Pagina 1 van 1

nieuw lid en hoop een ankomend volvo s80 rijder te zijn

Geplaatst: 21.11.2007 - 17:39
door t!mo
Hallo,

ik ben sinds vandaag online gekomen op jullie forum. Ik zit al een lange tijd te denken aan een S80. nu heb ik er een gevonden en ik wou jullie mening even weten. de auto heeft al best veel gedraait en de bedoeling is dat er een lpg instalatie inkomt. onderhouds is allemaal netjes gedaan volgens de garage.

deze auto


gr timo

Mods edit:
Link goed geplaatst en achter klikker gezet.

Geplaatst: 21.11.2007 - 18:54
door gjburg
Hoi, Van binnen wel geleefd maar buitenkant ziet er nog strak uit en compleet is hij zeker!, maar mijn auto zal het niet worden.

Ik heb geen ervaring met S80 maar hij heeft idd veel gelopen, 't is een turbo en deze worden over het algemeen iets harder behandeld en dan nu nog met deze km stand een lpg installatie laten inbouwen lijkt mij zonde van het geld. 't is wel volvo maar het houdt er ook een keer mee op.

M'n pa had ooit een 850T5 maar dat blok was met 320.000km ook einde oefening.

Als je een s80 met veel km wilt zou je naar mijn idee beter een volvo kunnen kopen waar vanaf de fabriek al gas in zit, dat blok is aangepast. Wat precies anders is weet ik ook niet maar ik denk kleppen ivm met hogere verbrandingstemp bij lpg.. ik kan het mis hebben, ik ben dus ook geen automonteur.. Maar die zitten allemaal in een andere prijs klasse

Als je er een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon doen. Maar hou wel een potje met geld achter de hand voor als je wel iets krijgt!

Suc6 met de aankoop..
Gert Jan

Code: Selecteer alles

tip. je kunt ook je oude berichten bewerken hoef je geen nieuwe aan te maken en als je een link begint met [url=http://www.link.nl]korte omschrijving [/url] hoef je niet de lange linkt te plaatsen. Staat netter..
En neem eens de tijd vooraf om door het forum heen te bladeren.

Ik heb mijn S60 ook zo blind gekocht zonder garantie (exlease) en dacht ook een degelijke auto te kopen, ik heb tot nu toe nog redelijk mazzel maar als ik door de forums heen blader dan schrik is daar nog steeds van dat dit bij volvo allemaal kan voorkomen en denk ik wel eens zo slecht was mijn oude alfa eigenlijk nog niet. :)

Geplaatst: 22.11.2007 - 06:57
door t!mo
Maar is een motor revisie geen optie? zoveel rij ik nau ook weer niet. maar ik dacht dat deze volvo's wel een ton of 5 meegingen?

gr.

Geplaatst: 22.11.2007 - 08:58
door Marcel
t!mo schreef:Maar is een motor revisie geen optie? zoveel rij ik nau ook weer niet. maar ik dacht dat deze volvo's wel een ton of 5 meegingen?

gr.
Volvo's met achterwielaandrijving wel, deze haken regelmatig eerder af.
Wanneer er onderhoud volgens het boekje én bij de dealer is gedaan kun je het risico nemen, lpg zou ik niet doen bij deze auto en kilometerstand.

Geplaatst: 22.11.2007 - 09:30
door V480-S60
Marcel schreef:
t!mo schreef:Maar is een motor revisie geen optie? zoveel rij ik nau ook weer niet. maar ik dacht dat deze volvo's wel een ton of 5 meegingen?

gr.
Volvo's met achterwielaandrijving wel, deze haken regelmatig eerder af.
Wanneer er onderhoud volgens het boekje én bij de dealer is gedaan kun je het risico nemen, lpg zou ik niet doen bij deze auto en kilometerstand.
Zou je even op het 850 forum willen kijken. Daar rijden ook nogal wat gasten rond met zeer hoge km-standen.
Een S80 is pas vanaf eind 1998 op de markt. Bij benzine auto's is het dan geen wonder dat er nog niet veel hoge km-standen aangetroffen worden.

Geplaatst: 22.11.2007 - 09:37
door BlackSapphire
De S80 is een mooie auto. Maar ik onderschrijf was gjburg noemt: om bij zo'n veelbereden wagen nog LPG in te bouwen, brengt risico's met zich mee. Verder is hij van binnen wel erg uitgeleefd. Hij is natuurlijk veel gebruikt en dat is van binnen te zien. De netheid van de buitenkant zegt niet zo heel veel: carosserieën kunnen best wat hebben, tegenwoordig. En als je aangeeft toch niet zo heel veel te rijden, is het helemaal de vraag of je die investering moet doen. Je zou de 1000 euro (ik gok maar wat) van de inbouw ook kunnen steken in een S80 die iets frisser is en de inbouw achterwege laten. Ik noem maar wat.

Geplaatst: 22.11.2007 - 09:52
door V480-S60
t!mo,

Die S80 die jij op MP ziet, is behoorlijk afgeleefd van binnen. Daar is niet zuinig mee omgesprongen.
Daarbij wordt ie op een manier aangeprezen waar mij de haren recht van overeind gaan staan.
Hier heb ik geen vertrouwen in!

Ik weet niet wat je budget is maar dit lijkt mij geen verstandige keus.

Met betrekking tot LPG. Als je het expres wilt hebben oké, het is wel in te bouwen (wel door specialist laten doen is nogal gecompliceerd).
Maar bij minder dan pak em beet 15.000 km/j is het gewoon niet verstandig. De kosten wegen niet tegen de baat op!

Geplaatst: 22.11.2007 - 10:13
door Marcel
V480-S60 schreef:
Marcel schreef:
t!mo schreef:Maar is een motor revisie geen optie? zoveel rij ik nau ook weer niet. maar ik dacht dat deze volvo's wel een ton of 5 meegingen?

gr.
Volvo's met achterwielaandrijving wel, deze haken regelmatig eerder af.
Wanneer er onderhoud volgens het boekje én bij de dealer is gedaan kun je het risico nemen, lpg zou ik niet doen bij deze auto en kilometerstand.
Zou je even op het 850 forum willen kijken. Daar rijden ook nogal wat gasten rond met zeer hoge km-standen.
Een S80 is pas vanaf 1999 op de markt. Bij benzine auto's is het dan geen wonder dat er nog niet veel hoge km-standen aangetroffen worden.
Een 850 is geen S80. Zelf heb ik een '99 er S80 6 cyl. gehad, ongeveer een maand. Onder garantie nieuwe motor, automaatbak en heel veel electronica gehad maar de problemen hielden niet op. Retour gegeven en een 2.4 uit 2002 genomen. Hier rij ik inmiddels 4 jaar probleemloos mee maar de teller staat net pas op een ton. Kan dus eigenlijk ook niet anders.
Voor de S80 diverse 850's gehad, deze bleven allen rijden maar er stond prijzig onderhoud tegenover. Wanneer er bezuinigd wordt op onderhoud zal de levensduur verwachting afnemen(0,02).
Aan de andere kant staat er al 10 jaar een 940 van mijn vrouw voor de deur, krijgt jaarlijks een beurt met apk en blijft rijden. Ton na ton.

Geplaatst: 22.11.2007 - 10:38
door Dimi
Interieur ziet er wel wat afgeleefd uit, maar met een goede poetsbeurt is dat bijna als nieuw.

Aleen zoals eerder hier al gezegt zou ik het ook niet echt vertrouwen, als je naar interieur kijkt kan je al denken hoe er met de auto is omgesprongen, buiten kan ziet er idd goed uit, maar een polijst machien doet wonderen, kan zelfs mischien herspoten zijn, want heeft niet echt veel steenslag op de foto's tezien voor die km-stand.

Ik zou ook voor een andere s80 kijken, mischien een beetje meer uitgeven voor een jongere/frissere auto.

Geplaatst: 22.11.2007 - 10:57
door V480-S60
Marcel schreef: Een 850 is geen S80. Zelf heb ik een '99 er S80 6 cyl. gehad, ongeveer een maand. Onder garantie nieuwe motor, automaatbak en heel veel electronica gehad maar de problemen hielden niet op. Retour gegeven en een 2.4 uit 2002 genomen. Hier rij ik inmiddels 4 jaar probleemloos mee maar de teller staat net pas op een ton. Kan dus eigenlijk ook niet anders.

Aan de andere kant staat er al 10 jaar een 940 van mijn vrouw voor de deur, krijgt jaarlijks een beurt met apk en blijft rijden. Ton na ton.
Dat jij een slechte ervaring met een S80 uit 1999 gehad hebt (en toevallig een 6-cylinder) hoeft nog niet te betekenen dat alle S80 6-cylinders slechte auto's zijn.

Sorry maar daar heb ik niets aan. Jij hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad dat de vorige eigenaar die auto niet goed heeft behandeld.

Ikzelf bijvoorbeeld hoor nauwelijks tot geen klachten over S80 met 6 cylinder motoren en >200.000 km's. (Behalve dat het vermogen toch wat tegenvalt 8))
En nog even, weliswaar niet helemaal vergelijkbaar maar toch: Mijn vorige voorwielaangedreven Volvo (V40) was een diesel die, als ik hem niet plat had gereden, op dit moment zonder grote problemen dik 350.000 km op de teller gehad zou hebben.
Mijn voor vorige 440 (diesel) ook een voorwielaandrijver rijdt nog steeds rond met inmiddels meer dan 400.000 km. (13 jaar oud)

Maar terug on topic:
De door TS gevonden wagen lijkt mij niet betrouwbaar. De advertentie is niet helemaal correct en te schreeuwerig (legt veel nadruk op het hoge vermogen).
En wat nog belangrijker is: Het bedrijf weet weinig tot niets van Volvo's. Dus met garantiezaken moet je toch naar de dealer of specialist.

Geplaatst: 22.11.2007 - 11:02
door Marcel
V480-S60 schreef:
Marcel schreef: Een 850 is geen S80. Zelf heb ik een '99 er S80 6 cyl. gehad, ongeveer een maand. Onder garantie nieuwe motor, automaatbak en heel veel electronica gehad maar de problemen hielden niet op. Retour gegeven en een 2.4 uit 2002 genomen. Hier rij ik inmiddels 4 jaar probleemloos mee maar de teller staat net pas op een ton. Kan dus eigenlijk ook niet anders.

Aan de andere kant staat er al 10 jaar een 940 van mijn vrouw voor de deur, krijgt jaarlijks een beurt met apk en blijft rijden. Ton na ton.
Dat jij een slechte ervaring met een S80 uit 1999 gehad hebt (en toevallig een 6-cylinder) hoeft nog niet te betekenen dat alle S80 6-cylinders slechte auto's zijn.

Sorry maar daar heb ik niets aan. Jij hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad dat de vorige eigenaar die auto niet goed heeft behandeld.

Ikzelf bijvoorbeeld hoor nauwelijks tot geen klachten over S80 met 6 cylinder motoren en >200.000 km's. (Behalve dat het vermogen toch wat tegenvalt 8))
En nog even, weliswaar niet helemaal vergelijkbaar maar toch: Mijn vorige voorwielaangedreven Volvo (V40) was een diesel die, als ik hem niet plat had gereden, op dit moment zonder grote problemen dik 350.000 km op de teller gehad zou hebben.
Mijn voor vorige 440 (diesel) ook een voorwielaandrijver rijdt nog steeds rond met inmiddels meer dan 400.000 km. (13 jaar oud)

Maar terug on topic:
De door TS gevonden wagen lijkt mij niet betrouwbaar. De advertentie is niet correct en te schreeuwerig (legt te veel nadruk op het hoge vermogen).
www.vvspy.com, zoek eens op T6, automaat of iets anders.
Of vraag eens wat bij een dealer, heb ik indertijd ook gedaan.

Geplaatst: 22.11.2007 - 11:09
door BlackSapphire
Marcel schreef:
www.vvspy.com
link is dood.

edit: link is niet dood, maar in oorspronkelijke post pakt hij de komma mee:

www.vvspy.com

Geplaatst: 22.11.2007 - 11:16
door t!mo
bedank voor jullie informatie,

In dit geval is de uitspraak goedkoop is duurkoop wel van toepassing. Ik zoek gewoon nog verder en blijf alles goed volgen om wat meer informatie te winnen over de s80. Tot nu toe weet ik dat je een goeie s80 moet hebben die vanuit de fabriek al beter op lpg loopt. Ook heb ik de indruk dat als je eenmaal de beschreven volvo koop je met een hoop onderhoudskosten zit.
Weet iemand welke type s80 ik dan moet hebben die vanuit de fabriek al op lpg liep?

bedankt allemaal ,

gr timo

Geplaatst: 22.11.2007 - 11:28
door Marcel
t!mo schreef:bedank voor jullie informatie,

In dit geval is de uitspraak goedkoop is duurkoop wel van toepassing. Ik zoek gewoon nog verder en blijf alles goed volgen om wat meer informatie te winnen over de s80. Tot nu toe weet ik dat je een goeie s80 moet hebben die vanuit de fabriek al beter op lpg loopt. Ook heb ik de indruk dat als je eenmaal de beschreven volvo koop je met een hoop onderhoudskosten zit.
Weet iemand welke type s80 ik dan moet hebben die vanuit de fabriek al op lpg liep?

bedankt allemaal ,

gr timo
Hoi Timo,

volgens mij is de S80 af fabriek niet op lpg geleverd. Het attentiepunt is echter het stellen van de kleppen(€1600,=/dealer). Wanneer je dit in je calculatie meeneemt is iedere S80 met goede onderhoudshistorie een goede keus.

Geplaatst: 22.11.2007 - 12:09
door V480-S60
De S80 is zoals Marcel zegt idd niet af fabriek op LPG geleverd.

Itt tot de de bi-fuels bij de S60 en de V70 (140pk). Hier is een originele af-fabriek gasinstallatie ingebouwd. Met een speciale kop.
Wil je dus een Af-fabriek G3 installatie dan zal je naar de S60 of V70 moeten.

Geplaatst: 22.11.2007 - 17:19
door gjburg
t!mo schreef:Maar is een motor revisie geen optie? zoveel rij ik nou ook weer niet. maar ik dacht dat deze volvo's wel een ton of 5 meegingen?

gr.
Hoi Timo, ik hoop dat je een goede volvo zal vinden, de T5 was idd 5 cylinder 850 en niet te vergelijken met een T6 uit S80 en een paar jaar nieuwer. Maar het blok was echt op, compressie, lagers ect. Er is toen een gebruikte normale 5 cylinder in gezet.

En ik wist ook niet dat er geen S80 bi-fuel bestond. Maar de 5 ton die ze mee kunnen gaan heeft naar mijn mening zeker met het gedrag van de vorige eigenaars te maken.

Beetje off-topic: Maar ik heb net eens op de website gekeken, het ziet er een beetje verlaten en leeg uit met die stelconplaten. En ik ben geen talen wonder maar ik zie al zo op de eerste pagina diverse spelfouten en is best slordig voor een bedrijf dit is toch je eerste indruk. De volvo staat niet eens tussen hun eigen occasions en ook raar dat een autobedrijf op de site brocanterie (lees:troep) verkoopt onder de knop diversen.

Je liet al weten verder te zoeken. Groot gelijk en helemaal als je geen haast hebt.

idd zoals hier boven genoemd is misschien een S60 of V70 ook een prima alternatief. Deze zijn mogelijk in alles goedkoper: verbruik, verzekering, wegenbelasting, onderdelen, onderhoud ect.

suc6 met je zoektocht.
Gert Jan,

Geplaatst: 22.11.2007 - 21:41
door hollander
Zelf heb ik 2 jaar terug een S80 2.4 van 2001 gekocht met een km stand van 83000 km. Daar heb ik een vialle gasinstall laten monteren.
Op wat kleine afstelprobleempjes na ( onder garantie afgesteld ) rij ik nu al 50000 km probleemloos op gas rond in een fantastische S80.
Succes met zoeken Peter