Renault, laat steken vallen wat betreft de veiligheid

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvoruud schreef:Zoals belooft:
http://www.volvowereld.nl/images/autote ... _golf.html

De test. Zijn een aantal blaadjes, maar de moeite waard om te lezen. Zo wordt duidelijk uitgelegd dat er op veiligheid flink bespaard is!!

Oja: De remmen zijn ook niet echt positief uit de test gekomen.
Je valt nu duidelijk in herhaling en wilt ook koste wat kost je gelijk hebben, Ons aller Volvo bespaart weliswaar minder maar ook op onze veiligheid, dat vind ik persoonlijk storender als de Logan die niemand van dit forum overweegt aan te kopen.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Deze test had ik in 1 van de eerste post al beloofd te posten. :roll:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

volvoruud schreef:Zoals belooft:
http://www.volvowereld.nl/images/autote ... _golf.html

De test. Zijn een aantal blaadjes, maar de moeite waard om te lezen. Zo wordt duidelijk uitgelegd dat er op veiligheid flink bespaard is!!

Oja: De remmen zijn ook niet echt positief uit de test gekomen.
Zonder hiervoor de test te hebben gelezen zei ik dus hetzelfde wat de testers zeggen..

Overigens dat hij goedkoop is afgewerkt en dat ie herrie maakt interesseert me helemaal niks. Dat is het resultaat van een goedkope auto maken. Dat hoort zo zou je haast zeggen, dat is inherent aan de prijs

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een Ren modus met de zelfde bodemgroep 5 sterren krijgt en de Modus onveilig is, dat duidt maar op 1 ding:
volledige minachting voor de potentiele koper van een Dacia..

Dat je een niet zo goede auto maakt qua afwerking en uitrusting, OK, maar dat je een onveilige auto maakt...

Ik word er steeds bozer om. Laat ik maar ophouden.

KOOP EEN FIAT PANDA!!!!!
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

:lol:

Ach ja, ik denk altijd maar zo: 't blijft behelpen 8)
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

na alle soms zeer emotionele schrijfsels over de gevaarlijk lijkende Logan nu toch een soort "eerherstel" zie: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=37365
Hij lijkt gewoon voor de foto door de pers even op zijn dak te zijn gelegd,
dat had met iedere (ook Duitse) auto kunnen lukken.... die Duitse autojournalisten toch nog even hun gram gehaald voor de A-klasse.
Het enige wat Renault/Logan nu nog aangewreven mag worden is dat hij goedkoop in elkaar gezet is, een doodzonde? dacht het niet, hij kost ook vrijwel niks.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Ik ben benieuwd welke test dat is geweest die de journalisten hebben gedaan..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja inderdaad. Zal dan wel bij een veel hogere snelheid geweest zijn?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ben best nieuwsgierig hoe een Volvo 440 zich bij "hogere" snelheden gedraagt, of een XC90........
Wat ik bedoel is, dat het zo simpel is om zoiets te regiseren...
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Volgens mij kan deze discussie gevoerd worden over een groot aantal autos. Dat vele merken bij het ontwerpen rekening houden met de eisen van de EuroNCAP is duidelijk. Veiligheid is hot en verkoopt. Volvo heeft veiligheid altijd voorop gesteld. En niet primair als verkoop argument.

Uit Het profiel van een Volvorijder blijkt ook dat een Volvorijder het minst bij ongelukken betrokken is. Vele andere automerken waaronder ook het vage merk in deze discussie kennen dan ook andere rijdersprofielen. Helaas nemen de autofabrikanten maar ook de kopen het voor lief dat een auto minder veilig is.

Gelukkig hebben de leden op dit forum allen het gezonde verstand (en profiel) om een veilige auto te rijden.

Ik zeg u "het is dan ook onze nobele taak dit gezonde verstand "zo veel mogelijk te verspreiden....."
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Dat kan wel zijn, maar deze Logan wordt voor nog geen 60% van de prijs aangeboden die een Volvo 440 10 jaar terug moest kosten.
Wat verwacht je dan voor dat geld?
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

bart simpson schreef:Dat kan wel zijn, maar deze Logan wordt voor nog geen 60% van de prijs aangeboden die een Volvo 440 10 jaar terug moest kosten.
Wat verwacht je dan voor dat geld?
Niets dus.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

bart simpson schreef:Dat kan wel zijn, maar deze Logan wordt voor nog geen 60% van de prijs aangeboden die een Volvo 440 10 jaar terug moest kosten.
Wat verwacht je dan voor dat geld?
een auto die binnen "normale grenzen" veilig is.
Als ze de elandtest met 120km/h hebben gedaan dan is dat inderdaad niet eerlijk, maar ik als het minder extreem is, bijvoorbeeld 60 km/h?

Maar nogmaals: ik ben benieuwd wat de ADAC heeft uitgevroten...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvorider schreef:
bart simpson schreef:Dat kan wel zijn, maar deze Logan wordt voor nog geen 60% van de prijs aangeboden die een Volvo 440 10 jaar terug moest kosten.
Wat verwacht je dan voor dat geld?
Niets dus.....
Hier lijkt een verwende Volvorijder met een ruim budget te spreken, niet iedereen hoort tot die categorie.
Als een Logan zich kan meten met een 440 van 1996 is er niet eens zo heel veel mis mee.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:een auto die binnen "normale grenzen" veilig is.
Als ze de elandtest met 120km/h hebben gedaan dan is dat inderdaad niet eerlijk, maar ik als het minder extreem is, bijvoorbeeld 60 km/h?
Ben wel nieuwsgierig, als je een willekeurige andere Duitse auto op dezelfde manier eens zou testen en hij zou ook omdonderen zou de verontwaardiging van sommige forummers dan ook zo groot zijn?
Dat de Duitse autopers wel erg vaak heel tendentieus schrijft is niet nieuw, een andere als een Duitse auto met dezelfde (of zelfs betere) kwaliteiten krijgt nooit dezelfde waardering.
Waarvoor zijn ze nu eigenlijk zo bang bij zo'n Logannetje dat het ding echt afgebroken moest worden?
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

bart simpson schreef:
volvorider schreef:
bart simpson schreef:Dat kan wel zijn, maar deze Logan wordt voor nog geen 60% van de prijs aangeboden die een Volvo 440 10 jaar terug moest kosten.
Wat verwacht je dan voor dat geld?
Niets dus.....
Hier lijkt een verwende Volvorijder met een ruim budget te spreken, niet iedereen hoort tot die categorie.
Als een Logan zich kan meten met een 440 van 1996 is er niet eens zo heel veel mis mee.
als dat zo is, heb je gelijk..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

+++t blijft behelpen+++ schreef:
bart simpson schreef: Als een Logan zich kan meten met een 440 van 1996 is er niet eens zo heel veel mis mee.
als dat zo is, heb je gelijk..
Dus als ik het goed begrijp, rijdt er een grote groep Volvo rijders rond die zich zeer veilig waant, maar naar huidige maatstaven net zo veilig zijn als de veel geprezen Dacia. 8)
Mijn advies is verkopen voordat dit bij het grote publiek bekend is. Nu is 'tie misschien nog iets waard. :lol:
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

fluz schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:
bart simpson schreef: Als een Logan zich kan meten met een 440 van 1996 is er niet eens zo heel veel mis mee.
als dat zo is, heb je gelijk..
Dus als ik het goed begrijp, rijdt er een grote groep Volvo rijders rond die zich zeer veilig waant, maar naar huidige maatstaven net zo veilig zijn als de veel geprezen Dacia. 8)
Mijn advies is verkopen voordat dit bij het grote publiek bekend is. Nu is 'tie misschien nog iets waard. :lol:
mmmm.
Ja das waar, je kunt de stelling ook omdraaien :lol: :lol:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

lingsper schreef:Een beetje auto ( van wat voor merk dan ook!) staat tegenwoordig toch in 40 a 42 meter stil en er zijn er al heel veel die dik onder de 40 meter scoren. Die paar meter kan heel veel uitmaken als je voor een kind moet remmen!! Als men zo'n auto nou een 500 euro duurder zou maken lijkt mij dat je al heel wat verbeteringen zou kunnen aanbrengen!
Wel leuk in deze contekst, er zijn sinds kort 3 nieuwe en ook nog eens zeer moderne aanbieders, de Toyota Aygo, de Citroen C1 en een Peugeot 107, allemaal met ABS en ook allemaal met een remweg van 42-43 meter, tot op heden mis ik de verontwaardiging hierover die ik bij de Logan wel trof.............een wel wat erg selectieve verontwaardinging...
Gast

Daar had ik nog niet van gelezen. Ik lees diverse autobladen en de tests die ik het minst interessant vind lees ik niet altijd. Om een auto dus goed te laten remmen moet hij dus schijnbaar wat kosten. De genoemde auto's zijn ook niet zo duur. Wat mij betreft kunnen we nu met heel die Dacia kwestie wel stoppen. Ik denk dat de auto best wel verkocht zal worden maar persoonlijk rij ik liever een gebruikte Volvo dan een nieuwe Dacia ( of Hyundai, Kia, Daewoo, Mazda etc. etc.)!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

lingsper schreef:Daar had ik nog niet van gelezen. Ik lees diverse autobladen en de tests die ik het minst interessant vind lees ik niet altijd. Om een auto dus goed te laten remmen moet hij dus schijnbaar wat kosten. De genoemde auto's zijn ook niet zo duur. Wat mij betreft kunnen we nu met heel die Dacia kwestie wel stoppen. Ik denk dat de auto best wel verkocht zal worden maar persoonlijk rij ik liever een gebruikte Volvo dan een nieuwe Dacia ( of Hyundai, Kia, Daewoo, Mazda etc. etc.)!
Mazda is een soort "halfbroertje" van Volvo, is toch duidelijk van een ander slag als de andere die je noemt.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”