Pagina 1 van 4
Geen alarm, en toch alarm!!?
Geplaatst: 29.12.2007 - 23:09
door my first volvo
Gisteren was ik toch enigzins verbaast toen ik mijn V70 wilde afsluiten middels de afstandbediening. De auto ging niet op slot maar wel ging de claxon met intervallen loeien en de alarmlichten aan en uit, pas nadat ik de deur opende en was ingestapt werd het weer stil.
Mijn auto is niet uitgerust met een alarm, hoe kan dit?
Iemand dit eerder meegemaakt? :?
Geplaatst: 30.12.2007 - 00:14
door Oceanracer
Je hebt kennelijk wel een alarm. Echter alleen met omtrekalarm welke gebruik maakt van de claxon. Bij klasse III wordt er een sirene met hulpaccu geplaatst en sensoren ter detectie voor glasbreuk en hellingshoekdetector.
Geplaatst: 30.12.2007 - 00:35
door Gast
Toch alarm?
Geplaatst: 30.12.2007 - 11:45
door Oceanracer
Ja, waarom niet? Zit ook standaard zo op bijna iedere VW. Uiteraard zonder certificaat, maar dat spreekt voor zich. Als ik mij niet vergis had ik trouwens destijds op m'n V70 classic Europa ook een soortgelijk alarm.
Geplaatst: 30.12.2007 - 13:36
door Carfreak
In welke klasse valt het alarm zoals MyfirstVolvo hem beschrijft? Ik heb dezelfde en zit het me nu af te vragen ivm de verzekering.
Geplaatst: 30.12.2007 - 13:38
door Oceanracer
Klasse I
Omdat het geen gecertificeerd alarm is, maar alleen de startonderbreker hier voor meetelt.
Geplaatst: 30.12.2007 - 13:47
door gjburg
Hoe werkt dit alarm dan? Ik heb ook 'geen' alarm. Wel zo'n sticker op de achterruit in de vorm van een oranje driehoek met en poppetje met bliksems er omheen. Maar dacht dat het voor de sier was.
Maar ben benieuwd hoe en of ik het af kan laten gaan.
Geplaatst: 30.12.2007 - 13:51
door Oceanracer
Dit "alarm" werkt via de deurschakelaars voor de binnenverlichting. Ik heb zelf Klasse III dus hoe e.e.a. bij jou te testen is, weet ik niet.
Geplaatst: 30.12.2007 - 13:52
door Carfreak
Als ik op mijn af.bed. het rode driehoekje indruk begint hij te toeteren en te knipperen.
Klasse I dus. Ik ga mijn polis nog eens nalezen

Geplaatst: 30.12.2007 - 14:06
door gjburg
Ok gaat mogelijk dus alleen af wanneer er stroom wordt onttrokken aan de circuits en de auto toch volledig afgesloten is. Wordt testen met een hamer dus. Auto doet overigens niets met rode panic knopje maar dat heb ik ook wel eens bij volvo's met alarm geprobeerd maar daar deed het ook niets. Moet je dit rode knopje lang in drukken, vaak in drukken, twee knoppen tegelijk ect.
Geplaatst: 30.12.2007 - 14:21
door robertslaat
De paniekfunctie kun je idd inschakelen met de rode driehoekige knop.
2 manieren: 1: Je houd hem 3 seconden ingedrukt. 2: Druk twee keer kort achter elkaar op de knop en de sirenen begint te loeien.
Succes met testen.
Geplaatst: 30.12.2007 - 15:06
door Rogier64
Sluit de auto eens af met de AB. Ontgrendel de bestuurderskant vervolgens met de sleutel en open het portier. Gaat het alarm dan af?
Geplaatst: 30.12.2007 - 15:08
door bart simpson
in principe wel
Geplaatst: 30.12.2007 - 15:17
door Oceanracer
Rogier64 schreef:Sluit de auto eens af met de AB. Ontgrendel de bestuurderskant vervolgens met de sleutel en open het portier. Gaat het alarm dan af?
Dat ik daar zelf niet op kwam... :banghead:
Geplaatst: 30.12.2007 - 20:17
door my first volvo
Vandaag getest, afsluiten met de AB en openen met de sleutel, dit gaat perfect, geen alarm te horen.
Ik heb geen rode driehoek zgn paniekknop op mijn AB.
Geplaatst: 30.12.2007 - 20:35
door Oceanracer
Je hebt toch wel minstens 30 seconden gewacht met het openen met de sleutel?
Geplaatst: 30.12.2007 - 21:21
door my first volvo
Ja, er zat een aantal uren tussen.
Geplaatst: 30.12.2007 - 21:41
door Oceanracer
Dat moet genoeg zijn.
En als je de auto afsluit met de AB en in de auto blijft zitten. Wacht tot je het slot voor de 2e keer hoort klikken en ontgrendel dan de motorkap. Gaat dan het alarm weer af?
Geplaatst: 30.12.2007 - 23:15
door gjburg
Zal ik morgen eens proberen ik heb in ieder geval geen ledje op het dashboard, ook al eens een topic gelezen om er een ledje zelf op te solderen dat het zou werken, maar ook dat heb ik al eens geprobeerd zonder resultaat..
Ik heb een keer in de auto gezeten met de binnenverlichting aan. Toen de auto op slot en na de 2e klik kon ik de binnenverlichting niet eens meer uit doen. Alle systemen lijken dan uitgeschakeld. De motorklep is mechanisch dus ga ik morgen wel eens even proberen ben wel benieuwd. Anders is het gewoon een gevalletje jammer
offtopic: Maar de inbrekers weten blijkbaar precies hoe het werkt. In mijn vorige auto zat een Alarm klasse II maar dus geen ultrasoon sensoren en dat weten ze blijkbaar precies en laten ze zich niet afleiden door een ledje. Gewoon raam in gooien en alles via het raam doorzoeken en meenemen wat waarde heeft. Wat overigens wel weer een vervelende schade oplevert aan de deur en bekleding door de kleine glaskorrels.
Geplaatst: 31.12.2007 - 11:03
door Oceanracer
Bij een van m'n vorige Golfjes ging het alarm aan/uit met zowel de AB als het portierslot. Dus tijdens onze vakantie in Zuid-Frankrijk iemand zo vriendelijk geweest een flinke schoevendraaier in het slot geramd en zo de "sleutel" omgedraaid, waarmee het alarm er af ging, de ramen openden (alle 4) en de sloten werden geopend. Wel een raar gezicht als je na een etentje weer bij je auto terug komt. Uiteraard niets gestolen, want we laten nooit iets van waarde achter in de auto. Leuk zo'n Klasse I, maar je hebt er niets aan als ze weten hoe dit te omzeilen. Heb nu Klasse III, maar of dit genoeg is, zal blijken.