Pagina 1 van 1
melding: laadsysteem
Geplaatst: 04.12.2007 - 20:33
door jan.verstreken@leembouwer
vandaag kreeg ik de melding 'laadsysteem', service spoed. na een tijdje kreeg ik melding dat de dsct niet meer functioneerde, daarna de stuurbekrachtiging, nog wat later werkten de ruitenwissers niet meer, de airbags ook niet en zo voort. ze zijn de auto komen halen om na te kijken. nog iemand van dit probleem gehoord?
volvo v50 2007/02, 31000 km, 2.0d
Geplaatst: 04.12.2007 - 20:45
door pieter007
alternator stuk ?
Geplaatst: 04.12.2007 - 20:49
door jan.verstreken@leembouwer
ik vermoed dat het iets in die richting is. morgen weet ik meer, ik laat het u weten.
Geplaatst: 04.12.2007 - 21:15
door jan.verstreken@leembouwer
kan iemand me vertellen of dit een veelvoorkomend probleem is?
Geplaatst: 05.12.2007 - 08:12
door xc90t6
Er zitten hier veel mensen met een V50, maar dit probleem heb ik nog nooit gezien.
Geplaatst: 05.12.2007 - 09:50
door gertsan
kan het niet gewoon een slechte voeding zijn, (ondanks de nieuwstaat) of als de computer geen goede voeding heeft dan gaat hij vreemd doen, omdat hij vreemde signalen ontvangt etc. Het zijn toch allemaal los van elkaar staande zaken.
Geplaatst: 06.12.2007 - 17:05
door aggadomo
kabelbomen ?
Geplaatst: 06.12.2007 - 17:53
door pieter007
of slecht contact aan de batterij ..
oxidatie ofzo
Geplaatst: 10.12.2007 - 10:25
door jan.verstreken@leembouwer
probleem opgelost: een dikke rat was een nestje aan het bouwen aan de motor. ze had zich tegoed gedaan aan de riem van de alternator en enkele kabels. dan is het niet moeilijk om problemen te krijgen. de rat..... ze is gesneuveld: tussen de alternatorriem gekomen bij het starten, denk ik. hoe kunt ge de zwarte kap, die op de motor zit, verwijderen? op die manier kan ik dan regelmatig eens kijken of er geen collegaratten in het motorcompartiment zitten.
Re: melding: laadsysteem
Geplaatst: 29.03.2009 - 21:51
door piepot
jan.verstreken@leembouwer schreef:vandaag kreeg ik de melding 'laadsysteem', service spoed. na een tijdje kreeg ik melding dat de dsct niet meer functioneerde, daarna de stuurbekrachtiging, nog wat later werkten de ruitenwissers niet meer, de airbags ook niet en zo voort.
Vandaag precies dezelfde melding(en) in rap tempo achterelkaar. Geluk bij ongeluk; op een rit van 150km ontstonden de meldingen in laatste kilometers en heb ik laatste 200 meter zonder lichten moeten rijden (gehele boordcomputer was uit). Inparkeren lukte niet meer. Hele auto was 'dood'.
Morgen maar eens de garage bellen.... Iemand een idee wat is is als het geen rat is? en belangrijker, hoe hoog lopen de kosten op?
dank en groet,
volvo v50 2.0D 2004 180.000km
Geplaatst: 29.03.2009 - 22:03
door fjrene
accupool los ????
Geplaatst: 29.03.2009 - 22:34
door Aantje
Klinkt als een dynamo die stuk is.
Geplaatst: 01.04.2009 - 16:29
door piepot
was inderdaad dynamo. Dynamo en multisnaar zijn beiden vervangen.
Kosten 790 Euro... wel balen want had 2 weken ervoor grote beurt gehad die ook niet 'gratis' was.. , maar goed hij rijdt weer!
Geplaatst: 01.04.2009 - 20:56
door fjrene
nu maar hopen dat hij het blijft doen zonder onkosten.
Geplaatst: 20.08.2009 - 14:55
door Nik0la
Even een oud topic ophalen.
Wij zijn de afgelopen twee dagen op terugweg van vakantie gestrand in Wenen met een kapotte dynamo, gemaakt voor 500,- en nu weer thuis. De auto heeft 90.000km gelopen. Is dat nu eigenlijk niet wat vroeg voor datsoort problemen? Ook wij hebben net voor de vakantie een beurt achter de rug. Naar de dynamo wordt quablijkelijk dus niet gekeken.
Met onze vorige s40, oud model, hebben we hetzelfde probleem gehad rond de 140.000km, in duitsland, linker baan van de snelweg, plotseling geen gas kunnen geven, met geluk precies uitgerold op de stopplaats. Dat was niet zo fijn.
Ik heb de reparateur in Wenen gevraagd of dit een veelvoorkomend probleem is. Hij vertelde dat het wel voorkomt maar bij een hogere kmstand. Is het eigenlijk niet gek dat zo een essentieel onderdeel niet nagekeken wordt op een beurt? Ik neem aan dat je aan een dynamo op een bepaalde manier ook slijtage kunt zien. En gaat de dynamo in een volvo nu hoe dan ook kapot op een bepaald moment? Rond een bepaalde kmstand? Heeft iemand misschien enig idee of het ook met een bepaalde manier van rijden te maken kan hebben? Ik heb zelf nog nooit van iemand, behalve bij ons zelf, iets over een kapotte dynamo gehoord.
Geplaatst: 20.08.2009 - 15:02
door Jolly Breeze Racing
Dynamo kun je niet controleren, behalve speling, hij doet het of niet.
(90.000 km is te vroeg voor een dynamo
Geplaatst: 20.08.2009 - 15:49
door Fredhead
Misschien dat de dynamo een slecht exemplaar was, had vorig jaar in mijn 205 de dynamo laten vervangen en dit jaar (en nog geen 3.000 km verder) was hij alweer toe aan vervanging.
Nu is een Peugeot natuurlijk geen vergelijk met een Volvo, maar een "maandagmorgen onderdeel" kan er natuurlijk altijd tussen zitten
Geplaatst: 20.08.2009 - 22:07
door Erikdb
Had dit topic ook al gezien, maar nog niet gereageerd. Wij zijn 3 weken geleden ook gestrand in Frankrijk met een kapotte dynamo. Met caravan achter de auto ook ineens storing in het laadsysteem waarbij het een na het ander uitviel. Gelukkig ook net een parkeerplaats kunnen halen.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven, auto heeft ook voor de vakantie een grote beurt gehad (240.000 incl nieuwe distr.riem e.d.) en dan strand je met een kapotte dynamo.
We zijn afgesleept en naar een niet Volvo garage gesleept waar na twee dagen de dynamo vervangen is, maar kreeg van de ANWB bericht dat de problemen nog niet verholpen waren en dat de auto op transport ging naar nederland want de 48 uur reparatietijd waren verstreken.
Gelukkig was de auto redelijk snel bij de dealer, na één week. Volgende dag opgebeld door de dealer dat het probleem opgelost was door alleen de accu voldoende bij te laden, dit had de garage in Frankrijk nagelaten waardoor er niet voldoende stroom in de accu zat om het door de dynamo bij te laten laden.
Dus even laden had een hoop gezeur kunnen voorkomen, heb uiteindelijk iemand een auto in Nederland laten huren en ons op laten halen in Frankrijk aangezien er geen vervangend vervoer in Frankrijk beschikbaar was. Wel zuur als je achteraf hoort dat alleen de accu niet voldoende geladen was.
Maar goed auto is weer gerepareerd, maar het valt me nu wel op dat dit probleem zich bij meerdere mensen voordoet vlak nadat er een beurt uitgevoerd is aan de auto.
Geplaatst: 21.08.2009 - 13:20
door Nik0la
Hm "net nadat een beurt is uitgevoerd," Van die kant heb ik het nog nooit bekeken, als ik het me goed herinner was het de vorige keer ook na een beurt. Waarschijnlijk toeval, hoop ik ... Of misschien is de dynamo niet gewend aan duitse toerentallen?? :roll:
Ik heb trouwens de perfecte oplossing bedacht. Naast je lampensetje altijd een dynamo mee op reis
