Pagina 1 van 1

is deze ruil een redelijke? 9-3 aero 2001 tegen V70 uit 1997

Geplaatst: 09.12.2007 - 23:08
door Jacow
Hallo,

mooie zaken hebben ook hun keerzijde: wij hebben ons droomhuis gevonden en moeten nu onze droomauto verkopen. Hij staat te koop op marktplaats en het betreft een 9-3 aero uit 2001. Iemand komt nu met een ruil-voorstel met een V70 op gas(G3) uit 1997 en heeft 278000 gelopen. Onderhouden met de laatste beurt op 265 dkm.
Wat is wijsheid?
Overigens rijd ik werkmatig met een 740 op gas en dat bevalt heel goed... Razz

alvast dank,

Jacow Winter

Geplaatst: 10.12.2007 - 08:13
door Paul
Hoeveel km heeft je Saab gereden?

Zal wel wennen zijn van een Aero naar een Gas auto (welke motor zit erin?)

Geplaatst: 10.12.2007 - 09:37
door Jacow
Paul schreef:Hoeveel km heeft je Saab gereden?

Zal wel wennen zijn van een Aero naar een Gas auto (welke motor zit erin?)
Saab heeft 117 dkm. gereden en heeft een 205 PK motor.
De Volvo heeft een 144 PK motor( de 2.5 versie dus) 278 dkm
Ruil heeft nog niet plaatsgevonden, maar gas heeft zo zijn voordelen.... :twisted:

groet,

Jacow

PS. sorry voor de dubbelpost

Geplaatst: 10.12.2007 - 12:31
door Summum
In ieder geval heeft de V70 veel meer ruimte!

Ik denk dat je er op zich een berouwbare auto aan kunt hebben, maar een ruil met gesloten beurs lijkt mij nogal duur. Die Volvo is wel 4 jaar ouder en heeft meer dan het dubbele gelopen!

een snelle scan langs autosites leverde vergelijkbare V70's op gas op voor vraagprijzen van tussen de 7.000 en 8.500 euro, met km.-standen onder de 250.000. Een 2001 9-3 Aero met 130.000 km zag ik te koop staan voor 13.500 euro. Kortom, ik zou er nog even over nadenken!

Overigens ga ik komende week een paar dagen een 9-3 Aero cabriolet uit 2001 proberen. Mijn broer gaat verhuizen en dan heeft hij meer aan mijn V50 dan aan zijn cabrio!

Heb je een 3- of 5-deurs Aero?

Geplaatst: 10.12.2007 - 12:34
door Cereal
M.i. is de ruil erg onredelijk, tenzij je er een paar duizend euro bij uit krijgt..
Zie hierboven, prijsverschil is nogal groot.

Geplaatst: 10.12.2007 - 13:07
door Jacow
Summum schreef:In ieder geval heeft de V70 veel meer ruimte!

Ik denk dat je er op zich een berouwbare auto aan kunt hebben, maar een ruil met gesloten beurs lijkt mij nogal duur. Die Volvo is wel 4 jaar ouder en heeft meer dan het dubbele gelopen!

een snelle scan langs autosites leverde vergelijkbare V70's op gas op voor vraagprijzen van tussen de 7.000 en 8.500 euro, met km.-standen onder de 250.000. Een 2001 9-3 Aero met 130.000 km zag ik te koop staan voor 13.500 euro. Kortom, ik zou er nog even over nadenken!

Overigens ga ik komende week een paar dagen een 9-3 Aero cabriolet uit 2001 proberen. Mijn broer gaat verhuizen en dan heeft hij meer aan mijn V50 dan aan zijn cabrio!

Heb je een 3- of 5-deurs Aero?
het betreft een 5-deurs aero en natuurlijk ga ik voor bijbetaling van de andere partij..Ik wilde slechts weten of de V70 betrouwbaar is op gas en die km-stand. Zelf rijd ik al jaren een 740 en die heeft er bijna 3-ton opzitten. Ken alleen de motoren niet die ze in 1997 gebruikten.
De prijzen ken ik van beide auto's en ook alle aanbiedingen op internet..

groet,

Jacow

Geplaatst: 10.12.2007 - 13:10
door glitz
Bij de km stand van die v70 kan je erop wachten om een nieuwe kop erop te moeten zetten. Naar mijn mening niet doen.

Geplaatst: 10.12.2007 - 13:16
door Jacow
glitz schreef:Bij de km stand van die v70 kan je erop wachten om een nieuwe kop erop te moeten zetten. Naar mijn mening niet doen.

...kijk daar heb ik wat aan :shock:

groet,

Jacow

Geplaatst: 10.12.2007 - 13:20
door fransb85
denk dat het wel meeval, zag onlangs een 850 t-5 uit '95 met 366K kilometer, en een nurburgringsticker achterop (dus flink afgetrapt) op lpg, originele kop, kreeg alleen nu een nieuwe turbo. dus denk dat je met je 144 pk niet hoeft te vrezen voor ee nieuwe kop voorlopig. wel is het een ellendig sloom ding als je uit je snelle saab komt... naja, succes in elk geval

Geplaatst: 10.12.2007 - 13:25
door Jacow
fransb85 schreef:denk dat het wel meeval, zag onlangs een 850 t-5 uit '95 met 366K kilometer, en een nurburgringsticker achterop (dus flink afgetrapt) op lpg, originele kop, kreeg alleen nu een nieuwe turbo. dus denk dat je met je 144 pk niet hoeft te vrezen voor ee nieuwe kop voorlopig. wel is het een ellendig sloom ding als je uit je snelle saab komt... naja, succes in elk geval
dan heb je mijn 740 nog niet meegemaakt.....ach het onthaasten heeft ook zijn goede kanten :P

groet,

Jacow

Geplaatst: 12.12.2007 - 12:57
door pimsam
Ik heb nog nooit gehoord van een koprevisie bij een 5 cilinder Volvo motor tot bouwjaar 2000.
Tot en met 1999 hadden alle 5 cilinders hydraulische klepstoters. Kleppen stellen is niet nodig. Ik heb zelf een 850 met lpg gehad met 530.000 km op de teller, zonder koprevisie.
Alleen de x70 modellen met 2.4 aanduiding hebben meestal vaste klepstoters en daar is kleppen stellen nodig en zal na verloop van tijd een koprevisie nodig zijn.
Kijk anders eens op het volvo850forum. Daar is veel te vinden.