Pagina 1 van 1
gok gewaagd Volvo S60 T5 laten tunen bij Ziptuning
Geplaatst: 20.12.2007 - 17:39
door Dutchman
Vanmiddag was het eindelijk zo ver na weken rond browsen op deze zeer leerzame forum van mede Volvo rijders en na contact met diverse tuners. Heb ik eindelijk vanmiddag de stap gewaagd en mijn auto laten tunen bij Ziptuning te Utrecht.
Ik stond helaas op de weg terug volop in de file dus heb nog weinig echt kunnen proeven van de toename in vermogen.
Alleen bij het invoegen terug de A2 op kon ik heel even genieten van de daadwerkelijk merkbare toename in acceleratie. Tevens voel ik een veel snellere response bij beroering van mijn gaspedaal (automaat).
Morgenochtend vroeg op weg naar mijn werk hoop ik wat meer indrukken te kunnen verkrijgen. Maar vooralsnog een toename van 90 NM aan koppel is zeker merkbaar.
In ieder geval iedereen bedankt voor de vele tips en informatie met betrekking tot chip tuning!
Geplaatst: 20.12.2007 - 18:16
door the fonz
Ik lees graag hoe je het gaat ervaren. Ik zou wel uitkijken metr dit weer....
Geplaatst: 21.12.2007 - 06:49
door Dutchman
Ik ben vandaag extra vroeg naar mijn werk vertrokken (6.00 uur) om profijt te hebben van een rustige vrijdagochtend weg.
Reeds bij het wegrijden uit de parkeer plek bij mijn appartement bemerkte ik al dat ik voorzichtiger de gaspedaal moest indrukken. Je bent na een halfjaar gewent aan je auto en weet hoe hij reageert. Echter na de tuning is er gewoon continue meer koppel beschikbaar zelfs in de lage toeren. Dat was dus even opletten vooral met de -3 op mijn temperatuur meter.
Tegen de tijd dat ik de stad uitreed was mijn motor reeds lekker op temperatuur en kon ik bij de oprit richting de snelweg de motor even voluit laten gaan. Het is echt onbeschrijfelijk hoe lekker het optrekken nu gaat met name de tussensprint gaat bizar snel.
Ik heb nog geen veilige methode ontdekt hoe je in je eentje veilig je acceleratie kan klokken dus dat heb ik dus niet gedaan. Maar subjectief gezien zie je de naald sneller dan je voor mogelijk houd richting rijbewijs gevaarlijke snelheden bewegen.
Op de snelweg zelf heb ik me ingehouden echter dat was nog flink lastig. Want naar mijn gevoel had ik mijn gaspedaal op de stand ingedrukt voor 100-110 echter mijn snelheid meter gaf 125-130 aan. Ik denk dat ik voorlopig meer met cruise control moet rijden omdat ik de gaspedaal naar mijn gevoel al nauwelijks beroerde.
Dus mijn petje af voor de gasten van ziptuning ik heb nu pas voor het eerst het gevoel dat ik alle vermogen van mijn auto tot mijn beschikking heb zelfs in de lage toeren. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt.
(kantekening) in lage toeren vanaf stilstand optrekken en zorgen dat de turbo pas volluit meedoet bij de 50+ anders krijg je geheid continue wielspin.. zelfs met winterbanden. Dit kon al veel voorkomen toen hij nog standaard 250 pk maar nu moet je continue hier op je hoede voor zijn.
Geplaatst: 21.12.2007 - 13:34
door edraket
Lekker he zo'n extra duwtje. Wel gevaarlijk, na 4 weken ben je aan gewend, en wil je nog meer vermogen.
De mijne gaat ook binnenkort aan de computer.
Geplaatst: 21.12.2007 - 17:03
door Dutchman
Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat nog meer vermogen in ieder geval met een voorwiel aangedreven auto ongezond gaat worden

En waarschijnlijk nauwelijks nog rendement opleverd.
Ik vraag me af wat iemand doet die een S60 R versie opvoerd die heeft standaard al 300 pk.. aan de andere kant is er wel 4 wiel aandrijving op dat model..
Geplaatst: 21.12.2007 - 23:34
door Barry (Grillmeister)
Veel plezier!
Geplaatst: 22.12.2007 - 12:19
door mjeuring
Dutchman schreef:
Ik heb nog geen veilige methode ontdekt hoe je in je eentje veilig je acceleratie kan klokken dus dat heb ik dus niet gedaan. Maar subjectief gezien zie je de naald sneller dan je voor mogelijk houd richting rijbewijs gevaarlijke snelheden bewegen.
Af en toe best wel prettig dat je een bijna lege A31 in Duitsland op steenworpafstand hebt
Marinus
Geplaatst: 22.12.2007 - 13:00
door oudegroen
Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen wat je die extra 50 pk en 90nM hebben gekost?
Geplaatst: 22.12.2007 - 14:10
door Dutchman
oudegroen schreef:Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen wat je die extra 50 pk en 90nM hebben gekost?
Dat mag omdat het niet echt een publiek geheim is

De prijzen zijn per auto type op te vragen op de tuner zijn site.
In mijn geval omdat het een auto ouder dan 5 jaar (2001) betreft kreeg ik 25% korting hierdoor kwam mijn totaal prijs incl. BTW op 499 euro uit.
Ik kon overigens gewoon in de klanten kamer tezamen met andere klanten wachten op mijn tuning. Dit genietend van een bakje koffie terwijl ik via een beeldscherm naar de garage ruimte kon kijken en zien hoe men met de auto's in de weer was.
Ik had tevens prettige gesprekken met een sportmodel mercedes en een BMW-5 series eigenaar die ook aan het wachten waren op hun tuning.
De mercedes rijder liet naast tuning ook de begrenser weghalen. Volgens hem omdat hij het zat was dat in duitsland opgevoerde golfjes hem inhaalden (begrenst op 250). Hij had het erover dat hij in principe na deze aanpassing 310+ zou moeten kunnen halen!!
Ik was hierdoor zo onder de indruk dat ik niet heb gevraagd welk type mercedes het was. Het was in ieder geval geen SLK omdat er geen ' kieuw' achtige lucht inlaten aan de zijkant zaten.
Ik vond het overig wel ironisch dat toen ik mijn auto kon ophalen de jongere BMW-5 rijder me als afscheid 'rijd voorzichtig' toesprak
