Pagina 1 van 5

Chiptuning kosten / opbrengsten

Geplaatst: 15.11.2007 - 17:18
door everheard
Zoals al in de titel staat, een topic voor de kosten van de chiptuning en de plaats waar je het gedaan hebt en de opbrengsten ervan.

Met opbrengsten bedoel ik het motor vermogen / brandstof reductie etc.

Leuk voor mij om te kiezen (misschien ook voor anderen)

Geplaatst: 15.11.2007 - 17:28
door euerw
is niet verstandig als ik je vorige auto`s zie :-)

Geplaatst: 15.11.2007 - 18:03
door everheard
(offtopic: lag iedere keer gelukkig niet aan mij, en ja, ze moeten mij wel hebben ;) )

maar, wat is het rendement?! jij hebt het laten doen, is er verschil met tuning tussen v40 en s60? Is het theorie verhaal van de aanbieders ook de praktijk van de klant?!

Geplaatst: 15.11.2007 - 18:33
door Sam
c30 550 euro bij heinz

van mijn 1.6D een auto gemaakt met zelfde prestaties als een 2.0D (136pk, 300NM)

geen merkbare verbruik verbetering

nooit problemen mee gehad ook

Geplaatst: 15.11.2007 - 18:38
door everheard
ook niet meer slijtage oid?

Geplaatst: 15.11.2007 - 19:48
door euerw
ja is gewoon rustiger in toeren dus zal ook in verbruik helpen

Geplaatst: 17.11.2007 - 12:51
door Bover
Ik heb getuned bij Fasttech te neede.
Super tevreden maar dat wisten jullie al :lol:

Voor de tuning 1:13
Na 1:15 :D bij 60.000km per jaar.
1:13=4615 liter
!:15= 4000 liter.

615 liter per jaar.
Voor een gemiddelde tuning betekent het dat je met de huidige dieselprijs van 1.20 binnen een jaar terug verdient hebt
( op basis 60.000km.)

Heb ik het nog niet over de vernieuwende rijervaring na de tuning...
( mag ook wat kosten )

Voor iedereen een simpele rekensom om te maken.

Re: Chiptuning kosten / opbrengsten

Geplaatst: 17.11.2007 - 15:25
door Edgar
everheard schreef:Zoals al in de titel staat, een topic voor de kosten van de chiptuning en de plaats waar je het gedaan hebt en de opbrengsten ervan.

Met opbrengsten bedoel ik het motor vermogen / brandstof reductie etc.

Leuk voor mij om te kiezen (misschien ook voor anderen)
Heb je een benzine of diesel?

Geplaatst: 17.11.2007 - 23:19
door everheard
ik heb een diesel. 102 pk

zat vanavond te kijken, kwam terug van friesland / groningen --> naar rhenen..... als ik rond de 120 reed had ik een verbruik van 6,4 op 100km.

rond de 100 zat ik op de 6 op 100 km....

is hier nog veel aan te verbeteren door chiptuning? hoor zulke mooie verhalen...

Geplaatst: 17.11.2007 - 23:24
door Bover
Nou ja kijk eens naar mijn onderschrift en bel die jongens eens van FASTTECH. Krijg je eerlijk antwoord..
En die zijn ook nog forum sponsor Fasttech 06 5120 3295

Of bij de andere forum sponsor Hartog

Geplaatst: 18.11.2007 - 10:16
door Edgar
Bover schreef:Nou ja kijk eens naar mijn onderschrift en bel die jongens eens van FASTTECH. Krijg je eerlijk antwoord..
En die zijn ook nog forum sponsor Fasttech 06 5120 3295

Of bij de andere forum sponsor Hartog
Bover heeft goede ervaring bij Fastech en ik bij Hartog, bel idd is één van hen op... suc6! :D

Geplaatst: 18.11.2007 - 10:17
door NOS
Als je de extra paardjes en newtonmetertjes niet de hele tijd gebruikt zal het verbruik idd dalen, als...

Geplaatst: 18.11.2007 - 10:22
door Edgar
Klopt als....

Mijn ervaring is dat je de tuning eerder gebruikt om het extra vermogen "los te laten" :car6:

Als je het om het verbruik gaat moet je kiezen voor eco-tuning, ik weet niet of fastech dit doet, Hartog doet dit iig wel. Maar als ze maatwerk leveren zouden ze ook wel een eco tuning kunnen doen.

Geplaatst: 19.11.2007 - 11:05
door maestro200
Mijn ervaring is dat het verbruik wel toe neemt.Ook als ik het super rustig aan doe krijg ik hem niet boven de 1:10 uit.Op de snelweg ,op cruise 120,dan haal ik na langetijd(minimaal 100 kilometer)een verbruik van 1:10,5.
Mijn auto is getuned door Rica en ben 2x teruggeweest omdat eerst het verbruik niet onder de 1:8,5 ter krijgen was.Pas na de 2x keer is het iets beter geworden.Mijn vorige wagen,S 60 T5 was niet getuned en had dus 250 PK,maar daar haalde ik makkelijk 1:11,5 mee en zelf met hard optrekken etc was het altijd nog 1:9.Als ik nu eens goed ga"scheuren"dan is het zo 1:7
Tja ieder voordeel heb zijn nadeel.Zeker mijn tussen acceleraties zijn enorm snel,haast niet te geloven.Zal ze wel eens noteren.(alles via GPS dus 100% nauwkeurig)

Geplaatst: 19.11.2007 - 11:33
door V480-S60
Kijk die reactie van maestro moet je ook meenemen. Dit is nuttige informatie.

Maar het gekke is dat dit dus vooral voor benzine motoren geldt. Bij dieselmotoren werkt het in ongeveer 75% van de gevallen zuiniger uit.

Maar everheard, het is mogelijk je 102 pk dCI te tunen tot ongeveer 140 pk. Hiervoor zou ik bij Pedro Hartog informeren. Fasttech is met name interessant voor de D5 rijders onder ons heb ik begrepen.

Geplaatst: 19.11.2007 - 11:37
door Bover
Edgar schreef:Klopt als....

Mijn ervaring is dat je de tuning eerder gebruikt om het extra vermogen "los te laten" :car6:

Als je het om het verbruik gaat moet je kiezen voor eco-tuning, ik weet niet of fastech dit doet, Hartog doet dit iig wel. Maar als ze maatwerk leveren zouden ze ook wel een eco tuning kunnen doen.
@Edgar;
Zeer zeker levert fasttech ECO tuning. ER zijn vorbeelden van auto's die een aanzienelijke brandstof winst hebben gehaald. Zie mijn inbreng hierboven.

Levert voor mijn auto meer dan 600,- euries per jaar op.
Voordeel van eco tuninjg is dat je hoe dan ook je motormanagement door verfijndere afstelling mmer autoplezier ervaart.

Maar goed ik praat vanuit de D5 motor. Mogelijk benzine anders

Geplaatst: 19.11.2007 - 13:31
door trompetje
everheard schreef:ik heb een diesel. 102 pk

zat vanavond te kijken, kwam terug van friesland / groningen --> naar rhenen..... als ik rond de 120 reed had ik een verbruik van 6,4 op 100km.

rond de 100 zat ik op de 6 op 100 km....

is hier nog veel aan te verbeteren door chiptuning? hoor zulke mooie verhalen...
de verbruiksmeter geeft een nogal ruwe indicatie: je moet echt bonnetjes verzamelen en km standen noteren wil je een zinnige uitspraak doen over verbruik.

Geplaatst: 19.11.2007 - 14:25
door maestro200
Nou het verbruik is niet zo moeilijk te meten
-Je boordcomputer
-Je kilometer teller
-Het aantal liter dat je moet tanken.
Bij mij klopt dit zeer zeer nauwkeurig met de opgave van de boordcomputer.
Misschien iemand die met een benzineauto wel zuiniger is gaan rijden?
Wie weet zijn er wel "betere"tuners dan Rica.Waarbij ik NIET wil zeggen dat Rica slecht is hoor.In tegendeel.Alleen mijn verbruik bij normaal rijden is me tegen gevallen.

Geplaatst: 19.11.2007 - 14:43
door euerw
nu net dit weekend ruim 400km gereden en heb nu maar eens in de gaten gehouden, mijn BC geeft gem aan van 5.8 is volgens mij 1op17 nog wat, bijna alleen snelweg waarvan ik denk 80% a 120km gereden heb, o ja Rica is helaas geen sponsor en heeft daar ook bewust voor gekozen, maar leveren ook gewoon goedwerk zonder poespas, gewoon een tip kijk ook naar hun site en ook wat ze ernaast doen met Volvo, ervaring heeft ook voordelen en kan soms duurder zijn maar mijn ervaring is dat goedkoop vaak.........

Geplaatst: 19.11.2007 - 14:45
door euerw
maestro200 schreef:Nou het verbruik is niet zo moeilijk te meten
-Je boordcomputer
-Je kilometer teller
-Het aantal liter dat je moet tanken.
Bij mij klopt dit zeer zeer nauwkeurig met de opgave van de boordcomputer.
Misschien iemand die met een benzineauto wel zuiniger is gaan rijden?
Wie weet zijn er wel "betere"tuners dan Rica.Waarbij ik NIET wil zeggen dat Rica slecht is hoor.In tegendeel.Alleen mijn verbruik bij normaal rijden is me tegen gevallen.
ik weet niet beter dat benzine auto altijd meer verbruiken na meer vermogen?