Pagina 1 van 2
veiligheid promotie
Geplaatst: 06.12.2007 - 22:33
door Gijsiejjj
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... ongelukken
volvo publiceert foto's van ernstge crashes om aan te tonen hoe veilig volvo is. hoie vinden jullie dit?
Geplaatst: 06.12.2007 - 22:45
door Exeres
Ik heb daar geen problemen mee, zolang de mensen niet denken dat ze NIKS kunnen overkomen in hun Volvo. Alles heeft zo zijn beperkingen! Ook de veiligheid van een Volvo. Als je bijvoorbeeld tegen een gigantische snelheid op een rondpunt rijdt, kan dit nare gevolgen hebben!
Het artikel kan je lezen op:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/ ... e-te-boren
Geplaatst: 06.12.2007 - 22:50
door Gijsiejjj
wow wat bizar zeg! dit kan denk ik echt niet met 50 gebeurt zijn. of er moeten springveren in die auto hebben gezeten. en ja de veiligheid van auto's is relatief. maar ik denk dat je in geen enkel andere soort gelijke autohet NIET overleefd zou hebben.
Geplaatst: 22.12.2007 - 10:53
door josas
Toch doet de V70 het, in de laatste NCAP test, weer slechter dan de Laguna en de Mondeo.
Hoe moet je dat dan zien?
Ik wil het graag geloven hóór, dat ze de veiligste auto's maken, maar dat moet bij zulke testen toch wel wat duidelijker naar voren komen, vind ik!!
Geplaatst: 22.12.2007 - 11:22
door NielsPHEV
Josas,
Dat is het verschil tussen een auto maken die zo hoog mogelijk scoort in de creashtest of de zgn real life safety !
Geplaatst: 22.12.2007 - 11:31
door josas
Da's altijd het argument van een Volvorijder..(waar niks mis mee is

)
Maar het publiek hoort en leest alleen dit soort statistieken en uitslagen en dit kan toch niet goed zijn voor het veiligheidsimago van Volvo, lijkt mij.
Geplaatst: 22.12.2007 - 12:11
door lancer
Ik denk serieus dat je niet en hoogste score in de NCAP test kunt halen en de veiligste auto kunt bouwen.
EuroNCAP test lang niet zo veel type crashes als Volvo zelf doet. Volvo optimaliseert all-round ipv alleen de NCAP tests. Dat kan inhouden dat je voor sommige tests dus wat minder scoort.
Nog een voorbeeld:
Veel moderne franse auto's doen automatisch het licht aan voor je. Lijkt veilig, maar als je op een grauwgrijze dag als gister kijkt met slecht zicht, dan valt het toch wel op dat veel luxe uitgeruste franse bolides zonder licht rijden.
Daarnaast is Volvo redelijk terughoudend met nieuwe veiligheidstechnieken (hoewel dat de laatste tijd aan het veranderen is). Eerst moet iets zich beweizen, voordat het in de auto komt. In de praktijk kunnen nieuwe technieken soms averechts werken
Geplaatst: 22.12.2007 - 13:09
door josas
Lees de niet op tijd afgaande sideairbag van de nieuweV70:
http://www.euroncap.com/Content-Web-Art ... sting.aspx
Geplaatst: 22.12.2007 - 13:32
door eXite
Jongens, euro ncap IS van renault, dus de resultaten zijn wat dat betreft op z'n minst biassed.
Geplaatst: 22.12.2007 - 14:43
door MDA
eXite schreef:Jongens, euro ncap IS van renault, dus de resultaten zijn wat dat betreft op z'n minst biassed.
Oh ja? Da's nieuw voor mij... Heb je daar een uitleg bij?
Geplaatst: 22.12.2007 - 18:07
door Gijsiejjj
omdat volvo bij het ford concern hoort had ik tog wel verwacht dat ze de volvo "beter" uit de test zullen laten komen als een mondeo:D
Geplaatst: 22.12.2007 - 20:25
door Ben
Misschien ten overvloede nogmaals: Volvo test niet om papieren resultaten maar om veiligheid. Volvo heeft het testen zo ongeveer uitgevonden. NCAP is een commerciele instelling.
Het zou me niet verbazen wanneer andere merken de tests die Volvo zelf doet niet zo goed zouden scoren.
Ik voel me nog steeds lekkerder in een Volvo

Geplaatst: 22.12.2007 - 23:35
door Fat Rat
Denk er ook aan dat een ncap test ook kijkt naar voetgangerveiligheid enzovoort... Ik denk dat Volvo daar algemeen genomen misschien wel minder mee bezig zou kunnen zijn.....
Een euro ncap test ook niet op brakeassist en het dodehoekdetectie systeem van Volvo.
En tsja wat algmene testen betreft, het is niet voor niets dat allerlei merken de test faciliteiten van Volvo inhuren...
Wat betreft praktijk testen, het franse doosje wat ik vrijdag raakte,tijdens een slippartij(waarbij de Volvo bij ongeveer even hard remmen recht bleef gaan) had duidelijk toch meer schade dan mijn baksteen....
Geplaatst: 23.12.2007 - 19:32
door Msuidgeest
Heren (dames ook natuurlijk),
Alle niet -Zweedse automerken ontwikkelen auto's die de hoogst mogelijke score halen met botsproeven. Dat doen ze natuurlijk om als verkooparchument te dienen. Want laten we eerlijk zijn: een C4 zal nooit mijn auto worden maar haalt wel 5 sterren.
En weet u hoe dat komt? Volgens de directeur van Volvo Nederland is het ontwikkelen van een auto met 5 botssterren net zoiets als een examen maken waarvan je de vragen al weet!
Beuk maar eens achterin een C4 met je Volvo en je zult zien dat er niets overblijft van die citroen. Andersom kun je met een gerust hart je kinderen achterin je V70 laten zitten omdat die ook van achteren veilig is. Want een achter aanrijding staat NIET op het lijstje waar je sterren mee kunt halen. Dus doen de fabrikanten dat ook niet.
Geplaatst: 24.12.2007 - 15:30
door hollander
De enige reden dat ik voor Volvo gekozen heb,is de veiligheid.
In mijn werk ben ik al vaker met flinke schades geconfronteerd en ik kan alleen maar zeggen dat ik daarom voor Volvo ben gegaan.
Peter
Geplaatst: 24.12.2007 - 18:17
door Live
Ik ben er ook van overtuigd dat volvo de veiligste auto's maakt. Zoals afgelopen jaar de volvo rijder die een tankauto letterlijk op zijn dak kreeg en er ongedeert er van af kwam, netjes hoor. Toch vind ik het dan raar dat ze bij NCAP laag scoren, eigenlijk zijn ze nog dommer dan Renault (& andere fabrikanten) Examen vragen weten en die niet van te voren oefenen of rekening mee houden....
Verder blijft renault synoneem staan voor plastic en vind ik de auto's verder niks, maar dat is een ander thema.
Geplaatst: 24.12.2007 - 18:43
door bart simpson
Fat Rat schreef:Denk er ook aan dat een ncap test ook kijkt naar voetgangerveiligheid enzovoort...
Je kunt geen optimale passagiersbescherming bieden tegen elanden en soft zijn voor voetganger, wil een voetgangersvriendelijke C6 nog wel eens zien na een aanvaring met een eland
Geplaatst: 24.12.2007 - 18:58
door V480-S60
Euro NCAP op zich heb ik niets op tegen. Maar helaas wordt dit door onwetenden als een oneigenlijk argument gebruikt.
Er zijn maar 3 merken die zich expliciet met veiligheid bezighouden. En zich weinig aan het zogenaamde EuroNCAP gebeuren laten liggen. Deze fabrikanten bouwen echt veilige auto's. En dat zijn.
VOLVO, Mercedes en BMW. Deze merken lopen voorop wat betreft veiligheidsvoorzieningen voor alle inzittenden van een auto.
Helaas is SAAB niet meer in dit lijstje vertegenwoordigd omdat GM dat onmogelijk heeft gemaakt. Maar tot voor enkele jaren had SAAB zelfs een veiliger stoel dan VOLVO.
Geplaatst: 24.12.2007 - 19:04
door bart simpson
Geplaatst: 24.12.2007 - 19:43
door Franswa
Zulke artikelen zijn wel lekker voor je zweeds. Ik kom eigenlijk niet verder dan hei hei.