Pagina 1 van 1

2007 Topjaar voor Volvo

Geplaatst: 04.01.2008 - 19:27
door Ben
Volvo Cars Nederland blikt uiterst tevreden terug op het jaar 2007.
De importeur van het Zweedse merk verkocht sinds 1996 niet zoveel auto's op de Nederlandse markt. Vooral de estates, van oudsher een sterke troef van het merk, deden het weer goed. Daarnaast wist Volvo met de nieuwe compacte C30 al 3.000 kopers aan te trekken die (nog) geen stationwagon nodig hebben.

Walter Verhaest, Algemeen Directeur van Volvo Cars Nederland: "Het is meer dan tien jaar geleden dat Volvo in Nederland zoveel auto's verkocht. Sindsdien heeft Volvo het modellenprogramma drastisch aangepakt. Véél meer dan in 1996 opereren we nu in het topsegment van de markt. Ook onze dealers hebben zich daarop ingesteld. Juist daarom is het een zeer goede prestatie dat we nu alweer een marktaandeel van 4 procent hebben en daarmee het grootste premium automerk van Nederland zijn." Aardig detail is dat er - op thuisland Zweden na - geen land ter wereld is waar Volvo Cars een dergelijk hoog marktaandeel heeft.

Estate-merk bij uitstek
Vorig jaar werden in Nederland meer dan 10.000 Volvo estates geregistreerd. Volgens Verhaest is dat geen toeval: "Wij willen marktleider blijven in de verschillende estate-segmenten, zowel compact als full-size. Dit type auto past perfect bij de waarden van het Volvo-merk: ingetogen, veilig en vooral niet te individualistisch. We zullen de komende jaren dan ook meerdere nieuwe modellen in deze segmenten lanceren."

C30 en C70
Des te opvallender is Volvo's succes in het voor het Zweedse merk nieuwe compacte segment. Volvo verkocht in het eerste jaar na de introductie maar liefst 3.000 C30's. Daarnaast is Volvo met circa 800 verkochte C70's ook marktleider in het segment van de grotere convertibles. Verhaest: "Er zijn duidelijk veel mensen die zich aangetrokken voelen tot het Volvo-merk, maar nog niet toe zijn aan een estate. Jonge vrijgezellen bijvoorbeeld. Die mensen wisten vrijwel meteen na de introductie van de C30 de weg naar de Volvo-dealer feilloos te vinden."

Geplaatst: 04.01.2008 - 19:57
door Ben
En niet alleen in Nederland deed Volvo het uitstekend:

Afbeelding

Verkoop+record voor Volvo PV 2007.
Ondanks de inlichtingen om Volvos kreeftkeer op DE VS-de markt was 2007 een recordgoed jaren voor Volvo PV. Een sterk groei in Rusland en China deed dat Volvos verkoop verhogen met 7,1 procenten vergeleken met 2006.

De inlichtingen om te Volvo verkopen beter dan ooit komt iets onverwacht sinds het rapporteren dat het op DE VS-de markt gegaan juist traag. Op tweede de zijde De Atlantische Oceaan verminderen het verkoop met 8,4 procenten naar 106 000 auto's. In Europa zijn daarentegen de ontwikkeling de zich verzetten tegen. Hier verhogen het verkoop met negen procenten, ondanks een neergang in Duitsland. De neergang worden wegen op van de positief trend in Nederlanden, België en Frankrijk. Hier thuis in Zweden verhogen het vorige jaar+van ... verkoop met twaalf procenten naar 62 229 auto's.

De investering op de Russisch markt heeft geslagen wel uit. Volvo is vandaag het groot westers premiummärket in Rusland. Vorig jaar verhogen het verkoop met 95,1 procenten erbij ruim 21 000 auto's. In China verhogen het verkoop met 73,2 procenten. Totaal vond 12 460 Volvobilar opdrogen eigenaren onder 2007.

Het oudje XC90 is nog steeds Volvos kassa+koe, ondanks een vermindering met 7 procenten. Totaal werden verkopen 79 000 XC90. Nieuw V70 en XC70 heeft ontvangen wel over heel wereld en afsluiten de jaar sterk. C70 worden verkopen in volumes die zijn in niveau met overeenkomstig models van onder andere Saab en BMW, schrijft [Dagens] Industrie. (Computer vertaling uit het Zweeds)

Geplaatst: 05.01.2008 - 00:45
door volvo
Mocht de tekst onder het staatje een vertaling zijn uit het Zweeds, dan durf ik het wel aan de paar woorden in de tabel te vertalen: gammel en nee hé
:P

Re: 2007 Topjaar voor Volvo

Geplaatst: 05.01.2008 - 08:35
door xc-men
Ben schreef: De importeur van het Zweedse merk verkocht sinds 1996 niet zoveel auto's op de Nederlandse markt.

Walter Verhaest, Algemeen Directeur van Volvo Cars Nederland: "Het is meer dan tien jaar geleden dat Volvo in Nederland zoveel auto's verkocht. Sindsdien heeft Volvo het modellenprogramma drastisch aangepakt. Verhaest: "Er zijn duidelijk veel mensen die zich aangetrokken voelen tot het Volvo-merk,......
Ja Meneer Verhaest misschien heeft dit Forum wel een beetje mee geholpen?

Geplaatst: 05.01.2008 - 10:28
door BlackSapphire
Da's mooi.

Geplaatst: 05.01.2008 - 11:58
door Volvoman
Het wordt steeds mooier op de weg!!