Pagina 1 van 2

Aanschaf tips "nieuwe" S40

Geplaatst: 20.12.2007 - 12:01
door Innotechblade
Hi mede forumleden,

Nadat iemand anders ervoor gezorgd heeft dat mijn S60 total loss verklaard is geworden (zie topic bij S60) ben ik nu op zoek naar vervanging.
Aangezien de huidige S40 dus vanaf bwjr 2004 ook erg mooi is en qua binnen ruimte niet onder doet voor de S60, ben ik hier ook wel erg van gecharmeerd.
Ik reed eerst LPG maar zit nu aan diesel te denken, als ik nl. puur op wegenbelasting en brandstof verbuik kijk is deze slechts een 3-400 euro op jaarbasis duurder (gebaseerd op 20.000km) Daarentegen schijnt Diesel weer minder onderhousgevoelig te zien dan LPG dus kan ik dit tegen elkaar wegstrepen.

Wie kan me wat tips geven waar op te letten bij aanschaf van een gebruikte S40 diesel (nieuw model), bv. welke uitvoering, welke motor etc.....

Geplaatst: 20.12.2007 - 12:29
door angelone
Balen zeg dat hij total los is. Hoe is het met je gezondheid?

Als ik jou was zou ik kijken of je een model uit 2005 kunt vinden, zitten toch weer wat aanpassingen aan die in 2004 er niet op zaten. Kies zowiezo voor de high perfomance audio als je van geluid houd, is echt een wereld van verschil!!
Ik zou minimaal voor de kinetic uitvoering gaan, hier zit standaard cruise control in, leren stuur en leren versnellingspook, wel zo handig.
Zelf heb ik voor de 2.0D gekozen en heb er geen minuut spijt van. Volgens mij zijn er maar weinig volvo s40 die op lpg rijden?

Geplaatst: 20.12.2007 - 16:14
door Innotechblade
Hi Angelone,

Bedankt, gezondheid is redelijk. Wel weer aan het werk maar nog steeds stijve nek en gauw moe.

Dus kijken voor 2005 model en dan Kinetic uitvoering?
Ik heb vandaag voor het eerst in het 2004 model gezeten en moet zeggen dat deze qua binnenruimte niets onder doet voor de S60.
LPG is inderdaad geen optie, Bi-fuel wordt geloof ik niet gemaakt en ik heb nog geen enkele met "after-market" LPG gezien. Vandaar de overstap naar diesel zodat ik wat meer keuze heb.

Model wat ik graag zou willen zou voorzien "moeten" zijn van;
Gedegen onderhoudshistorie
Geintregreerde telefoon
Origineel Volvo radio/cd
LM-velgen
Lederen bekleding
Navigatie
Xenon verlichting

Uiteraard dan ook nog eens voor de laagst mogelijke prijs...... Ik was eigenlijk geheel niet van plan van auto te wisselen aangezien de S60 de grote kosten al gehad had, distr.riem, koppeling, banden.... Dus had er met gemak nog een paar jaar mee kunnen rijden. Helaas kwam dit ongeval er tussendoor en als je dan toch moet veranderen dan maar meteen goed, zodat je voorlopig weer een paar jaartjes onde de pannen bent.

Aangezien het winter is zitten er geen blaadjes aan de "geldboom". Dus moet ik het doen van max. 16.000. Krijg als dagwaarde 11.000 voor de S60 en wil er max. 5000 bij leggen.

Kan iemand mij ook iets vertellen over de onderhouds intervallen van een S40 Diesel en de kosten voor dergelijke service beurten?

Geplaatst: 20.12.2007 - 16:33
door the fonz
Wellicht is het ook wel interressant om naar een import te kijken. Ik weet niet zoveel wat er zoal precies betaald moet worden aan invoer etc. Maar je kunt hier op dit forum heel veel erover lezen.

Geplaatst: 20.12.2007 - 16:37
door angelone
Dat is minder!

Persoonlijk zou ik daarvoor gaan, zelf heb ik voor de momentum gekozen, is wat rijker uitgerust.
heb hier misschien iets voor je, binnen je budget alleen zonder navigatie maar wel met high performance audio. Verder alle opties die je graag wilt.
http://www.autoscout.nl/Details.aspx?id=lbt1tzlatgjy

De volvodealer vertelde me dat elke 30000kilometer een onderhoudsbeurt moet plaats vinden. Neem aan dat ze niet schrikbarend duur zijn aangezien veel onderdelen van Ford zijn.

Geplaatst: 20.12.2007 - 16:39
door kmser
Onderhoud voor mijn v50 diesel lag voorlopig altijd tussen de 200 en 600 € (incluis voorbanden), maar ik heb nog niet zoveel km's. Het lijstje van wat wanneer moet vervangen worden zit bij het onderhoudsboekje. Onderhoud is normaal om de 20000km.

Geplaatst: 21.12.2007 - 16:21
door Bartleunen
Je wilt een nieuw type S40 met al die opties en maar een budget van 16.000. Ik ben hier niet de expert maar ik denk dat je dat niet gaat lukken (of je moet het niet erg vinden om een hoge km stand te nemen).

Geplaatst: 21.12.2007 - 17:50
door Summum
Als je leer en xenon wilt moet je vooral zoeken naar een Summum uitvoering (tot half 2004 Exclusive geheten). Daar zitten leer en xenon standaard op. Geïntegreerde telefoon en navigatie waren onderdeel van het mobility-line pakket.

Originele Volvo-audio hebben ze allemaal (er past niets anders in), maar als muziek je lief is ga dan minimaal voor het High performance audiosysteem met 8 speakers en 4x40W. Premium audio met 13 speakers, dolby pro logic en 4x75W is natuurlijk helemaal genieten.
LM velgen hebben ze bij mijn weten standaard vanaf de kinetic uitvoeringen.

Ik denk ook dat je met jouw wensen wel je budget iets zult moeten bijstellen, tenminste als je geen hoge km stand wil! Succes met de zoektocht!

edit: is dit niet wat? heeft xenon, leer, lm velgen en telefoon en past ook nog binnen het budget.
http://link.marktplaats.nl/132430713

Geplaatst: 21.12.2007 - 19:03
door asta
Interval hangt van diezel motor af maar heb even het service boekje gepakt.
Interval is:
20.000km voor de D5244T & D5244T2
30.000km voor de D5244T4 & D5244T7
Ik betaalde laatst iets van €350,- bij de 30.000 beurt (2.4 5 cil bnz).

Geplaatst: 21.12.2007 - 20:35
door Bakboord1
De 2.0d is denk ik de fijnste motor.
Ik rijd zelf een 2.4 140pk benzine en deze klinkt fantastisch omdat het een vijfcilinder is maar is niet bijzonder snel en behoorlijk dorstig, 1:10 wordt vaak niet eens gehaald omdat ik veel stads verkeer rijd. Rustig rijden (woonwijk met drempels) in deze auto op lage snelheid is ca. 1:4 rijden.

Als de auto bij de volvo-dealer wordt gekocht kun je ook vragen naar de problemen die er met de auto zijn geweest. Er schijnt bij de 2.0d een EGR-klep te zijn die problemen kan geven. Bepaalde types hebben last gehad van de airco en weer andere types hebben problemen met een stekker in de voorportieren. Als dit soort dingen recent hebben gespeeld zou ik er heel zeker van willen zijn dat het correct is opgelost. Mijn auto is bijv. 7 keer naar de dealer geweest voordat het stekkertje was vervangen voor een soldeerverbinding.

Geplaatst: 15.01.2008 - 23:11
door Innotechblade
Hoi forum leden,

Ik ben eruit hoor! Afgelopen weekend rondje gereden om een aantal wagens te bekijken en mijn keuze kunnen maken.
S40 2.0D Momentum uitvoering, Feb 2005 met 152.000km.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen nog bedankt voor de tips!!!

Geplaatst: 16.01.2008 - 08:58
door Bart
Gefeliciteerd!

Geplaatst: 16.01.2008 - 10:15
door Summum
Mooie auto, gefeliciteerd!

Maar hoe zit het met je "boodschappenlijstje"?
Van de door jou gewenste zaken zie ik meer niet dan wel op deze S40. Hij heeft geen leder, xenon, navigatie of geïntegreerde telefoon!
Wensenpakket moeten aanpassen op het budget?

Geplaatst: 16.01.2008 - 10:31
door Innotechblade
Summum schreef:Mooie auto, gefeliciteerd!

Maar hoe zit het met je "boodschappenlijstje"?
Van de door jou gewenste zaken zie ik meer niet dan wel op deze S40. Hij heeft geen leder, xenon, navigatie of geïntegreerde telefoon!
Wensenpakket moeten aanpassen op het budget?
Hi, je hebt gelijk!

Heb een keuze moeten maken. Ik ben bij diverse S40's wezen kijken welke leer hadden en bij alle exemplaren welke ik gezien heb was hier weinig tot geen aandacht aan besteed. Vaak smerig en slecht onderhouden, krassen etc. M.b.t. navigatie, er staan maar weinig exemplaren te koop met RTI enige summum uitvoering met RTI & xenon & telefoon welke ik gezien heb had naar mijn idee schade gehad en was van binnen niet netjes. Alle titaan accenten veel krasjes en deukjes en ook hier was het leer (zwart) niet mooi.

Twee andere exemplaren (momentum) 1 met xenon en beige leer, was erg afgeleefd. Volgens NAP ineens een sprong van 100.000km in laatste jaar, mat t.h.v. koppeling helemaal doorgesleten, leer niet onderhouden en vies en mogelijk schade gehad.
Andere exemplaar zag er wel netjes uit maar had een paar haarscheurtjes in de voorbumper en barsten in de grill, dus ook ergens opgezeten..... Was verder van iemand geweest met grote sleutelbos dus slijtage op dashboard.

Al met al was dit gewoonweg de beste, dan maar liever zonder xenon, geintregreerde tel. leer en navigatie, maar wel "slechts" 150dkm en in letterlijke showroomstaat met betrouwbare dealerhistorie tot aan de laatste kilometer.

Geplaatst: 16.01.2008 - 11:22
door angelone
Gefeliciteerd! Ziet er erg mooi uit. Xenon kun je altijd nog inbouwen als je dat wilt.

Geplaatst: 16.01.2008 - 11:53
door kmser
Bravo, mooi kleur.

Geplaatst: 16.01.2008 - 18:14
door josas
Hoe is het rijgedrag nú, tov je vorige, de S60?
Ik bedoel je S60 was al wat ouder en dit is toch een nieuwere bak ;)
Zit er veel verschil in?
Mooie auto gekocht, jammer dat je wat op opties hebt moeten bezuinigen.

Geplaatst: 16.01.2008 - 18:55
door Innotechblade
josas schreef:Hoe is het rijgedrag nú, tov je vorige, de S60?
Ik bedoel je S60 was al wat ouder en dit is toch een nieuwere bak ;)
Zit er veel verschil in?
Mooie auto gekocht, jammer dat je wat op opties hebt moeten bezuinigen.
Klopt dat deze een stukkie jonger is, maar moet eerlijk zeggen dat de S60 ook fantastisch reed. Grootste verschil voor mij is dat ik nu diesel rij ipv. LPG, dus klinkt iets anders. Verder natuurlijk de 6 bak, je vergeet snel die extra versnelling.

M.b.t. de uitbezuinigde opties, tja...... Ik ben mening beter goed met iets minder opties dan een "uitgeleefd" exemplaar welke fully loaded is.
Deze bekleding is erg strak en ziet er echt top uit in het echt, mischien wel net zo mooi als leer. Navigatie is niet zo'n punt, in de vorige auto had ik ook een losse PDA met TT6 draaien. Blijft alleen nog de Xenon over.... dus al met al zelf erg tevreden mee.

Geplaatst: 17.01.2008 - 10:58
door Summum
Wat zal mijn auto straks gewild zijn als occasion.... :D

....met veel zorg bereden en onderhouden EN fully loaded! :twisted:

Geplaatst: 17.01.2008 - 15:22
door josas
Innotechblade schreef:
josas schreef:Hoe is het rijgedrag nú, tov je vorige, de S60?
Ik bedoel je S60 was al wat ouder en dit is toch een nieuwere bak ;)
Zit er veel verschil in?
Mooie auto gekocht, jammer dat je wat op opties hebt moeten bezuinigen.
Klopt dat deze een stukkie jonger is, maar moet eerlijk zeggen dat de S60 ook fantastisch reed. Grootste verschil voor mij is dat ik nu diesel rij ipv. LPG, dus klinkt iets anders. Verder natuurlijk de 6 bak, je vergeet snel die extra versnelling.
Dus het comfort is op hetzelfde niveau, of is de oudere S60 tóch wat comfortabeler?

Nou, ik ging óók, voor de niet afgetrapte auto met minder opties! Geen verkeerde keuze hoor :lol: