VADIS software.

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Hallo Volvo-rijders,

Heb een vraag over software dat op Marktplaats wordt aangeboden.

Het heet "VADIS" en schijnt ook door de Volvo garage gebruikt te worden.

Omdat ik op zoek ben naar een werkplaatshandboek voor de S80, dat eigenlijk niet te krijgen is, heb ik belangstelling.

Wie kent het pakket, en kun je het beschouwen als een werkplaatshandboek met trouble-shooters en reparatiehandleidingen?

Alvast bedankt.

Groet,
Frumpy.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Je kunt het idd zien als een digitaal handboek. Het klopt ook dat dit dè software is die de Volvodealers gebruiken (zeg maar voor en door Volvo). Ik dacht alleen gehoord te hebben dat electrische schema´s niet op de cd-rom of dvd staan. Als je het kan krijgen (mits goed werkend en niet voor de hoofdprijs) lijkt het mij interessanter dan een werkplaats handboek.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Guestuser

VADIS is alweer oud joh..........tegenwoordig werken we met VIDA :P
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ik heb het dus gekocht en het valt me eigenlijk een beetje tegen. Werk er pas net mee dus ik snap het misschien nog niet allemaal, echt logisch in elkaar zitten doet die software iig niet :)
Het eerste probleem is al dat het de software van 2004 is en alleen werkt als je computer zich in 2004 bevindt, steeds de klok terug draaien als je de software wilt gebruiken dus. Verder kun je wel symptomen opzoeken, maar zie ik daarna geen mogelijkheid er een oplossing bij te vinden (iemand die weet hoe dat moet?). Verder is het een soort werkplaatshandboek waarin precies beschreven staat hoe je een bepaalde handeling uitvoert. Je kunt ook alle onderdeel nummers terugvinden en dat soort dingen. Voor de elektrische schemas moet je inderdaad een extra DVD hebben.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

VIDA? Dat is toch min of meer web-based? Een keer installeren en updaten à la windows xp?

Die zullen wel minder snel op internet circuleren.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

@all: Waarom ik eigenlijk in dat pakket geinteresseerd ben, komt eigenlijk omdat er geen werkplaatshandboek van de S80 bestaat. :(
Het mooiste is in principe altijd nog de papieren uitvoering, want als ik wil gaan sleutelen heb ik geen PC in de buurt.

@Menjo: Draait dat pakket bij jou onder Windows XP of weet jij misschioen of het onder Windows XP werkt.
Guestuser

Joost: Inderdaad, VIDA is de opvolger en meer internet gericht. Hierdoor ben je dus eigenlijk min of meer steeds up to date bezig en worden wijzigen constant door Volvo doorgevoerd. Bij Vadis moest je steeds wachten dat er een nieuwe CD kwam en eer die bij iedere dealer was geleverd was ie min of meer alweer oud te noemen.

Vooralsnog zijn ze nog steeds druk ermee bezig en het werkt naar mijn mening nog steeds niet vlekkeloos én ik verwacht ook nog een hoop verbeteringen, want sommige dingen moeten ze zich voor schamen. En ze moeten eens gaan leren alle informatie aan het VIN nummer te koppelen, want af en toe krijg je grijze haren als je een setje schokbrekers of iets dergelijks moet uitzoeken als de auto niet ter plaatse is :-x
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Frumpy schreef:@Menjo: Draait dat pakket bij jou onder Windows XP of weet jij misschioen of het onder Windows XP werkt.
Ja werkt onder XP hier.
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

VolvoBart schreef:Vooralsnog zijn ze nog steeds druk ermee bezig en het werkt naar mijn mening nog steeds niet vlekkeloos én ik verwacht ook nog een hoop verbeteringen, want sommige dingen moeten ze zich voor schamen. En ze moeten eens gaan leren alle informatie aan het VIN nummer te koppelen, want af en toe krijg je grijze haren als je een setje schokbrekers of iets dergelijks moet uitzoeken als de auto niet ter plaatse is :-x
Helemaal mee eens, werk nu ook een tijdje met Vida, maar echt heel veel verbetering vind ik er nog niet in zitten.
Afbeelding
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Vadis is inderdaad niet het meest gebruikersvriendelijk pakket wat ik ooit gezien heb (en ik heb er veel gezien :? ). Even zoeken maar bijna alles staat er echt in! Het kost mij (na een klein jaar regelmatig gebruik :ahum:) nog steeds tot wel 3 kwartier eer ik gevonden heb wat ik zoek :shock: ..

Elektrische schema's kan ik er ook niet in vinden. Deze heb ik gelukkig in pdf en op papier (t/m 93 en vanaf 94), samen met het Duitse werkplaatshandboek van Volvo zelf. Niet dat ik veel wijzer wordt van de Duitse technische termen, maar goed :roll:

Vadis kun je gemakkelijk oppikken op marktplaats of ebay. Vida heb ik nog niet zien langskomen..... (HINT!)


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
mvdk
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18.08.2006 - 15:25

Ik heb nog een dvd-tje liggen met Vadis en beschrijving om te zorgen dat je tijd niet steeds hoeft te veranderen.
ik heb er een tientje voor betaald..
iemand interesse?
mail me op xst@xs4all.nl
(heb zelf geen volvo meer, vandaar)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

ik heb 2 dvd's , een met lektrische schema's
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”