Pagina 1 van 1
Prijsstijging
Geplaatst: 05.12.2007 - 16:45
door kmser
Ik heb opgevangen dat de nettoprijs voor de S40 en V50 in belgië binnenkort met een 5 tal % zal stijgen, kan iemand dit bevestigen?
Geplaatst: 06.12.2007 - 20:37
door BeePke
Heb nog niets opgevangen... maar is dat niet bij elk merk zo dat er per jaar iets bijkomt?!
Geplaatst: 06.12.2007 - 21:15
door xc90t6
Ja klopt. Ga maar eens vergelijken folder 2007/2008.
Geplaatst: 06.12.2007 - 21:34
door +++t blijft behelpen+++
mmmm 5% is wel veel
normaliter is het zo'n 2 %
Geplaatst: 06.12.2007 - 22:34
door Volvo Jacob
Gevonden op een ander forum
‘Volvo wordt duurder’
13-11-2007 07:44 - autointernationaal
Ford zal zijn Zweedse dochtermerk Volvo niet verkopen en zal schaalvoordelen verliezen als het zijn merken Jaguar en Land Rover van de hand doet. Dat heeft de topman van Volvo, Frederick Arp, gisteren gezegd in een interview met een Spaanse krant.
’Afgelopen zomer werd een analyse uitgevoerd om na te gaan wat Volvo voor het Ford concern betekent. Daarna is besloten om de verkoop van Jaguar en Land Rover voort te zetten, maar niet die van Volvo’, aldus Arp. Afgelopen donderdag gaf Ford te kennen dat ‘het verbeteren van de prestaties van Volvo prioriteit heeft’ en dat het merk moet evolueren naar een meer autonome divisie, buiten de organisatiestructuur van het merk Ford. Achter de schermen zal de samenwerking evenwel worden voortgezet, met name op het vlak van inkoop en technische ontwikkeling.
Volgens Arp komen de investeringen van Ford in Volvo overeen met de prognoses. ‘Als Jaguar en Land Rover uiteindelijk verkocht worden, zullen we schaalvoordelen verliezen’, zo stelt hij. Ford houdt vooralsnog vast aan zijn plan om de 2 Britse merken op korte termijn te verkopen. Steeds meer analisten betwijfelen echter de juistheid van deze keuze, want Land Rover maakt inmiddels winst en bij Jaguar lijkt de ergste pijn voorbij te zijn. Maar cash geld kan de doorslag geven, zo laat Arp doorschemeren: ’ Het staat vast dat Ford grote financiële problemen heeft en dat de groep zich moet reorganiseren’.
‘Voor Volvo is de Noord Amerikaanse markt goed voor 26 % van de verkoop, maar dat zal dit jaar slechts 22 % zijn. Bovendien ondervinden wij de negatieve gevolgen van de hoge euro en de lage dollar’. Afgelopen donderdag werd bekend gemaakt dat Volvo als gevolg van de ongunstige wisselkoers momenteel in de rode cijfers zit. In een interview met de Zweedse zakenkrant Dagens Industri maakte Arp afgelopen weekend bekend dat hij van Ford de opdracht heeft gekregen om binnen 4 maanden een plan te schrijven hoe Volvo weer winstgevend dient te worden. Hij beschouwt dit als de moeilijkste opgave tot dusver. Het plan wordt in overleg met de Zweedse vakbonden geschreven, hetgeen doet vermoeden dat ontslagen onvermijdelijk zijn. Er zijn evenwel geen concrete plannen om op korte termijn auto’s in de Verenigde Staten te gaan bouwen, zoals BMW en Mercedes-Benz reeds doen. De kwestie wordt volgens Arp pas actueel in 2012 of 2013, als Volvo (en Ford) gaat werken met een nieuwe generatie platforms.
Arp liet tijdens het interview weten een nieuwe prijsstrategie voor te stellen met een hogere prijsstelling voor de diverse modellen. Betere en meer hoogwaardige producten moet de stijging van de tarieven rechtvaardigen. Volvo dient zich op deze manier nog meer te positioneren als premiummerk. De Zweedse dochter krijgt meer vrijheid van het Amerikaanse hoofdkantoor, nu het niet meer opgesloten zit in de ‘PAG’ (Premier Automotieve Group) luxedivisie. Dat de financiële resultaten van Volvo voortaan apart gepresenteerd zullen worden (en niet meer op divisieniveau) kan enorm stimulerend werken, zo laat Arp weten.
Geplaatst: 06.12.2007 - 22:43
door +++t blijft behelpen+++
ja, maar dit is wat anders.
De positionering wordt (gok ik) meer AUDI BMW Mercedes-bons
en minder de plek waar het nu staat (net er onder)
Dus meer en nog betere auto's.
want alleen de prijs omhoog is niet goed.
Geplaatst: 07.12.2007 - 07:31
door V480-S60
+++t blijft behelpen+++ schreef:ja, maar dit is wat anders.
De positionering wordt (gok ik) meer AUDI BMW Mercedes-bons
en minder de plek waar het nu staat (net er onder)
Dus meer en nog betere auto's.
want alleen de prijs omhoog is niet goed.
Denk dat je de spijker op z'n kop slaat.
Met name dat laatste is een heikel punt. Velen vinden de S40 en V50 al te duur.
Geplaatst: 07.12.2007 - 12:00
door BeePke
S40 en V50 te duur, wat is een BMW1 of 3 en Audi A3 of A4 dan?
Ok, de kwaliteit zal wellicht iets beter zijn en dan nog (!) maar om zo eventjes een paar 1000 euro meer te betalen...
Geplaatst: 07.12.2007 - 20:08
door +++t blijft behelpen+++
Ga maar eens rijden in een 1 serie.
het is bizar, 40.000 euro voor een 120d (in NL) en nog steeds kaal, en bijna zonder opties.
maar je gaat zitten en rijden en DAN begrijp je waarom mensen dat doen.
En dan heb ik het nog niet eens over een 3
grootste troef: achterwielaandrijving! en echt een rijdersauto
en ontzettend goed in elkaar geknutseld.
Geplaatst: 07.12.2007 - 22:25
door eXite
Het is maar net waar je prioriteiten stelt. Als je een mooi interieur wil, dan kun je de 1-serie maar beter laten staan met z'n goedkope rammelkut-plastic.
Geplaatst: 08.12.2007 - 10:12
door xc90t6
Voor een 120D 40.000 euro??? Ik kon een zeer complete krijgen met een 120I voor 30.000 euro.
Geplaatst: 08.12.2007 - 12:09
door bart simpson
xc90t6 schreef:Voor een 120D 40.000 euro??? Ik kon een zeer complete krijgen met een 120I voor 30.000 euro.
Bij BMW start een kale 120i 5drs op € 32.750,-- (3drs € 31.700,--) en een kale 120D op € 35.600,--, een "zeer complete" 120i komt b.v. als High Executive al snel op € 37.505,--
Geplaatst: 08.12.2007 - 14:25
door xc90t6
ja. Oh ok. Ik had in juni 2007 gekeken. En toen was ik er niet veel meer voor kwijt dan een kale S40.
Geplaatst: 11.12.2007 - 22:45
door patrice
persoonlijk vind ik de v50 duur genoeg, maar zo duur is ze nu toch ook weeral niet, als je kunt genieten van de ene of andere aktie vind ik ze zelf interessant, neem nu een topline versie, met toch redelijk veel luxe, en dit voor amper 500 euro, en nu met salon slechts 300 euro, dan heb je toch een zeer mooie wagen voor een vriendenprijse, in vergelijking met saab, bmw, audi, mercedes, vw,... is deze zeker de beste keus.
ik vraag mij enkel af hoeveel ik mijn v50 binnen een goe 2 jaar ga kunnen verkopen?!
volgens de verkoper blijft een volvo v50 zijn waarde redelijk goed behouden, zullen we zien.
ps: een vriend van mij heeft verleden week zijn nieuwe focus 1.6 tdci clipper ghia ontvangen, met ongeveer dezelfde uitrusing als mijn v50, maar met veel minder uitstraling, maar bijna dezelfde prijs..., ik hoop dat hij zijn auto 10 jaar zal bijhouden, want volgens mij verliest hij de helft van de aankoopprijs op 2 jaar tijd...