Pagina 1 van 4
waarom volvo beter is dan ford/niet echt een ford is
Geplaatst: 15.12.2007 - 22:33
door Sam
op een forum van mijn wagen zit zo een kerel die gaat van 'ik koop geen volvo want das maar een veredelde ford'
ik kan zelf wel met wat bedenkingen opkomen bij die redenering, maar toch vraag ik jullie, waarom is volvo zoveel beter dan ford (dan heb ik het over modellen van na de overname)
ik hoor het graag!
Geplaatst: 15.12.2007 - 23:39
door gevanje
M.i. is Volvo toch echt de top uit het Ford concern. Met alle respect voor Ford maar een Volvo steekt toch echt beter in elkaar, hoger afwerkingsniveau, andere doelgroep ?! en simpelweg 1 of meerdere klassen hoger/beter. Uiteraard zien we Ford trekjes terug bij Volvo.
Geplaatst: 16.12.2007 - 00:37
door DeNNiS_
Waarom volvo en geen ford..
Model ziet er leuker uit...
Comfort toch wat beter...
Interrieur degelijker en netter afgewerkt minder goedkoop uit ziend tegen over een ford..
en rij je ford... ja die rijden er zoveel...
en kom je met een volvo hebben mensen er toch een andere gedachte over
Geplaatst: 16.12.2007 - 09:59
door Volvo-Sverige
Wij hebben een Volvo 940 Uit 1990 en een Ford S-Max uit 2007, met 2,5Turbo Volvo-motor erin. Geweldige auto, maar het afwerkingsniveau is niet vergelijkbaar met dat van onze 17 jaar oude 940. De deuren kraken (van de Ford) de 5e versnelling kraakt soms alarmerend, en verschillende rubbers lijken los te laten.Allemaal problemen waarmee de Volvo nauwelijks tot niet te maken heeft. (Kleine probleempjes zijn acceptabel na 17 jaar) Desalniettemin is het ook een geweldige auto, evenals de Volvo, die ik toch nog steeds leuker vind.

Geplaatst: 16.12.2007 - 10:26
door gevanje
Volvo-Sverige schreef:Wij hebben een Volvo 940 Uit 1990 en een Ford S-Max uit 2007, met 2,5Turbo Volvo-motor erin. Geweldige auto, maar het afwerkingsniveau is niet vergelijkbaar met dat van onze 17 jaar oude 940. De deuren kraken (van de Ford) de 5e versnelling kraakt soms alarmerend, en verschillende rubbers lijken los te laten.Allemaal problemen waarmee de Volvo nauwelijks tot niet te maken heeft. (Kleine probleempjes zijn acceptabel na 17 jaar) Desalniettemin is het ook een geweldige auto, evenals de Volvo, die ik toch nog steeds leuker vind.

Nou dat is het dus! Helderder kunnen we het niet maken. Ik denk dat bovenstaand bericht precies het grote verschil aangeeft. Ford is o.k. maar Volvo is toch net even wat anders.
Geplaatst: 16.12.2007 - 15:49
door geestschrijver
Mijn Volvo kraakt ook, en het is niet eens een Ford.
Geplaatst: 16.12.2007 - 15:56
door Battlecruiser
Moet jij eens kijken hoe hard een even oude Ford kraakt!

Geplaatst: 16.12.2007 - 16:16
door IkeV70
Je moet een die S-Max mety een nieuwe Volvo vergelijken, met een V50 bijvoorbeeld. Vergelijking met een 17 jaar oude 940 gaat natuurlijk volledig mank. Ander segment en vooral ander tijdperk.
Geplaatst: 16.12.2007 - 16:26
door broker
vergelijking gaat tussen de algemene karaktereigenschappen van de beide merken en de kwaliteitsbeleving. En die is bij Ford nu eenmaal anders dan bij Volvo. De meeste Volvo modellen zijn tijdloos. En blijven daardoor mooi. En verder blijft het natuurlijk een kwestie van smaak, maar daar hoeven we op dit forum niet over te twisten.
Geplaatst: 16.12.2007 - 16:57
door Sam
je moet natuurlijk ook gaan vergelijken tussen modellen van volvo en ford die gemaakt zijn na de overname denk ik.
ik heb aan men vering laten werken, en tegelijkertijd stonden er toevallig ook een focus en mazda 5 in de shop.
de bouten die bij de volvo in de ophanging zitten zijn toch merkelijk dikker/steviger...
Geplaatst: 16.12.2007 - 17:56
door Oceanracer
Toch staan veel Volvo's, diverse Ford en Mazda modellen op een en het zelfde platform.
Geplaatst: 16.12.2007 - 18:17
door bart simpson
Oceanracer schreef:Toch staan veel Volvo's, diverse Ford en Mazda modellen op een en het zelfde platform.
en? er staan ook veel auto's op Michelin banden
Geplaatst: 16.12.2007 - 19:07
door Oceanracer
Daarmee doelde ik op de dikte van de gebruikte bouten voor de wielophanging. Mij zou het verbazen als hier verschil in zou zijn bij de diverse merken.
Geplaatst: 16.12.2007 - 19:20
door V70Rene
Ik heb voordat ik de VolvoV70 ( my 2001) kocht ruim 1 jaar rond gereden in een Ford Focus C-Max . We hebben deze weg gedaan ivm de ruimte die we tekort kwamen met 3 kinderen . De Volvo is niet alleen ruimer , maar ook veel beter afgewerkt . O.a. kunststoffen rond het dashboard , deurpanelen en ook de bekleding zijn in de Volvo ruim 2 klassen beter.
Nu weet ik wel dat er een flink prijsverschil zit in de nieuwprijsvan beide auto's , maar we hebben absoluut geen spijt van het feit dat we in een 3 1/2 jaar oudere auto zijn gaan rijden.
Geplaatst: 16.12.2007 - 19:42
door bart simpson
Oceanracer schreef:Daarmee doelde ik op de dikte van de gebruikte bouten voor de wielophanging. Mij zou het verbazen als hier verschil in zou zijn bij de diverse merken.
Ik zou er van opkijken als de plaatdikte van de bodemplaten al overeen kwam
Geplaatst: 17.12.2007 - 09:02
door V480-S60
Eerlijk waar Oceanracer. Daar zit wel degelijk verschil in. Bouten en moeren zijn bij Volvo net een klasse duurzamer. En daar is geen woord van gelogen.
Inkoop zit er misschien maar een halve cent verschil op per bout maar het is wel zo.
Geplaatst: 17.12.2007 - 09:09
door Geart
Auto's zijn gewoon geen zakelijke objecten. Ze hebben een emotionele connotatie. Ik heb ook jaren in een Peugeot uit de 4 serie gereden. Bij een Peugeot accepteer je kleine onvolkomenheidjes, zoals brandende olielichtjes zonder dat daar een goede reden voor is en die uitgaan als de motor is opgewarmd (rara). Dit soort ongemakjes heb ik bij de Peugeot leren acceteren, net als die van mijn vrouw.
Voor mij geldt dus: Peugeot is Liefde, Volvo is Veiligheid en Ford is...tja
Geplaatst: 17.12.2007 - 10:51
door bart simpson
Ford is een emotieloze aandeelhouder
Geplaatst: 17.12.2007 - 13:19
door Oceanracer
V480-S60 schreef:Eerlijk waar Oceanracer. Daar zit wel degelijk verschil in. Bouten en moeren zijn bij Volvo net een klasse duurzamer. En daar is geen woord van gelogen.
Inkoop zit er misschien maar een halve cent verschil op per bout maar het is wel zo.
Je blijft je verbazen op zo'n forum. :shock:
Maar eerlijk is eerlijk: De Ford's van vroeger waren niet veel soeps. Maar de Volvo's van tegenwoordig zijn ook niet meer zoals ze vroeger waren. Anders gesteld: Ik denk dat Ford er sinds 2000 beter op is geworden en Volvo minder.
Geplaatst: 17.12.2007 - 13:24
door Quota
Oceanracer schreef:V480-S60 schreef:Eerlijk waar Oceanracer. Daar zit wel degelijk verschil in. Bouten en moeren zijn bij Volvo net een klasse duurzamer. En daar is geen woord van gelogen.
Inkoop zit er misschien maar een halve cent verschil op per bout maar het is wel zo.
Je blijft je verbazen op zo'n forum. :shock:
Maar eerlijk is eerlijk: De Ford's van vroeger waren niet veel soeps. Maar de Volvo's van tegenwoordig zijn ook niet meer zoals ze vroeger waren. Anders gesteld: Ik denk dat Ford er sinds 2000 beter op is geworden en Volvo minder.
+1