Renault, laat steken vallen wat betreft de veiligheid

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

hehehehe.. 'oepsjes' :twisted:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

wat wil je voor dat geld?
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Een automerk dat echt achter veiligheid staat zal nooit twijfelen om zo'n auto op de markt te brengen. Die doen het gewoonweg niet ! Liever geen auto dan een slechte auto.

Ik ben er altijd van overtuigt geweest dat Renault euroncap-geil waren voor marketing redenen. Nu vallen ze door de mand.

Let wel: Die Logan heeft niet eens gordelspanners !! Zelfs mijn auto uit 1994 heeft die dingen standaard! En mijn auto is ook nog nooit omgevallen :P
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Gaan ze dat ding dan onder de naam Renault hier op de markt brengen?
Van een auto die hoger is dan dat ie breed is verwacht je dat ie om kan vallen, maar van zo'n auto toch niet.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Hij blijft gewoon Logan heten, maar dat is gewoon Renault.

Hetzelfde met bv. Lexus en Toyota. (maar dan de klasse anders)
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

zo!

die les is weer geleerd...

maar de dacia koper weet die het straks ook?
(nu wel, want die leest geen krant, alleen de telegraaf)

Overigens heb je wel eens een test van een Kangoo gelezen?
die wordt bestempeld als 'onveilig'...

want ook die is gevaarlijk bij uitwijken.
mmmm... veiligheid bij renault is blijkbaar alleen marketing en anders niks.
Als het geld moet kosten kan het best zonder, lijkt Renault wel te denken.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:zo!
maar de dacia koper weet die het straks ook?
Die interesseert het geen bal, veiligheid is in het (rijke) westen een item, verder nergens.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4512
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

bespeur ik hier enig leedvermaak?..... daar staan we toch boven.....
voorlopig gebeuren de meeste ongelukken nog steeds door menselijke fouten (ook in Volvo's)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ps-amazon schreef:bespeur ik hier enig leedvermaak?..... daar staan we toch boven.....
Zeker niet, de prioriteiten liggen daar heel anders, brood op de plank en een dak boven je hoofd tellen daar bepaald zwaarder dan een (veilige) auto.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

ps-amazon schreef:bespeur ik hier enig leedvermaak?..... daar staan we toch boven.....
voorlopig gebeuren de meeste ongelukken nog steeds door menselijke fouten (ook in Volvo's)
Nee, bij mij heeft het niets met leedvermaak te maken. Meer met de achterlijke cultuur die tegenwoordig heerst bij de autofabrikanten bij de euro-ncap test.

Ze gebruiken het als marketing, maar als het ze geld gaat kosten dan houdt het op.

De Volvo 340 was ook niet duur. Daar zaten ook al aardig wat veiligheidsmaatregelen is. Voor de 440 geldt het trouwens ook. Toen waren er nog geen euro-ncap testen. Alle andere merken (paar uitgezonderd, bv Saab en Mercedes) intreseerde het geen bal of de auto veilig was of niet.

Met dit nieuwsbericht icm de crashtest die hij blunderend heeft doorstaan (ik zal het uitgebreide verhaal eens inscannen) kun je goed zien waar de prioriteiten heeft gelegen.
In dat rapport kun je ook gelijk lezen dat Renault expres voor de kosten te drukken goedkope portier vergrendelingen heeft genomen terwijl ze wisten dat de goedkope ervoor deden zorgen dat het portier niet meer open kon naar een crash!

Maar ik scan hem wel in. Kan iedereen zijn eigen conclusies trekken. Dit stond pasgeleden in de Autoweek. De Dacia getest met een 2e hands golf. Zo ook allebei tegen de muur gezet. Conclusie was trouwens dat mensen beter een 2e hands golf konden kopen.
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Doe zo'n uitwijkmaneuvre nu ook eens met een Polo of een Golf (of ieder ander merk van een jaar of 10 oud) van een paar jaar oud zonder ESP.....................
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

ps-amazon schreef:bespeur ik hier enig leedvermaak?..... daar staan we toch boven.....
voorlopig gebeuren de meeste ongelukken nog steeds door menselijke fouten (ook in Volvo's)
zeker niet!
Ik bespeur hier een gebrek aan verantwoordelijkheid bij een autofabrikant.
en dat in deze tijd... droevig. Mensen in het oostblok zijn blijkbaar minder waard voor de firma Renault.

Zoals gezegd, in een 340 zaten al tal van veiligheidsvoorzieningen, die was natuurlijk niet echt goedkoop ten opzichte van zijn klassegenoten, maar het zat er wel in!
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gast

+++t blijft behelpen+++ schreef:
ps-amazon schreef:bespeur ik hier enig leedvermaak?..... daar staan we toch boven.....
voorlopig gebeuren de meeste ongelukken nog steeds door menselijke fouten (ook in Volvo's)
zeker niet!
Ik bespeur hier een gebrek aan verantwoordelijkheid bij een autofabrikant.
en dat in deze tijd... droevig. Mensen in het oostblok zijn blijkbaar minder waard voor de firma Renault.

Zoals gezegd, in een 340 zaten al tal van veiligheidsvoorzieningen, die was natuurlijk niet echt goedkoop ten opzichte van zijn klassegenoten, maar het zat er wel in!
Daar ben ik het helemaal mee eens! Er zijn tegenwoordig zoveel veiligheidsvoorzieningen en het is gewoon een schandaal dat er geen goede gordels, airbags en dergelijke in zo'n auto zitten. Moet dat nu echt zo heel veel meer kosten als het op grotere schaal geproduceerd zou worden? De eerste GSM's waren ook niet te betalen. Dat er geen dure stabiliteits-systemen inzitten daar kan ik nog inkomen maar die die Logan vind ik dus gewoon een onveilige auto. Voor een kleine 10.000 euro kun je een hele mooie gebruikte auto (Volvo!) kopen waar je dan toch heel wat veiliger in kunt rijden!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

lingsper schreef:Er zijn tegenwoordig zoveel veiligheidsvoorzieningen en het is gewoon een schandaal dat er geen goede gordels, airbags en dergelijke in zo'n auto zitten
Die voorzieningen zitten ook niet op een TVR, Landrover, Lotus Elise of een Morgan, zelfs ABS is daar niet aanwezig en bij die merken is het absoluut geen item (ik kon hierover in ieder geval ook geen commentaar vinden van medeforummers).
Veel SUV's donderen bij 60km/uur ook gewoon om en zijn als het fout gaat volkomen oncontroleerbaar en dit allemaal voor de prijs van 10 Logan's, hoor ik daar iemand over?
Een nieuwe Fiat Panda haalt dezelfde score als de Logan, de uitwijkproef is daarme niet gedaan daar deze niet tot het repertoire van de Euro NCAP hoort, en dat "ding" verkoopt als een trein.
Iemand die een Logan koopt kiest voor een zeer basaal vervoermiddel zonder poespas met een minimale kans op storingen veroorzaakt door geavanceerde electronica, mijn auto is het niet en die van jullie ook niet (heb ik het gevoel) dus waar maken we ons nu zo druk over?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvoruud schreef:Let wel: Die Logan heeft niet eens gordelspanners !! Zelfs mijn auto uit 1994 heeft die dingen standaard! En mijn auto is ook nog nooit omgevallen :P
Gordelspanners zijn op een 440 ALTIJD extra geweest,
al eens met 65km/uur een uitwijkmaneuvre gedaan?
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4512
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

precies, helemaal met Bart eens;
als ik in mijn oude Amazon rij, besef ik ook dat die auto mbt veiligheid hopeloos achterloopt, en ik pas mijn rijstijl aan (150 ipv 180 en een metertje meer afstand ..haha). Er zijn mensen die een goedkope auto willen, en dan is het toch logisch dat het waarschijnlijk een auto wordt die minder veilig is dan een duurdere auto. Wil je dat niet? Koop dan een veiliger auto, of een waar je je veiliger in voelt. Zolang de auto voldoet aan de eisen van de rdw vind ik het best. En ik weet niet of ik liever in een Logan op de kop ga dan in een Volvo cabrio.....

enne....wie zijn wij om meteen nav een krantenartikeltje op digitale afstand autofabrikanten neer te sabelen? Ik blijf er bij dat de auto net zo veilig als als zijn berijder.....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Vooral de overmatige aandacht van de Duitse pers (AutoBild/AutoWeek) die met zo'n goedkope nieuweling dingen doet die normaal niet in een standaardtest gedaan worden vind ik wat dubieus. misschien nog wat rancune omdat de Mercedes A omdonderde?.
Gast

Ik dacht dat ABS tegenwoordig zo'n beetje verplicht was en dan nog wat, de remweg was in de test (ik dacht in Autoweek) ook bijna 50 meter. Een beetje auto ( van wat voor merk dan ook!) staat tegenwoordig toch in 40 a 42 meter stil en er zijn er al heel veel die dik onder de 40 meter scoren. Die paar meter kan heel veel uitmaken als je voor een kind moet remmen!! Als men zo'n auto nou een 500 euro duurder zou maken lijkt mij dat je al heel wat verbeteringen zou kunnen aanbrengen. En vergelijken met een auto van 10 jaar oud heeft geen zin, we praten hier toch over een nieuwe auto die ook in Roemenië nog niet zo lang leverbaar is!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

lingsper schreef:Ik dacht dat ABS tegenwoordig zo'n beetje verplicht was en dan nog wat, de remweg was in de test (ik dacht in Autoweek) ook bijna 50 meter. Een beetje auto ( van wat voor merk dan ook!) staat tegenwoordig toch in 40 a 42 meter stil en er zijn er al heel veel die dik onder de 40 meter scoren. Die paar meter kan heel veel uitmaken als je voor een kind moet remmen!! Als men zo'n auto nou een 500 euro duurder zou maken lijkt mij dat je al heel wat verbeteringen zou kunnen aanbrengen. En vergelijken met een auto van 10 jaar oud heeft geen zin, we praten hier toch over een nieuwe auto die ook in Roemenië nog niet zo lang leverbaar is!
ABS is niet verplicht tegenwoordig.
De remweg wordt deels bepaald door de remmen het andere deel door de banden, met goede banden is er al veel gewonnen.
Op een auto van € 9995,-- even € 500,-- meer vragen voor iets waar misschien niemand op zit te wachten? over een jaar blijkt hoe de de kopers tegenover deze nieuwkomer staan, ik zal hem niet kopen en jij ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”