Pagina 1 van 2

960

Geplaatst: 28.11.2007 - 14:06
door Dicks740
Ik heb onlangs van een Volvo liefhebber gehoord dat er maar circa 1500 stuks, 960ers rond rijden in Nederland, kan dat kloppen! Zo ja, dan zijn ze over enkele jaren een exclusieve verschijning, en om even door te draven, prijstechnisch gaan ze dan ook de goede kant op.........of zit ik te dagdromen :?

Geplaatst: 28.11.2007 - 15:03
door Battlecruiser
Wie weet. Er zijn ook niet zo veel Lada's meer. Maar of die alleen daarom veel geld waard gaan worden, betwijfel ik.

Gelukkig is de kwaliteit van een 960 stukken beter...


Maar helaas gaan de hoge prijzen alleen op voor de coupés en cabrio's, omdat daar nu eenmaal de grootste vraag naar is in oldtimerland.

Geplaatst: 28.11.2007 - 15:15
door Dicks740
Ach, het was nieuwsgierigheid, maar om het woord Lada in een Volvo forum te gebruiken, uche, uche, uche, ik verslik me :error:

Geplaatst: 28.11.2007 - 15:18
door Battlecruiser
Ach, met grote verschillen maak je iets vaak duidelijker dan met kleine.
Daarom vergelijk ik de Volvo ook niet met een Mercedes, verschillen te klein!

Geplaatst: 28.11.2007 - 15:31
door Dicks740
Zekers, ben er al overheen :playingleapfrog:

Leuk die smilies keuze, goh, een beetje humor!

Geplaatst: 28.11.2007 - 17:41
door Hulzie
Kan maar zo kloppen

Ben ruime tijd op zoek geweest naar een Volvo 960 3.0 V6, Ambassador uitvoering, met wit leer dus, maar haast niet aan te komen.

En toen vondt ik er 1, en verkocht ikzelf iets aan iemand die net zo 1 had, maar ook een 850, maar die rade me de 960 af opdat die gewoon 1 op 3 liep op benzine.

Geplaatst: 28.11.2007 - 18:43
door Battlecruiser
Nee hoor, een 960 3.0 moet ongeveer 1 op 7-8,5 lopen (op benzine).

Als ie 1 op 3 loopt is ie goed kapot...

Geplaatst: 28.11.2007 - 18:46
door Johan s60
Volgens mij moet niet zo'n V6 willen hebben maar een echte volvo motor een liin 6 dus, die loopt heus wel zuiniger als 1:3 :usa

Geplaatst: 28.11.2007 - 18:54
door Battlecruiser
Inderdaad er is geen een 960 met een V6 maar alleen met de goeie lijn 6 motoren!

Geplaatst: 28.11.2007 - 19:06
door Hulzie
V6 of 6 pitter in lijn daar wil ik af wezen, maar het was een 3.0 6 cylinder.
Die man had een timmerbedrijf, ladders op het dak etc. een stationcar, afgeladen, en bij hem 1 op 3, maar vernam ie niks van zei ie, want reedt op kosten van de zaak.

Maar om die reden ben ik er niet weer achteraan geweest

Mijn 940 loopt 1 op 7.5 op LPG G3

Geplaatst: 28.11.2007 - 19:11
door Battlecruiser
Dan heb ik sterk de indruk dat:
optie 1) die man maar wat in het rond l@lde zonder goed te rekenen.

of
optie 2) zijn auto finaal afgereden was of totaal geen onderhoud kreeg.

Ik gok op optie 1...(gezien die ladders)

Geplaatst: 28.11.2007 - 19:31
door Hulzie
Ik kom wel zien dat ie als "werkpaard" werdt gebruikt

Maar een beetje google'n en je hebt um te pakken.

Hij rijdt in Kampen, en is eigenaar van De Stadsboederij of Stadsherberg , dat is een soort herberg, je kan er overnachten, en hij heeft ernaast een klussenbedrijf.

Verder is het een 100% Engelsman (dialect maar ook zijn eigen naam) Ik kom um volgend jaar nog weer tegen, we hebben dezelfde hobby, ook watersport o.a.

Verder stond ik pas op de beurs, www.motorsale.nl

Daar zag een paar Hells Angels die op het zelfde park sliepen als wij ook, dat een paar 960 2.5 versie's mee hadden.

(Nee, wij hebben verder niks met de H.A. van doen)

Geplaatst: 28.11.2007 - 19:59
door Dicks740
Berekend dat de mijne 1:10 rijd, 2.5i/ 24V.

Geplaatst: 28.11.2007 - 20:17
door Hulzie
Yep, die 2.5. i / 24v zie ik wel vaker

Maar ik liep op, en had het over een 3 liter, dat is net wat zwaarder

Geplaatst: 28.11.2007 - 21:59
door Fat Rat
Maar die 3.0 zal niet 3 keer zo hard zuipen, die zal zoals gezegd rond de 1 op 8 hangen. Maar je verbruik is altijd afhankelijk van je rijstijl en in wat voor ritten je maakt. Stel je rijdt alleen korte stads ritjes met flink veel planken en in de kickdown, dan zou ik 1 op 4 of 1 op 5 nog wel zien gebeuren.

Geplaatst: 29.11.2007 - 15:02
door Hulzie
Maar toen die 3 liter hier was, zat erw el ca 750 kilo gereedschap in, afgeladen.

Ik vondt dit forum pas na aanschaf van de 940, als dat toen had geweten had ik gerust een 3.0 versie gekocht, heb nu een 940 GLE, meer opties heeft een 960 ook niet dan ik ook heb, alleen van die ambassador versie, dat witte leer, schitterend

Zit nu wat info te zoeken over een S 90
Stond er laatst 1 naast me, een Belg, alleen S 90 stond erop, en mooi vierkant, iets minder dan de 900 serie, maar niet zo gladjes als de S 80, mooie auto vondt ik ut, maar ja, de huidige kan naar ik verwacht nog zeker een paar mee bij 15.000 km per jaar, en vindt gewoon een heerlijke auto, maar er missen twee cylinders en een kudde kleppen (230FB of BF heeft maar 8 kleppen, er zit geen snelheid in t.o.v. de 460 2.0 GLI op benzine, schijnt normaal te zijn, de 460 was gewoon haast 500 kilo lichter.

Geplaatst: 29.11.2007 - 18:21
door Fat Rat
Een S90 is de 960 sedan met een nieuwe naam en een paar kleine wijzigingen. Zit het 3.0 blok in en zit meestal vol met luxe.
Zijn pracht dingen, maar een goede is duur.

Een B230FB maar zeker geen snelheids monster van een 940, maar je kan er toch wel heel comfortabel mee rijden lijkt mij.
B230FB levert ongeveer 130PK en 185NM koppel.

Geplaatst: 29.11.2007 - 21:37
door Hedwig
Battlecruiser S80 schreef:Inderdaad er is geen een 960 met een V6 maar alleen met de goeie lijn 6 motoren!
Toch moet ik je ontgoochelen want in modeljaar 1991 werden er nog 960-ers geleverd met de V6 (B280), alleen niet voor de Nederlandse markt.
Bij mijn weten rijdt of reed er zelfs eentje met de V6 in Nederland rond deze is geïmporteerd, meegebracht door een terugkerende Nederlander, uit een of ander Oosters land.

Groeten.
Hedwig

Geplaatst: 29.11.2007 - 21:40
door volvorider
Heb een 960 estate 3.0l 24v 204 pk, rij gemiddeld tussen de 1 op 8.5 en 1.9.5.

Geplaatst: 30.11.2007 - 05:02
door Hulzie
En wat weegt een 960 3 liter? Ook 1452 kilo met LPG?
(doet mijn 940 n.l. ->> doel bereken trek kracht en verplaatsing massa) De 940 van mij had 160 Pk moeten zijn ongeveer om net ze snel te zijn als een 460 2.0 GLI