Pagina 1 van 1
luchtmassameter/lambda sonde
Geplaatst: 02.01.2008 - 14:18
door tjalk
Hallo, ik heb een v70 24T uit 1999. Nu brand er een lampje dat volgens de dealer kan betekenen dat of de luchtmassameter stuk is, of de lambda sonde. Hoe kom ik erachter welke het is?
groet Herbert
Geplaatst: 02.01.2008 - 16:35
door Hans
Is dat het oranje lampje met het lambda tekentje erop.
Brandde bij mij ook. Ik had wat olielekkage bij de retourleiding van de turbo.
Geplaatst: 02.01.2008 - 18:14
door Ludo
misschien even een dealer zoeken die beter zijn best doet.
wat deze doet is natte vinger werk.
vraag em eens of vervangen onderdelen gewoon terug ingeruild mogen worden, omdat er door hem een verkeerde diagnose gesteld is.
Geplaatst: 02.01.2008 - 18:29
door tjalk
ze konden niet exact zeggen wat maar zouden beginnen met de luchtmassameter. en als die het niet was had ik pech gehad
Geplaatst: 02.01.2008 - 18:31
door Ludo
ja zo'n antwoord had ik al verwacht. :roll:
hebben ze hem uitgelezen?.
welke foutcode kwam er uit?.
Geplaatst: 07.02.2008 - 22:46
door markus
Heb ik ook last van bij mijn 850 T5, bij mij in de garage zeggen ze dat een labda-sonde niet het eeuwige leven heeft, en adviseren deze om de +/- 80 DKm te vervangen! Ga het binnenkort proberen, laar het resultaat weten!
Groeten Markus
Geplaatst: 07.02.2008 - 23:24
door Ludo
altijd eerst foutcodes uitlezen.
een klein vacuumlekje doet dat lampje al doet oplichten omdat er een verkeerd mengsel gemeten word...
Geplaatst: 08.02.2008 - 07:15
door Hans
Loopt elders nog een topic over. Idd na een zware belasting gevolgd door flink remmen wil dat ding ook graag branden. Gaat gewoon weer uit na een poosje.
Geplaatst: 08.02.2008 - 07:16
door Hans
Toen mijn olieretour lekte bleef dat lampje branden, zodoende ben ik eens verder gaan kijken en zag dat er wat lekte. Toen brandde die dus met een reden.
Geplaatst: 09.06.2008 - 15:07
door markus
Heb inmiddels de labda sensor vervangen, lampje bleef een tijdje uit maar brand nu weer!
Pas uitgelezen, klop sensor en luchmassameter geven nu storing.
Met de scoop het signaal gemeten van de LMM, inderdaad te laag.
Ga deze eerst vervangen, dan zie ik wel verder!