Slecht trekken 440 op Lpg
Geplaatst: 12.12.2007 - 22:09
Vandaag mijn autoradio (een sony type "het frontje kan er af") met mijn 440 naar de garage gebracht voor inbouw in mijn V70.
Nu had ik in de 440 al een tijdje last van slecht door trekken in de 3de 3n 4de versnelling. Bij 100Km/u was het helemaal kruipen naar de 120. Zowel in de 4de als de 5de.
Vorige week reed ik 70 (waar 60 mocht) en ineens een plof uit de uitlaat. Alsof er iemand een banaan in gestopt had en die dus op dat moment er uit geschoten werd. Verder niks.
En het door trekken bleef slecht.
Vandaag ineens op de snelweg 120Km/h 5de versnelling, begint ineens de motor vermogen te verliezen. En er klonk een bonk geluidje. Vlug de koppeling in trappen. En weg probleem. Nog geen 100 meter verder. Idem. Dit tot 3 x toe. Dus vlug de "van gas naar benzine" knop in geduwd. Weg probleem. En gewoon op benzine naar de dealer getuft.
Ik praat wat met die man over volvo. Goede auto's mooie auto's 440 prima bak. V70 sjieke bak. Ach ja sommige mensen vinden het een lelijke bak etc etc. Ik denk weet je wat ik vraag die gast gewoon ff of hij weet wat dat inhouden van de motor is en wat er dus dat bonkgeluid maakte.
Start de auto maar eens. Klep open. En hij luisterd voelt wat aan slangen en buizen. Luisterd eens met het oor zowat in de motor. (Of ik even de benzineknop wilde induwen.)
Weer wat luisteren. En toen kwam het. Euh meneer, zei hij, vult u regelmatig de koelvloeistof bij?"EUh neen meneer de dealer/monteur, dat doen wij alleen als het temperatuur metertje oploopt. (last minute actie)
hmm zegt hij. Zet de auto maar ff voor de roldeur.
En dan binnen.
Hij vult vervolgens in de garage een gieter met koelvloeistof. En vult (enkele liters) koelvloeistof toe, Knijpt wat in wat buizen en slangen. Voegt nog wat koelvloeistof toe. EN toen was hij klaar. Zei hij.
EN ja hoor. Mijn 440 trekt weer als vanouds. Maakt geen gekke geluiden meer en lanceert ook geen bananen meer. (niet echt bedoelt he)
Wat een beetje onderhoud al niet kan doen.
Heb meteen de V70 afbesteld.(Geintjuh)
Nu had ik in de 440 al een tijdje last van slecht door trekken in de 3de 3n 4de versnelling. Bij 100Km/u was het helemaal kruipen naar de 120. Zowel in de 4de als de 5de.
Vorige week reed ik 70 (waar 60 mocht) en ineens een plof uit de uitlaat. Alsof er iemand een banaan in gestopt had en die dus op dat moment er uit geschoten werd. Verder niks.
En het door trekken bleef slecht.
Vandaag ineens op de snelweg 120Km/h 5de versnelling, begint ineens de motor vermogen te verliezen. En er klonk een bonk geluidje. Vlug de koppeling in trappen. En weg probleem. Nog geen 100 meter verder. Idem. Dit tot 3 x toe. Dus vlug de "van gas naar benzine" knop in geduwd. Weg probleem. En gewoon op benzine naar de dealer getuft.
Ik praat wat met die man over volvo. Goede auto's mooie auto's 440 prima bak. V70 sjieke bak. Ach ja sommige mensen vinden het een lelijke bak etc etc. Ik denk weet je wat ik vraag die gast gewoon ff of hij weet wat dat inhouden van de motor is en wat er dus dat bonkgeluid maakte.
Start de auto maar eens. Klep open. En hij luisterd voelt wat aan slangen en buizen. Luisterd eens met het oor zowat in de motor. (Of ik even de benzineknop wilde induwen.)
Weer wat luisteren. En toen kwam het. Euh meneer, zei hij, vult u regelmatig de koelvloeistof bij?"EUh neen meneer de dealer/monteur, dat doen wij alleen als het temperatuur metertje oploopt. (last minute actie)
hmm zegt hij. Zet de auto maar ff voor de roldeur.
En dan binnen.
Hij vult vervolgens in de garage een gieter met koelvloeistof. En vult (enkele liters) koelvloeistof toe, Knijpt wat in wat buizen en slangen. Voegt nog wat koelvloeistof toe. EN toen was hij klaar. Zei hij.
EN ja hoor. Mijn 440 trekt weer als vanouds. Maakt geen gekke geluiden meer en lanceert ook geen bananen meer. (niet echt bedoelt he)
Wat een beetje onderhoud al niet kan doen.
Heb meteen de V70 afbesteld.(Geintjuh)