Pagina 1 van 1

licht trillend rempedaal bij remmen hoge snelheid

Geplaatst: 30.11.2007 - 09:09
door zwolly
vraagje hebben anderen het ook als je ong 180 kmh rijd en je remt stevig dat het rempedaal wat trilt? vanaf ong 140 kmh heb ik nergens last van alleen als ik sneller rijd en opeens hard moet remmen.

Geplaatst: 30.11.2007 - 10:56
door kuipers
Ik denk dat de rem schijven krom zijn

Geplaatst: 30.11.2007 - 11:36
door Peer
Dus als je je gewoon netjes aan de maximumsnelheid houdt, is er niets aan de hand? Tja.......

Geplaatst: 30.11.2007 - 11:55
door MDA
Peer schreef:Dus als je je gewoon netjes aan de maximumsnelheid houdt, is er niets aan de hand? Tja.......
In duitsland kan ik prima 180 rijden en mij aan de maximumsnelheid houden hoor... En ten tweede: dat was de vraag van zwolly helemaal niet. Dus als je even netjes on-topic wil blijven...

On-topic: Het klinkt inderdaad als een oneffenheid in je remschijven (kromming). Ik weet alleen niet of je dat eigenlijk ook bij lagere snelheden zou moeten voelen (ik denk het eerlijk gezegd wel, als je dan ook hard remt). Het andere zou kunnen zijn dat je ABS al heel snel ingrijpt bij die snelheden, en je pedaal weer een beetje omhoog drukt (dat zou ook voelen als een trilling).

Geplaatst: 30.11.2007 - 12:02
door Ramon&Ramon
Moderator er bij merk ik?

Geplaatst: 30.11.2007 - 12:27
door zwolly
het lijkt inderdaad ook op dat abs gevoel maar merkte eigenlijk eens met enorme sneeuwval dat de abs echt ingreep, toen was het trillende gevoel zeer duidelijk in het rempedaal, echter bij het hardere remmen op hogere snelheden lijkt dit erop maar dan een stuk lichter trillen.

Geplaatst: 30.11.2007 - 14:32
door kuipers
Ik had het zelfde met hoge snelheid maar dat lag aan de remschijven die waren te dun

Geplaatst: 30.11.2007 - 16:18
door MDA
Ramon&Ramon schreef:Moderator er bij merk ik?
nee hoor... Ik vond alleen de reactie van Peer niet zo netjes, dus dan zeg ik er wat van. Mag toch?

Maar goed: zullen we on-topic blijven?

Geplaatst: 01.12.2007 - 00:33
door zjelko
Hallo,


Ik denk dat wat de anderen opgemerkt hebben inderdaad correct is. Je schijven zijn niet helemaal meer in balans dus beetje krom of dun aan het worden. 1 tip om dit met je nieuwe schijven te voorkomen is je voet NIET op het rempendaal te houden als je hard geremt hebt en je staat bij het stoplicht. Doordat dan de warmte niet wegkan trekken je schijven krom. Ik heb het zelf heel heel lang geleden met een Opel Kadett GSI een keer ondervonden en daar dus wel van geleerd. Succes verder........


pv

Geplaatst: 01.12.2007 - 11:36
door zwolly
ik snap het wat betreft voet op de rem bij stoplichten maar rijd een automaat, en zoals her en der op het forum gelezen te hebben in de loop der tijd blijkt het niet verstandig na een stuk flink pittig gereden te hebben om de bak in de N te zetten ivm niet smeren/koelen vd bak.

maar in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Geplaatst: 02.12.2007 - 00:15
door Peer
MDA schreef:
Ramon&Ramon schreef:Moderator er bij merk ik?
nee hoor... Ik vond alleen de reactie van Peer niet zo netjes, dus dan zeg ik er wat van. Mag toch?

Maar goed: zullen we on-topic blijven?
Nou, nou, zo onaardig was het helemaal niet bedoeld en ik denk dat de Ramonnen dat wel aangevoeld hebben. Maar bij deze mijn welgemeende excuses. Al vind ik wel (off-topic) dat 180km/u zelfs in Duitsland veel te hard en onveilig is gezien het grote snelheidsverschil met bijv. het vrachtverkeer (als oud-vrachtwagenchauffeur).

Geplaatst: 02.12.2007 - 17:54
door zwolly
zulke snelheden behaal ik alleen als het heel rustig op de weg is en de weg voor me goed vrij is zoals vaak snachts.