt, als jouw auto start, moet je auto veel power geven om alles aan te krijgen, vervolgens ook die units en nah dat blijkt dus gewoon snel kapot te gaan!
Geplaatst: 15.11.2007 - 15:00
door Paul
Ohja, en na 3 keer kapot, werkt de garantie niet meer! (dan moet het wel aan je auto liggen want alle andere mensen die die pakketjes hebben hebben dit probleem niet ... (onzin natuurlijk))
Geplaatst: 15.11.2007 - 17:32
door seb8iaan
Ik ken probleem met mn 480, heb de lampenset ook al is omgeruild.
En nu heeft het grootlicht(halogeen) van deze set aan 1 kant (na 1 maand rijden) ook al een defect.
Maar aangezien mn normale licht feller is dan grootlicht maakt dat even niet uit.
Mocht er nog een keer een xenon bolletje kapot gaan, dan kan dr weer halogeen in. Maar dan wel een 8000K variant, dit witte licht vind ik toch veel plezieriger rijden.
Geplaatst: 15.11.2007 - 22:04
door xc90t6
Ja want met de orginele Volvo lichten die gaan pas aan na 6 seconden.
Geplaatst: 16.11.2007 - 06:59
door MichelV70
Nog geen problemen met Xenon, maar wel altijd met halogeen, ook in mijn Saab, elke 3 maanden = 15.000 km nieuwe lampen erin.
Heb al vaker gedacht dat dit te maken had met piekspanning tijdens starten.
Er is dan maar 1 oplossing: lampen uit en dan starten.
Geplaatst: 16.11.2007 - 13:26
door euerw
met mijn vorige s60 ook nwe halogeen ingezet omdat de opbrengst zeer slecht was (model 2002), lampen set met extra opbrengst en heel mooi wit licht bij de supermarkt Real in duitseland gehaald waar we wel eens komen voor iets meer dan een tientje (xenon-achtig), nu heb ik model `05 halogeen lampen met helderglas en vind het gewoon weer tegen vallen dus weer een setje gekocht (nu 14 euri`s)
Geplaatst: 16.11.2007 - 18:33
door seb8iaan
De volvodealer heeft vandaag met de APK de Xenon verwijderd omdat het grootlicht bolletje defect is(zoals ik eerder al aangaf).
Gelukkig hebben ze de set wel in de auto achtergelaten, dus morgen weer wat te doen

Geplaatst: 16.11.2007 - 18:40
door Oceanracer
Het is even wennen, maar als je wilt voorkomen dat je Xenon-verlichting eerder dan de bedoeling defect raakt door het niet goed opstarten, zet dan nog voor dat je de wagen op het contact zet, de lichtschakelaar op de middelste stand (stadslicht), start dan de wagen en schakel het dimlicht (weer) in. Een week volhouden en je weet niet beter. Doe je vervolgens jaren met je Xenon. Oja, uiteraard verleng je op deze manier ook de levensduur van de "normale" H7 gloeilamp.
Geplaatst: 16.11.2007 - 20:11
door arnoud
Oceanracer schreef:Het is even wennen, maar als je wilt voorkomen dat je Xenon-verlichting eerder dan de bedoeling defect raakt door het niet goed opstarten, zet dan nog voor dat je de wagen op het contact zet, de lichtschakelaar op de middelste stand (stadslicht), start dan de wagen en schakel het dimlicht (weer) in. Een week volhouden en je weet niet beter. Doe je vervolgens jaren met je Xenon. Oja, uiteraard verleng je op deze manier ook de levensduur van de "normale" H7 gloeilamp.
Als ik dat doe zie ik bij het aanschakelen van de Xenon lampen nog steeds een lichtflits? Voor mij gevoel krijgen ze nu nog steeds dezelfde optater?
Geplaatst: 16.11.2007 - 20:14
door Oceanracer
Tja, ze zullen natuurlijk wel een keer moeten worden ingeschakeld. Maar het opstarten van Xenon wordt nu niet onderbroken door het starten van de motor. Lijkt 't me toch altijd nog beter.
Geplaatst: 16.11.2007 - 21:30
door blastaway
Hoe zit het met aftermarket xenon en de detectie van defecte lampen?
Krijg je geen fouten op dashbord?
Ik wil ook een set gaan kopen.
Geplaatst: 16.11.2007 - 21:42
door arnoud
Als je zo'n aftermarket setje installeert krijg je meteen melding dat je lampen kapot zijn, dus ja dat werkt
Maar als je even rond zoekt zul je vinden dat je bijvoorbeeld een klein gaatje in een weerstand mag boren om dat probleem te verhelpen...
Geplaatst: 16.11.2007 - 21:45
door Oceanracer
Dan moet je toch een of ander weerstandje (??? Klok/klepel verhaal hoor!) doorboren?!! Dan ben je de defect-melding kwijt, maar zal deze ook niet meer bij een echt defecte lamp reageren. Tja, het leven bestaat nou eenmaal uit keuzes maken.
Edit: Arnoud, ik zag na plaatsing dat jij dat ook al had vermeld. :?
Geplaatst: 17.11.2007 - 09:48
door cammaro
hij zal wel reageren als er 1 lamp defect is. Want vorige week als 1 kant uitging onder het rijden kreeg ik wel een melding op de bc.
Ik heb trouwens de xenon vervangen voor philips night guide lampen maar ik ben er niet tevreden mee.
Geplaatst: 17.11.2007 - 20:46
door Rob2u
Ik heb een setje Bosch HID-Xenon met speciale "weerstandkabel" erbij die geen probleem moet geven met de lampen-stuk detectie. Ben de set op dit moment aan het inbouwen dus ik heb nog geen echte ervaring hiermee......
De kabel wordt ook niet gemonteerd zoals standaard bij HID (uitsluitend "tussen" de aansluitingen van de originele kabels) maar met een aparte voeding direct op de accu, wel m.b.v. een relais en aparte zekering. Wat de truc hierbij is dat er per lamp een extra weerstand in het circuit is opgenomen zodat het opgenomen vermogen gewoon 55W is en de boardcomputer dus geen verandering in stroom ziet en dus geen melding.
Geplaatst: 17.11.2007 - 20:47
door Rob2u
cammaro schreef:Ik heb trouwens de xenon vervangen voor philips night guide lampen maar ik ben er niet tevreden mee.
Daar was ik ook helemaal niet tevreden over; daarna heb ik Philips Extreme Power lampen gehad. Die geven wel beduidend meer licht!! Maar zoals je hierboven kunt lezen ben ik toch overgegaan naar Xenon.......
Geplaatst: 17.11.2007 - 21:38
door gjburg
Ik zit er ook over te denken eerdaags een keer xenon aan te schaffen maar dan overweeg ik ook bij conrad 2 x bouwpakketje vertragingsrelais te bestellen deze kosten maar 14 euro excl behuizing (art 195901 - 89)
Voordeel: lampen schakelen net als bij originele volvo xenon, vertraagd in.
Nadeel: Deze vertragingstijd is zelf in te stellen, lastig wordt het wel om ze gelijktijdig aan te laten gaan hier ben ik nog over aan het nadenken dit goed op te lossen. De potmeters zijn namelijk heel onnauwkeurig dus bij twee printjes moeilijk gelijkt te krijgen.
Aangezien één print 8A kan schakelen is dit bijna 100W dus moet het ook kunnen met één print, en extra relais en meer bedrading (wat het niet fraaier maakt) twee lampen te schakelen
Ander nadeel is dan dus dat je moet improviseren met de aansluitingen van de originele stekkers en de xenon set om toch zoveel mogelijk origineel te houden om evt zo weer terug te kunnen naat halogeen. Helemaal wanneer je met een print twee lampen wil schakelen.
edit: gezien de klachten hierboven en methode om te starten en je licht schakelaar steeds te draaien.. denk ik dat ik toch maar voorlopig halogeen hou.. tot ik een net oplossing weet om het vertraagd te laten starten.