Pagina 1 van 2

tegen volvo?

Geplaatst: 21.07.2005 - 16:20
door volvoruud
Iemand die iets tegen Volvo heeft :roll: En een rechtzaak aan wilt spannen omdat zijn airbag niet werkte bij een ongeluk :roll:

http://www.brama.com/news/press/000208kovalenko.html

Is al uit het jaar 2000. Weet niet hoe het af is gelopen.

Geplaatst: 22.07.2005 - 13:45
door JoopV
Deze airbags werkten wel, maar helaas de grote Volvo was toch te groot

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 22.07.2005 - 15:59
door volvoruud
Die zal vast geen rechtzaak meer aanspannen :roll:

Geplaatst: 22.07.2005 - 20:18
door Johan Braziltraveller
...kansloos :?

Geplaatst: 24.07.2005 - 19:20
door Oz-740
Gestolen goed .... :cry:

Geplaatst: 24.07.2005 - 19:58
door Battlecruiser
"Heute gestohlen, Morgen in Polen"

Re: tegen volvo?

Geplaatst: 25.07.2005 - 13:18
door Marinus
volvoruud schreef:Iemand die iets tegen Volvo heeft :roll: En een rechtzaak aan wilt spannen omdat zijn airbag niet werkte bij een ongeluk :roll:

http://www.brama.com/news/press/000208kovalenko.html

Is al uit het jaar 2000. Weet niet hoe het af is gelopen.
Het was ook wel handig van die meneer geweest om z'n gordel te dragen, dan had ie er ook vast beter afgekomen. Niettemin is het matig als je airbags niet werken.

Geplaatst: 25.07.2005 - 14:25
door Michel740Turbo
Battlecruiser S80 schreef:"Heute gestohlen, Morgen in Polen"
Zal wel een exschade auto geweest zijn en op zijn pools opgeknapt .
"Waar dienen die balonen voor? Afknippen!"

Geplaatst: 27.07.2005 - 23:07
door thuuR
Tja, een airbag bepaalt ZELF wanneer ie eruit komt. Combinatie van snelheid, impact, hoek, wordt er geremd?, etc.etc.etc. Zo werken airbags nu eenmaal en dat zou je moeten weten als chauffeur.

Volgens mij is een Volvo nog steeds de veiligste auto voor de inzittenden, dus als je Volvo-bags besluiten er niet uit te komen dan zal dat heus wel een reden hebben. Beter als die vorige generatie bmw 7-serie met z'n reclame reclame maar liefst 21 processoren :roll: : airbags komen er uit onder de volgende omstandigheden: 140 km/u, onder een hoogspanningsmast rijden en dan gebeld worden op je GSM :oops: De man in kwestie kon het navertellen, maar ik kan me goed voorstellen dat een ander minder fortuinlijk was geweest in deze omstandigheden :?

Bovendien levert het dragen van de gordel nog steeds dik 70% meer kans om levend uit een auto te komen, de airbag is nooit verder gekomen dan 17%!


Misschien dat we in de toekomst inderdaad de auto volspuiten met schuim zoals in de film The Terminator....


Gr 8)

Geplaatst: 27.07.2005 - 23:26
door volvoruud
Ik had ook zo'n collega gehad. Die had een klein ongelukje gehad met haar auto. En dan gaan klagen: De airbags deden het niet. :roll: Let wel: De auto was niet total-loss. En de aanrijding stelde geen flikker voor. Was gewoon over te stoep tegen een hek aan gereden. Geschatte snelheid van impact: hooguit 20km/u??

Ik heb haar maar verteld dat ze blij moest zijn, omdat hij anders wel total-loss was geweest. (was een wat oudere auto) Gelijk maar even de prijzen verteld wat dat kost als je airbag-stuurtje vervangen moet worden en als je dashboard naar de balle is omdat zo'n ding er onnodig uitgeklapt is.

Geplaatst: 29.07.2005 - 11:58
door fluz
volvoruud schreef:Ik had ook zo'n collega gehad. Die had een klein ongelukje gehad met haar auto. En dan gaan klagen: De airbags deden het niet. :roll: Let wel: De auto was niet total-loss. En de aanrijding stelde geen flikker voor. Was gewoon over te stoep tegen een hek aan gereden. Geschatte snelheid van impact: hooguit 20km/u??

Ik heb haar maar verteld dat ze blij moest zijn, omdat hij anders wel total-loss was geweest. (was een wat oudere auto) Gelijk maar even de prijzen verteld wat dat kost als je airbag-stuurtje vervangen moet worden en als je dashboard naar de balle is omdat zo'n ding er onnodig uitgeklapt is.
en vergeet niet de wekenlange oorpijn van de knal die zo'n ballonetje veroorzaakt. ](*,)

Fluz

Geplaatst: 29.07.2005 - 12:29
door bart simpson
fluz schreef:en vergeet niet de wekenlange oorpijn van de knal die zo'n ballonetje veroorzaakt. ](*,) Fluz
door dat ballonetje zitten je oren nog ergens aan vast

Geplaatst: 29.07.2005 - 12:37
door fluz
bart simpson schreef:
fluz schreef:en vergeet niet de wekenlange oorpijn van de knal die zo'n ballonetje veroorzaakt. ](*,) Fluz
door dat ballonetje zitten je oren nog ergens aan vast
Als jij netjes je gordel om hebt, heb je dat ballonetje van voren helemaal niet nodig!

Fluz :angel3:

Geplaatst: 29.07.2005 - 12:45
door menjo
Dat lijkt me sterk.
Als je geen gordel om hebt heb je in ieder geval ook helemaal niets aan die airbag, dus dat zou betekenen dat dat ding er helemaal voor niets zit?

Geplaatst: 29.07.2005 - 12:54
door volvoruud
Bij de passagiers kant heb ik ook zoiets van : overbodig.

Bij de bestuurderskant staat zonder airbag een afdruk van je hoofd op het stuur (ondaks de gordels) bij een hevige botsing

Geplaatst: 29.07.2005 - 13:03
door +++t blijft behelpen+++
bart simpson schreef:
fluz schreef:en vergeet niet de wekenlange oorpijn van de knal die zo'n ballonetje veroorzaakt. ](*,) Fluz
door dat ballonetje zitten je oren nog ergens aan vast
zo is het

in sommige omstandigheden is een airbag beter dan een tongzoen.
niet vaak, dat geef ik toe, maar soms wel...

Geplaatst: 29.07.2005 - 13:08
door fluz
menjo schreef:Dat lijkt me sterk.
Als je geen gordel om hebt heb je in ieder geval ook helemaal niets aan die airbag, dus dat zou betekenen dat dat ding er helemaal voor niets zit?
Over dit onderwerp heeft een aantal jaren geleden een artikel in Autovisie gestaan. Het betrof hier dan ook met name de gordel aan de passagierszijde zoals Volvoruud terecht opmerkt. Bij een botsing van voren, worden door een goed werkend gordelsysteem de volledige krachten opgevangen. De airbags zijn als eerste in de VS populair geworden, omdat daar notoir zonder gordels gereden wordt. :crazy:
Om dit "op te vangen" zijn als eerste de fullsize airbags ontwikkeld die een volledig naar voren schuivend persoon opvangen.
In het "iets" verstandigere [-o< europa is later de veel kleinere euro-bag ontworpen die gebruikt icm gordels om een veilige afstand van een kopstoot gevend stuur te houden. Aan de passagierszijde ontbreekt meestal een "happend" stuur.
Waarom zijn ze er rechts dan ingekomen? Voor wat ik begrepen heb is dat voornamelijk een marketing verhaal. In het artikel werd de suggestie gegeven dat dit geld (airbags zijn duur) beter in andere veiligheids voorzieningen kan worden gestoken. Gelukkig doet ons Volvo beide.
Voor zij-airbags geldt natuurlijk een heel ander verhaal.

Fluz

P.s. wel eens frotale crashes van F1 auto's in een stapel banden gezien? Een paar weken terug kon Albers het lachend navertellen. En dat allemaal zonder airbags aan de bestuurders- en passagierszijde. :happy3:

Geplaatst: 29.07.2005 - 13:20
door +++t blijft behelpen+++
Dat laatste vind ik geen vergelijking...

Ok vooruit,

overal bandenstapels langs de weg!

Geplaatst: 29.07.2005 - 13:21
door Reitse
Albers zit ook wel een beetje beter vast he. 6 puntsgordels om z'n lijf vast te zetten die ook geen mm wijken én dat HANS-systeem. Zet hem in dezelfde auto met dezelfde snelheid met alleen driepuntstouwtje met enige rek voordat de boel vastgaat en hij verteld het niet na....

Geplaatst: 29.07.2005 - 13:25
door fluz
Reitse schreef:Albers zit ook wel een beetje beter vast he. 6 puntsgordels om z'n lijf vast te zetten die ook geen mm wijken én dat HANS-systeem. Zet hem in dezelfde auto met dezelfde snelheid met alleen driepuntstouwtje met enige rek voordat de boel vastgaat en hij verteld het niet na....
Wel als hij met een normale botssnelheid in de banden gaat (Euro-NCAP = 64 km/h).

Fluz