Pagina 1 van 2

wie heeft de d5 gechipt?

Geplaatst: 09.12.2007 - 18:27
door gevanje
hallo, er is al heel veel geschreven over het chippen van de d5 maar voor een totaaloverzicht zou ik graag de volgende dingen willen weten:

* waar gechipt
* verbruik voor en na (voorzover bekend)
* km.stand
* wel of geen geartronic
* wie heeft er ervaring met het fenomeen eco-tuning?

op deze manier hoop ik een meer compleet overzicht te krijgen! Er is nogal wat verschil op de markt. In het verleden heb ik goede ervaring opgedaan met Fasttech qua kennis en service maar er zijn natuurlijk ook andere ervaringen.

Geplaatst: 09.12.2007 - 18:37
door Paul
Zoek en gij zult vinden!

Geplaatst: 09.12.2007 - 18:45
door Ben
Trek er maar een avondje voor uit: >>>>>KLIK<<<<<

Geplaatst: 09.12.2007 - 18:48
door gevanje
Heren, ik heb al veel gezocht en gevonden maar is dit niet een handiger en completer overzicht?

Geplaatst: 09.12.2007 - 18:51
door Ben
Vooruit dan maar :-)
* Hartog Tuning
* verbuik iets lager
* ca. 160.000
* geartronic
* van 163 --> 189 pk getuned. Eco tuning, dus met de bedoeling de motor soepeler te laten werken. Niet op hoge snelheid getuned.
Auto is inmiddels vervangen door een nieuwe. Die wordt tzt ook getuned.

Geplaatst: 09.12.2007 - 20:03
door VolvoTech
Vooruit dan maar 2 ;-)
* VolvoTech (Rica software)
* PPC, dus zelf updaten EN weer ongedaan maken wanneer je wilt
* Alle soorten en maten, 30+ stuks
* van Tot 226Pk
* Vermogens tuning, NM's.
* 7.8sec naar 100Km/h met AWD

groet
Bob

Geplaatst: 13.03.2008 - 21:54
door silverado
Hoi,

Die van ons is gechiped. Gekocht met chip (150.000) Nu na bijn 3 ton op de teller geeft de motor en bak geen krimp.... tot morgen de 14e. Dan komt er een jongere V70`.

Totaal geen problemen gehad, nooit een sleutel aan de motor/bak geweest.
Verbruik 1 op 15 a 16. Scheelt wel airco + 17" zomer of winterbanden en koudere omgeving.

Geplaatst: 15.03.2008 - 12:53
door Gerard van Hoeven
OK, hier ook weer de vraag. Hoe vind je als leek door de bomen het bos?
Waarom keus voor welke aanbieder. Prijs < > kwaliteit? Het lijkt net of op deze site of de prijs niet meetelt.

Geplaatst: 15.03.2008 - 14:05
door VolvoTech
Ha Gerard,

Natuurlijk telt de prijs wel zeker mee.
Alleen mogelijk schade aan de motor telt veel zwaarder vind ik dan de prijs van de Tuning...
Kijk goed rond, laat je voorlichten, bel...

Groet
Bob

Geplaatst: 15.03.2008 - 14:05
door VolvoTech
Ha Gerard,

Natuurlijk telt de prijs wel zeker mee.
Alleen mogelijk schade aan de motor telt veel zwaarder vind ik dan de prijs van de Tuning...
Kijk goed rond, laat je voorlichten, bel...

Groet
Bob

Geplaatst: 15.03.2008 - 14:30
door Gerard van Hoeven
OK, maar als ik dan hoor hoe sommige klanten het voor elkaar krijgen om gratis uploading naar nieuwe software te laten installeren (D5 van 163 naar 185PK) en een ander bedrijf er €250 voor vraagt. Helaas zitten die in het noorden. Waarom kan het in andere landen , bijv. Oosterijk, wel voor veel minder? Ik zoek een bedrijf in het midden/zuiden dat die vermogenstoename kan leveren voor €250

Geplaatst: 15.03.2008 - 16:10
door bart simpson
wat let je om naar Oostenrijk af te reizen?

Geplaatst: 15.03.2008 - 17:18
door Gerard van Hoeven
Heb je soms ook een tuningsbedrijf?

Geplaatst: 15.03.2008 - 17:27
door Richard
Als je maar 250,- uit wil geven moet je eens op marktplaats kijken, zitten in het midden van het land ook bedrijven die het doen.

Geplaatst: 15.03.2008 - 18:25
door bart simpson
Gerard van Hoeven schreef:Heb je soms ook een tuningsbedrijf?
Nee, zou zelf ook nooit gaan tunen (het is in Belgie ondertussen bij wet verboden, zie NL ook nog wel volgen op dat vlak)

Geplaatst: 15.03.2008 - 18:52
door Gerard van Hoeven
OK, dan zoek ik naar D5 chauffeurs die ervaring hebben met zo'n 'voordelige' tuning. De duurste hoeft toch niet altijd de beste te zijn?
En er kunnen toch ook wel adressen worden doorgegeven?
Volvo heeft zelf de stap naar 185pk gemaakt en volgens de pers is 210 pk de volgende stap. Uit hetzelfde blok! Dus waarom niet, zou ik zeggen.

Geplaatst: 15.03.2008 - 19:01
door bart simpson
Volvo heeft een aantal constructieve dingen veranderd alvorens er 185pk uit kwam

Geplaatst: 15.03.2008 - 19:14
door Gerard van Hoeven
Daar heb ik nog nooit van gehoord. OK, naar de 6-bak. En verder?

Geplaatst: 15.03.2008 - 19:42
door bart simpson
Gerard van Hoeven schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord. OK, naar de 6-bak. En verder?
Volgens mij schreef jij toch dat deze diesels helemaal gelijk waren? onderbouw dat dan ook eens

Geplaatst: 15.03.2008 - 21:46
door Gerard van Hoeven
Volgens mij heb ik alleen geschreven: uit hetzelfde blok.
Boringxslag, compressie, etc