imiv op CD RTI aansluiten?

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
basvolvo75
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
Locatie: Veluwezoom

beste mensen,
maar eens anders geformuleerd; op mijn CD RTI in V70 uit 2000 wil ik een imiv aansluiten met videokabel; nu blijkt dat de dvd rti een andere aansluiting heeft dus vroeg ik me af of iemand het al eens voor elkaar heeft gekregen videobeeld op CD RTI scherm te krijgen vanaf Ipod video?

is er een aparte videokabel adapter oid beschikbaar?
alvast bedankt

groet Bas

ps het betreft een HU 803 met RTI op CD (wisselaar navigatie li achter ingebouwd)
mrg_ed
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:35

Er is geen aparte video kabel voor CD-RTI. Maar je kunt wel video aanbieden op de TV connector van de RTI.
Hier een linkje met de video pin bezetting van de connector:
http://forums.swedespeed.com/zerothread ... 475#279475
Let op: dit is dus de connector (en niet het female-gedeelte dat in de RTI zit)! Dus even goed opletten waar welke aansluiting zit (gespiegeld).

Je kunt bv. een RTI video kabel kopen en de pinnetjes eruit halen (staat ook ergens in die swedespeed thread beschreven). Vervolgens krimpkous of tape erom heen en je kunt de schoentjes over de pinnetjes heen schuiven.

Andere optie is om zelf een kabel te maken. De schoentjes die over de pinnetjes heen schuiven kun je gemakkelijk kopen in een electronica zaak (bv. Conrad.nl). Ook in PC's zie je deze schoentjes vaak terug in de kabeltjes om led'jes en schakelaars van de systeem kast aan te sluiten op het moederbord. Video kabel moet wel coax zijn, met 75 Ohm impedantie.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo,

Als je bij een bestelling aangeeft dat je CD-RTI hebt, krijg je de kabel aangepast meegestuurd!

Groetjes
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
basvolvo75
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
Locatie: Veluwezoom

Bob en MrgEd,
hartelijk dank voor jullie input,
ik krijg via een US connectie de set binnenkort in huis en heb daarbij een DVD RTI video kabel die ik dus ofwel moet ombouwen ofwel via iemand anders moet laten aanpassen; is dat ook mogelijk bij volvotech? (kostenvoorstel?)
Gebruikersavatar
basvolvo75
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
Locatie: Veluwezoom

Beste geinteresseerden,
intussen zit de hele handel er enkele weken in en werkt perfect (zoals te verwachten na de ronkende berichten hier in dit subforum)
ook hulde aan Bob van volvotech die remote assistance gaf bij een tijdelijk accuprobleem dat ik eerst weet aan de imiv maar gewoon ouderdom en dom toeval bleek.
voor vragen hoe en wat mag je me PM-en.

ps ik had per ongeluk de 2nd in chain Melbuskabel besteld die dus wel de enige juiste bleek omdat de Imiv in tegenstelling tot de dvd-rti niet bovenop de rti-unit geplakt kan worden. De imiv schuilt bij mij dus onder de voorste bagageruimteplank, boven het reservewiel dus.

groet Bas
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”