Pagina 1 van 2

Verzinkt.

Geplaatst: 11.12.2007 - 07:44
door Dicks740
Men zegt dat de 960 niet kan roesten, omdat het geheel verzinkt is, klopt dat?

Geplaatst: 11.12.2007 - 11:15
door Smiley
Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat midden bovenop (boven het raam) mijn achterdeuren aan beide zijden er zich onder de rubbers roest heeft gevormd en dat ik die snel moet behandelen!!!
Dus...

Geplaatst: 11.12.2007 - 11:49
door Hulzie
Bij mij onder het voorraam.

Maar als de gaten erin vallen haal ik een S90.

Maar ik kan er zelf ook een nieuw stuk inzetten, maar kan nog wel, houdt ut nog wel twee jaar.

Geplaatst: 11.12.2007 - 12:01
door Dicks740
Hoe oud is de 960 dan, en waar halen ze dan vandaan dat de 960 verzinkt zou zijn?

Geplaatst: 11.12.2007 - 12:02
door Walter
volgens mij zijn de 740 al verzinkt, die roesten minder dan de 200-serie

Geplaatst: 11.12.2007 - 15:24
door v700r
De laatste 240 ook volgens mij.

Geplaatst: 11.12.2007 - 16:12
door The Driver
Vanaf 1989 hebben alle 240 740 en alle latere modellen een verzinkte carrosserie

Geplaatst: 11.12.2007 - 16:14
door Dicks740
De vraag begon met een 960 :multi: , geld dat ook voor dit type?

Geplaatst: 11.12.2007 - 17:18
door Walter
The Driver schreef:Vanaf 1989 hebben alle 240 740 en alle latere modellen een verzinkte carrosserie
960 schreef:De vraag begon met een 960 , geld dat ook voor dit type?
Kan me niet voorstellen dat jouw 960 ouder is. :D

Geplaatst: 11.12.2007 - 21:33
door showroomstaat
Bij de 850 zijn delen van de carrosserie verzinkt. Ze roesten niet veel -veel minder dan een oude 240- maar nog wel hier en daar. De carrosserie zal dus wel niet volledig verzinkt zijn. Ik kan me dan ook niet voorstellen, dat dat bij de 700 en 900 serie (ouder ontwerp immers) wel het geval is.

Geplaatst: 11.12.2007 - 22:31
door Hulzie
Onder het voorraam in elk geval niet

Wielkasten etc mogelijk wel

Geplaatst: 12.12.2007 - 07:57
door Dicks740
Oké, wat ik begrijp is dat de 960 uit 1995 niet volledig is verzinkt, en dat de rand(heeft een aparte naam dit onderdeel)onder de voorraam in de gaten gehouden moet worden? :thumbleft:

Geplaatst: 12.12.2007 - 09:02
door showroomstaat
Daarom hebben ze die rand bij veel moderne auto's maar helemaal weggelaten ::? (loopt de motorkap gewoon door tot de voorruit)...
Paravent heet het, dacht ik, waarbij vent afgeleid is van ventilatie en niet van gozer.

Geplaatst: 12.12.2007 - 12:09
door Dicks740
Bedankt voor je bericht, inderdaad dat woord heb ik meer gehoord dacht ik. Bij een 960 loopt de motorkap door tot aan de voorruit.

Geplaatst: 12.12.2007 - 19:51
door Fat Rat
klopt, de 960 heeft een motorkap die doorloopt tot de voorruit. De 740, 760 en 940 hebben een losse paravent tussen motorkap en raam.

Maar als het goed is is de gehele carrosserie verzinkt vanaf ergens tussen '87 en '89.
Maar daarbij moet dan weer wel gezegdt worden dat ik bij de vereniging nogal eens zie dat de latere wagens roestgevoeliger zijn dan de wagens van eind jaren tachtig en begin negentig.

Roest kan natuurlijk ook onstaan op plaatsen waar ooit om wat voor reden enige vorm van herstelwerk aan de carrosserie gedaan is. Ook de randen van schuifkanteldaken hebben er nogal eens last van.

Geplaatst: 13.12.2007 - 08:06
door v700r
The Driver schreef:Vanaf 1989 hebben alle 240 740 en alle latere modellen een verzinkte carrosserie
1988

Geplaatst: 13.12.2007 - 08:07
door v700r
showroomstaat schreef:Daarom hebben ze die rand bij veel moderne auto's maar helemaal weggelaten ::? (loopt de motorkap gewoon door tot de voorruit)...
Paravent heet het, dacht ik, waarbij vent afgeleid is van ventilatie en niet van gozer.

En je spreekt het uit als paravan, volgens mij.

Geplaatst: 13.12.2007 - 19:40
door Dicks740
:wav: JA, dat is het juiste woord :signthanks:

Geplaatst: 14.12.2007 - 14:38
door bas850
Zoals ik ergens een quote heb gelezen:

"Volvo's roesten ook alleen veel langer"

Bas

Geplaatst: 14.12.2007 - 22:29
door Dicks740
:laughing3: Das een goeie!