Pagina 1 van 1
benzinemeter
Geplaatst: 26.11.2007 - 12:52
door roberto
wie kan mij in het kort vertellen hoe ik een vlotter uit de tank kan demonteren en is dit veel werk?
ik zie een grote witte kunstof ring moet je die losdraaien?
hoe kan je doormeten zodat je zeker weet dat die goed is,en in het dashbord moet gaan zoeken,ik heb namelijk geen aanwijzing,heel af en toe doet die het een beetje

Geplaatst: 26.11.2007 - 15:26
door Iroll
Ik neem aan dat je benzinemeter het niet doet, of doet het IC het ook niet of zit die er niet in? Probeer je probleem zo duidelijk mogelijk te stellen dan krijg je ook een duidelijk antwoord!
Kijk eerst eens of er nergens een stekker loszit, de zekeringen goed zijn en/ of er een slechte aarde verbinding in het circuit zit. 99% van de gevallen is dit de oorzaak. Probeer een electr. schema te pakken te krijgen voor de kleuren van de draden. En meld altijd bij een vraag/probleem het type en bouwjaar, anders krijg je misschien een verkeerd of helemaal geen andwoord.
Geplaatst: 01.12.2007 - 09:32
door roberto
het gaat om een volvo 460 bj1993,1.8i benzine
wat bedoel je met ic?
de benzinemeter is heel traag wil wel iets aangeven maar daalt dan weer tot het laagste nivo en blijft dan staan
ik wil de vlotter vervangen door eentje van een sloop auto alleen weet ik niet hoe dit moet,dat was mijn vraag
als dat niet werkt wil ik de meter in het dashboard vervangen
Geplaatst: 01.12.2007 - 11:54
door wpee
Meet eerst het signaal eens na, een andere vlotter (gevers) werkt meestal niet 123 op je metertje, De meter/wijzer is per definitie traag omdat deze met een bimetaaltje werkt. Zakken moet de wijzer echter niet, wel in een lange bocht, maar op het rechte stuk moet de meter weer terug komen.
Het wijzertje kan ook defect zijn, (gebroken gloeidraad)
Wim
Geplaatst: 01.12.2007 - 14:43
door Ramon&Ramon
dat euvel zit meestal in het dashboard,onder de motorkap tegen de binnenschermen aan zitten massa aansluitingen,zowel links als rechts,maak die goed schoon.
wat ook kan zijn dat het printplaatje van de benzine en temperatuur meter stuk is.
kijk welke draad van de meter is achter bij de vlotter en hou deze op massa,kijk dan of de meter vol uitslaat.
zoniet,dan zit het in het dashboard,zoja dan zit het probleem in de vlotter.
Geplaatst: 02.12.2007 - 18:44
door roberto
kan ik niet beter een tellerunit van de sloop inbouwen?
ramon&ramon wat bedoel je met binnenschermen,de binnenkant van de spatborden?
Geplaatst: 02.12.2007 - 19:04
door Ramon&Ramon
inderdaad.
Geplaatst: 04.12.2007 - 16:32
door roberto
de kans dat die ook stuk is?
hoe test je of de unit goed is?
Geplaatst: 11.12.2007 - 17:06
door housekamp
wpee schreef:....De meter/wijzer is per definitie traag omdat deze met een bimetaaltje werkt.....
oke. dus dat is standaard bij een 440... wel zwaar irritant. zeker wanneer je wilt weten hoeveel er nog in de tank zit, en je dan eerst een minuutje of 5 moet wachten voor hij het juist aangeeft...
is daar niks aan te doen?
Geplaatst: 11.12.2007 - 18:00
door Iroll
is daar niks aan te doen?
Een dashboard met infocenter inbouwen, die geeft de info digitaal aan. Maar ja, dat is nogal een ingrijpende klus.
Geplaatst: 21.12.2007 - 13:06
door housekamp
...uhm... laat dan maar zitten. dan maar wat vaker langs de BP voor de zekerheid

Geplaatst: 21.12.2007 - 13:44
door Ramon&Ramon
en het is zo simpel allemaal om te kijken wat er nu precies mis is!
Geplaatst: 14.04.2008 - 14:32
door roberto
wanneer ik de stekker van de benzinemeter eraf haal bij draaiende motor valt deze uit hoort dit zo?
Geplaatst: 14.04.2008 - 19:05
door sjoerdb
jah dat hoort zo want je tankpomp die zit opdezelfde stekker.....