Pagina 1 van 1

verbruik Koelvloeistof

Geplaatst: 13.12.2007 - 16:53
door blaastoeter
Ik rij al 2 jaar met een S70 TDI van het bouwjaar 1998.
De laatste tijd lijkt het wel alsof er koelvloeistof word verbruikt.
Dan gaat het lampje branden op het dashbord.
Vervangen is de kachelradiator als ook de motor.
De auto heeft nu net de 500000km overschreden.

Wie helpt mij verder of heeft het gewopon te maken met de leeftijd en km stand.

Geplaatst: 13.12.2007 - 22:43
door toppertje
dit heeft mi niets te maken met leeftijd/km
maar vul ook niet teveel bij,want hij gooit het teveel aan koelvloeistog er toch
via de overloop vh expansievat er weer uit.
maar als je een lek hebt, moet je toch ergens nattigheid kunnen zien, of
ruiken(interieur kachel)?

Geplaatst: 03.02.2008 - 12:46
door snofla
lekke koppakking?

Geplaatst: 04.02.2008 - 10:47
door Hans
Draai je moteroliedop er maar eens af. Zit er van die wittige drek onder de dop?

Geplaatst: 04.02.2008 - 12:00
door blaastoeter
Als ik die witte drek zie dan kan ik een met zekerheid aangrenzende waarheid ervan uitgaan dat de koppakking lek is?

Geplaatst: 04.02.2008 - 12:04
door Hans
Je kunt er dan in ieder geval van uit gaan dat er koelvloeistof bij de motorolie komt. En dat is bijna zeker het gevolg van een lekke pakking.
Heb je ook witte rook uit de uitlaat bij het rijden?

Geplaatst: 04.02.2008 - 12:50
door blaastoeter
Dat weet ik eigenlijk niet daar ik vaak in het donker al vertrek en weer aankom.
Maar zal er eens opletten.
Maar ik rij een diesel en die roken meestal niet echt wit.

Geplaatst: 04.02.2008 - 18:12
door Hans
Haha..nee., niet bepaald. Maar sluit het koppakkingverhaal niet uit. Snel laten maken..

Geplaatst: 04.02.2008 - 18:55
door Oceanracer
Radiateur kan ook gewoon lek zijn. Begrijp uit je bericht dat alleen de kachelradiateur vervangen is?

Geplaatst: 05.02.2008 - 10:25
door blaastoeter
Ja de kachelradiateur is ongeveer 40000km vervangen gelijk met de moter wissel.
Moet wel zeggen dat ik geen vloeistof onder mijn auto zie liggen.
Maar goed ook dat zegt denk ik niet alles.
Ik ga met jullie tips aan de slag en wie weet kom ik er dan snel achter.
Temperatuur van de moter blijft voorals nog gelijk.

Geplaatst: 05.02.2008 - 12:52
door Oceanracer
Lek is misschien ook wel een groot woord. Misschien is poreus beter. Het koelwater ontsnapt bij hogere temperaturen en verdampt hierdoor vlak na het "lekken". Zou zou dus kunnen dat hij wel "lekt" maar dit niet zichtbaar is op de (vaste) parkeerplek.

Geplaatst: 17.10.2008 - 15:25
door Dieselross
Ik heb hetzelfde probleem, mijn vierde Volvo en ze lekken allemaal koelvloeistof...

Geplaatst: 06.11.2008 - 00:01
door Ramon&Ramon
een simpele test laten uitvoeren denk ik

Geplaatst: 06.11.2008 - 00:17
door Dieselross
Ik heb gisteren een nieuwe radiateur erop gekregen... (en winterbanden, nieuwe retourleidingen en apk).

Geplaatst: 06.11.2008 - 07:18
door mightyspawn
waterpomp? die lekken meestal alleen bij t rijden. kijk eens onder auto in de buurt van de waterpomp

Geplaatst: 19.11.2008 - 21:18
door K00L
ik heb ook een kleine lekkage bij mijn radiator denk ik. in ieder geval ligt er af en toe wat druppels onder de auto.

helpt zo'n busje korrels? zag dat laatst bij de BP staan...