Pagina 1 van 1
Rook Ventilatie
Geplaatst: 21.11.2007 - 18:19
door VolvoC70T5
situatie:
ik rij gisteren weg om nog eventjes naar iemand toe te gaan..
dus naya was koud weer dus ik zet de verwarming aan op 26 graden..
1st begint het lekker warm te worden na 2/3km..
maar opeens kwam er allemaal rook uit de ventilatiepanelen & een vieze rotte stank..toen `k de verwarming op koel zette was het weg, zodra ik hem weer op warm zette kwam het meteen terug, het was zo erg dat ik met m`n ramen open moest rijden om uberhaupt wat te zien..werd er letterlijk uitgerookt..
verdacht 1st de airco.maar zodra ik deze had aangezet gister had ik ook geen last van de rook..behalve als ik hem op 24+ zette..
het is nu weer verdwenen ..maar kan toch niet zomaar spontaan letterlijk "uitgerookt worden"..
iemand een idee wat dit kan zijn?? heb al even gekeken het forum hier..maar werd er niet veel wijzer van.
Geplaatst: 21.11.2007 - 18:51
door VolvoC70T5
update...heb ff gekeken na die kachelradiateur..m`n handen tussen bekleding & carroserie bij pedalen gehouden..handen kletsnat...koelvloeistof...
paneeltjes ff weggehaald en idd, onder dat ding druppels koelvloeistof..volgens mij is hij sinds kort beginnen te lekken daar..
wil`m zelf gaan vervangen..zag op het 850 forum al een minihandleiding staan..
wie weet waar ik aan zo`n radiateur kan komen? (behalve bij die dure volvo dealer!)
Geplaatst: 21.11.2007 - 21:24
door TTT242
Euhh, dat zal die mini handleiding van mij wel geweest zijn zeker?
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6115.0
Kijk voor een kachelradiator bij een autoradiatorenhandel. Kwam op een 75 Euro een paar jaar geleden. 375 bij de Volvodealer. Vergeet wel niet de ringetjes en rubberset te vervangen. Is best zelf te doen. Rotklus, maar je spaart er veel mee uit. Ik schat dat dit bij de dealer met werk inbegrepen rond 1000 Euro uitkomt. Tip; let dat je met de ribben niet constant op de harde instapdrempel van de portier ligt....dat doet een paar weken niet goed als je erop ligt om onderin aan de kachelradiator ligt te sleutelen. S6..en euh trek wat foto's he.
Geplaatst: 21.11.2007 - 21:45
door VolvoC70T5
ja is goed,
heb via winparts al een radiateurtje besteld..kosten 90 euro..
ringetjes en rubbersetje zal`k nog wel ff moeten ophalen ergens weg.
verder heb ik de bekleding er al zelf even uitgehaald vanavond, scheelt dat ik hier een eigen verwarmde loods heb..dus aankomend weekend in me gemakkie even de radiateur omwisselen.. mits ik deze nog ontvang voor aanstaande vrijdag.
anders de slangetjes even doorverbinden in het motorruim zodat ik dan toch een auto heb, wel zonder verwarming, maar tis dan even niet anders.
zal wel een soort van deken tussen mij en de instapdrempel leggen.
scheelt dat ik redelijk technisch ben, dus schat zelf dat ik hem in circa 2/3 uurtjes wel heb gewisseld..zal wel wat fototjes van bepaalde dingen maken met korte beschrijving erbij (Weer een handleiding erbij!)
Geplaatst: 24.11.2007 - 15:34
door VolvoC70T5
nou klaar...
hele klus..aangezien ik nou zelf ook niet de kleinste ben..
heb geen foto-tjes kunnen maken.. camera batterijen waren leeg
maar zoals ik het op die minihandleiding zag is een stuk anders dan in de mijnde..het lijkt er wel sterk op..alleen zaten er bij mij nog wat andere kastjes om heen die ik er 1st moest uithalen wou ik dat ding eruit halen..
had bij de oude er gewoon letterlijk een gat in zit..
verder was het bij mij kwestie van eruit halen (2 uur overgedaan) en opnieuw erin zetten (ook 2 uur)..
en idd, tis echt niet fijn als je last van je rug hebt of reuma, dan raad ik het je sterk af om te doen.
en veel geduld ben je ook nodig met die kleine k*tschroefjes die er moeilijk in en uit gaan.
verder..die leidingen in `t motorruim, zeer moeilijk bij te komen en achteraf hoef je daar eigenlijk helemaal niet bij te zijn, je klikt namelijk zo de leidingen van de radiateur af.
verder heb ik ook meteen koelvloeistof maar vervangen, was ook niet meer moederschoonste.
kan iemand me trouwens vertellen waar die ontluchtingsnippel moet zitten van zo`n C70?? heb`m nu gwn laten circuleren en heb meeste lucht er wel uit denk ik..
Geplaatst: 27.11.2007 - 23:15
door TTT242
VolvoC70T5 schreef:
kan iemand me trouwens vertellen waar die ontluchtingsnippel moet zitten van zo`n C70?? heb`m nu gwn laten circuleren en heb meeste lucht er wel uit denk ik..
Proficiat. Geen idee heb 'm ook laten circuleren. Dan een eindje gaan rijden >>> Bijvullen. De dag erna nog eens gedaan.
Heb er ongeveer ook zo lang over gedaan.
Geplaatst: 01.12.2007 - 17:45
door VolvoC70T5
Idd...
maar nu weet ik niet of dit aan het koude weer ligt of aan mij,
maar ik heb nu het gevoel dat de auto minder snel warm wordt dan anders..
als ik de blazer volop zet komt er wel warme lucht uit..maar lang niet meer zo hard blazend als daarvoor..
Geplaatst: 01.12.2007 - 21:16
door TTT242
Het debiet/sterkte van de blazers heeft volgens mij niet dadelijk iets met de kachelradiator te maken....tenzij je één en ander van de bak rond de kachel niet goed hebt teruggezet zodat ie ergens lucht lekt of dat je ergens een vod hebt laten liggen....maar die kans is bijna onbestaande lijkt me.
Geplaatst: 01.12.2007 - 21:53
door volvogrill
beste volvoc70t5
ik vermoed dat de thermostaat defect is.
groet volvogrill
Geplaatst: 02.12.2007 - 21:41
door VolvoC70T5
heb de bak precies weer zo teruggeplaatst zoals het zat dus daar zal het wel niet aan liggen hoop ik..
thermostaat.tja..waar zit dat ding dan? is zoiets na te controleren?
Geplaatst: 22.12.2007 - 14:16
door VolvoC70T5
zal toch iets te maken hebben met m`n kachelradiateur,
koude lucht blaast hij wel snel, warme lucht minimaal..
kleppen werken wel goed..
in de kachelradiateur..daar zitten toch geen afdoppingen in die je er 1st uit moet halen?