Pagina 1 van 1

aankoop Volvo S60 2.4T

Geplaatst: 20.12.2007 - 23:00
door aertssenhjc
Hallo iedereen,

Ik zal me ff voor stellen.
Ik ben Hans (24) ik woon in bergen op zoom en al lang fan van volvo.

Mijn pa heeft een volvo 240 met 375000 op de teller. dat kan maar een ding betekenen, volvo=kwaliteit.

na een jaar in een citroën Xantia te hebben gereden, heb ik besloten, na een wat meegevallen jaar, een S60 te kopen.

Nou, mijn vraag is eigenlijk waar ik op moet letten bij aanschaf van zo'n pracht mobiel. wil wel rijden maar ook blijven rijden.

en ook de vraag of ik niet te veel betaal.

Volvo S60 2.4T 220336. vol leder, dtcc, ecc, sp.+ ramen v+a elec.
etc... hij staat voor €10.250 is dit teveel?

Mijn dank is groot en ik hoop jullie nog veel te mogen spreken.

Vriendelijke groeten,

Hans

Geplaatst: 20.12.2007 - 23:08
door S60 170pk Lpi
Dag Hans,

Ligt een beetje aan het bouwjaar natuurlijk.

Maar al is hij van 2001 lijkt het mij een zeer redelijke prijs, mits in goede staat/onderhoud en de kilometerstand aannemelijk en aantoonbaar is.

Geplaatst: 21.12.2007 - 09:49
door Pikantje
Hoi Hans,

Lijkt me niet teveel, maar pas op voor problemen met de ETM en de turbo. Verwacht ook geen lage verbruikscijfers......

Groet,
Jan

Geplaatst: 21.12.2007 - 22:38
door aertssenhjc
Hallo iedereen!!!! Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

Het is idd een 2.4T uit 2001 alles is aantoonbaar boekjes tot 2000km geleden ingevuld.

stomme vraag misschien, maar wat is een ETM?, en waar moet ik op lette als het gaat met de Turbo? verder nog dingen die de aandacht verdienen?

Hartelijk dank,

hans Aertssen

Geplaatst: 21.12.2007 - 22:52
door Barry (Grillmeister)
Hoi Hans, waar je op moet letten is je rechter voet want deze auto zal je verleiden tot heerlijk tempo rijden (bin there done that, doin it again if i can...)
Veel plezier in die auto!

Geplaatst: 22.12.2007 - 08:54
door aertssenhjc
hahahahaha, dank je wel hor, ben niet zo'n raceeend, maar toch ..

groeten,

Hans

Geplaatst: 22.12.2007 - 09:55
door Oceanracer
Een ETM is (in het kort) een regelhuis voor de bijregeling van je toerental. De NL benaming is gasklephuis. Bij de benzinemodellen van de S60/V70/S80 uit 2000 en 2001 zijn deze van een inferieure kwaliteit. Na verloop van jaren is deze versleten. De enige remedie is vervangen, waarbij je bij een turbo-uitvoering moet rekenen op ca € 800,00. Je kunt zelf controleren of bij de wagen die jij op het oog hebt, deze al is vervangen. Gebruik hiervoor een kleine spiegel (make-up spiegel van je partner bv) en houd deze onder de ETM. Deze zou een gele stikker moeten hebben. Zit er toch een witte stikker dan zou het kunnen zijn dat je hem eens zult moeten vervangen. De problemen beginnen meestal met onrustig stationair lopen van de motor. Wegrijden met uitsluitend de koppeling (dus zonder gas bijgeven) moet met een goede ETM zonder problemen kunnen. Toets anders bij de zoekfunctie even ETM in en er gaat een wereld voor je open.

Geplaatst: 22.12.2007 - 19:14
door aertssenhjc
Nou geweldig. dank je voor de info.

zijn er nog andere tips waarmee ik (hier op de site) kan kijken waar ik nog meer op moet letten?

groeten,

Hans

Geplaatst: 22.12.2007 - 19:37
door Oceanracer
Als ik dan toch bezig ben:

De sloten willen nog wel eens defect gaan. Het gaat dan om de sloten van de voorste portieren. Wanneer je de auto afsluit, gaat er gelijk weer een pinnetje van het slot omhoog. Nieuw slot kost ca € 275,00 inclusief montage. Via volvos.nl ook gebruikt te verkrijgen voor € 75,00. Wel even zelf monteren.

Iets minder zijn hier verder nog problemen te lezen over steekassen en draagarmrubbers. Via de zoekfunctie is hier genoeg leesvoer aanwezig.

Geplaatst: 22.12.2007 - 22:44
door aertssenhjc
hallo, nog een keer,

kan iemand mij vertellen waar de etm zit? een plaatje ofzo?
ik heb ff zitten zoeken hierop het forum, en wat blijkt dat iedereen dit probleem heeft gehad....iemand wou zelfs zijn V70 vergokken met de mededeling dat er over een paar jaar geen S60/V70 zonder een nieuwe etm erin gezet te hebben. (sorry voor de wat ingewikkelde uitleg)

GROETEN!

hans

Geplaatst: 22.12.2007 - 22:49
door Oceanracer
Geeft niets Hans, zo kom je tenminste goed beslagen ten ijs. Kijk hier even voor een plaatje.

Geplaatst: 23.12.2007 - 00:16
door steven460
Volg de rubberen lucht pijp :P

Geplaatst: 23.12.2007 - 21:22
door aertssenhjc
nou....geweldig!!!

dank voor de info en de duidelijke foto!!!
nog meer tips?????? :oops: ;)

Vriendelijke groeten,

Hans

Geplaatst: 24.12.2007 - 07:07
door asta
Niet direct een S60 aangelegenheid maar ik heb mij voorgenomen om de banden rondom eens te inspecteren op profiel diepte.
Zijn ze kantje boord dan vraag ik er een setje nieuwe onder.
Verder controleer of alles werkt (kastjes, klepjes, handrem, verlichting, deuren, ramen, kortom alle bewegende delen even uitproberen om zo niet van een koude kermis thuis te komen).

Geplaatst: 24.12.2007 - 14:43
door aertssenhjc
goeie tips, dankje wel

wacht wel even af...mischien heeft iemand nog tips....€10.000 is veel geld natuurlijk dus wil wel iets fatsoenlijks hebben......

Groeten en dank.

Hans

Geplaatst: 12.02.2008 - 22:22
door R@ul
Beste Hans,

Heb je de Volvo s60 2.4T al gekocht? Ik heb zelf momenteel een S60 2.4T met Geartronic automaat. Volleder, HU-803 audio set, Stoelverwarming, Elektrische stoelbediening, etc. Heerlijke auto, niets op aan te merken alleen het verbruik dan. Ik rij gemiddeld 1:9. Bij langere stukken op de snelweg is 1:11 wel mogelijk.
Het ziet er naar uit dat ik komend jaar wat meer KM's ga rijden en om die reden ben ik nu aan het twijvelen om een diesel te kopen.

Gr. Roel

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:44
door aertssenhjc
Hey r@ul,

Ik heb hem al gekocht. ("foto's van mijn nieuwe S60" verderop in het forum)

Dat is idd niet mis wat je daar allemaal in huis hebt. heb ook alles wat jij erin heb zitten behalve die geartronic automaat. Ik hou persoonlijk meer van de toeren zelf bepalen.

jaja...... het verbruik is idd niet om over naar huis te schrijven, maja, dat wist je bij de aankoop al hé? :wink:

In ieder geval, veel fun met je bak.

Groeten,

Hans