Pagina 1 van 1

Dilemma: Welke verlaging?

Geplaatst: 04.01.2008 - 20:16
door Android
Ik zit met de volgende tweestrijd, dat ik een verlaging ga zetten is een zeker feit, maar dewelke? Domme keuze van me om niet bij aankoop te bestellen, maar dat is nu zo, dus moet ik een andere oplossing vinden.

Enerzijds is er die van Volvo zelf, maar is in naplaatsing. Heb eventjes contact opgenomen met dealer, zij zeggen dat het mogelijk is, maar ik moet plaatsingskosten betalen en ze weten niet zeker hoeveel werkuren het gaat kosten, aangezien ze het nog nooit gestoken hebben blijkbaar.
Kit bij Volvo kost €249 excl. btw en excl. montage. Ze zeiden, neem nu 1uur werk per veer x4 veren => ca. €510 incl. btw en montage. Natuurlijk, het kan zijn dat ze er langer aan werken, of minder. Heeft iemand een idee of 4 werkuren haalbaar is voor het plaatsen van zo'n kit? => Resultaat wagen 20mm verlaagd.

Anderzijds is er de kit van Heico sportiv: €597,50 incl. BTW en montage bij Star Design. Dit is wel een verlaging van 30mm. Heeft iemand ervaring met Star Design/heico verlaging?


Iedereen met raad, voor -en/of nadelen is zeer welkom. Ik geraak er niet aan uit.

Kwestie van verschil voor technische keuring? Rijcomfort/rijgedrag/kwaliteit, is 3cm een groot verschil ten opzichte van 2cm op onze Belgische wegen? Verkeersdrempels, stoepranden, enz.

Alvast bedankt!

Geplaatst: 05.01.2008 - 14:40
door Android
Heeft niemand dan de minste raad?

Geplaatst: 05.01.2008 - 14:58
door Sam
je weet wat ik er van gezegd heb!

je kan ook eens kijken naar veren voor een ford C-max als je niet genoeg specifieke veren kan vinden om uit te kiezen

Geplaatst: 05.01.2008 - 14:59
door Ludo
ik zou de originele nemen, dan heb je achteraf geen gezeik met montage en validatie attesten op de keuring.
maar als een ervaren monteur een uur nodig heeft om een veer te plaatsen, zou ik wel een andere zoeken. :wink:
een uur/anderhalf uur rondom klinkt al aannemelijker.

Geplaatst: 05.01.2008 - 16:18
door Android
Ludo schreef:ik zou de originele nemen, dan heb je achteraf geen gezeik met montage en validatie attesten op de keuring.
maar als een ervaren monteur een uur nodig heeft om een veer te plaatsen, zou ik wel een andere zoeken. :wink:
een uur/anderhalf uur rondom klinkt al aannemelijker.
Nuja ze zeiden ook niet specifiek dat ze er zoveel tijd voor nodig gingen hebben, maar ze hadden die kit nog nooit geplaatst. Blijkbaar moeten de schokdempers er ook eerst af ofzo en er moet ook een ander stuk worden vervangen, alvorens ze er de nieuwe veren kunnen opplaatsen. Dat is het probleem, ze kunnen zeggen wat ze willen, al hebben ze er maar een uur aan gewerkt, ze kunnen me nog altijd vier uren aanrekenen. Het is geen op voorhand vastgelegde prijs.

Anderzijds bij Star Design, kreeg ik de garantie dat er een homologatie bij is voor keuring. Kan iemand dat beamen, of heb je dan achteraf nog altijd problemen?

Alvast bedankt voor de reacties, maar als er nog iemand meer weet, vooral dan op het vlak van verschil tussen de producten,...

Geplaatst: 05.01.2008 - 16:22
door Sam
aangezien heico een duits bedrijf is is dat vast een TUV keuring. je moet nog altijd een montageattest hebben van je monteur om er hier mee door de keuring te komen.

of je voor gewone veren ook wielgeometrie moet doorlopen weet ik niet, bij een schroefset in ieder geval

Geplaatst: 06.01.2008 - 19:39
door JaccoC30
Onder mijn C30 1.6 D momentum heb ik een verlagingsset van H&R laten plaatsen.

Deze verlaagt de auto met 30 mm. Kosten 465,- euro alles inclusief.

Had eerst bij de Volvo dealer geinformeerd, maar er bleek voor de C30 geen after market verlagingsset te bestaan. Had toen de keus tussen Eibach en H&R. Beide sets verlagen 30 mm. Op aanraden van de dealer heb ik toen gekozen voor H&R. Deze bleek een beter veer comfort te hebben en het bleek dat de Eibach veren nog wel eens breken.

Binnenkort worden de standaard 17" velgen nog vervangen door 18" TSW Demon velgen, en dan is mijn karretje eerst zoals ik hem hebben wil.

Geplaatst: 06.01.2008 - 21:24
door Android
Bedankt Jacco voor de info, heb je informatie over een filiaal, website?

Ik ben woonachtig te Zottegem, Oost-Vlaanderen, België. Ik kan altijd wel laten importeren, bestellen via een lokale tuningshop, maar het is altijd gemakkelijker via een officiële dealer van het product.

Geen problemen dan later voor technische keuring?

Geplaatst: 07.01.2008 - 09:31
door Adacfi
Zeer tevreden van Heico-spullen: (dan wel onder mijn V50 en C70)

Attesten nodig voor de keuring worden (al dan niet op vraag) netjes meegeleverd, en kunnen door de installateur worden ingevuld... evenveel / weinig zever als met de Volvo-veren...

Star Design leverde voor mij de perfecte service !!!

Geplaatst: 07.01.2008 - 11:57
door Android
@Adacfi: ok thnx voor info, heb je soms foto's van die verlaging? Mss voor en na ofzo? Of gewoon om een idee te krijgen wat het verschil van die ene cm extra verlaging is?

Geplaatst: 11.01.2008 - 10:53
door Adacfi
Hierbij van de C70....enkel na de verlaging.

Ook van de V50 heb ik enkel 'NA' fotos: na de aankoop rechtstreeks mee naar de verlagings-man gereden ... ::wink:
Afbeelding

Geplaatst: 11.01.2008 - 11:52
door Android
Thnx voor de foto.

De bestelling is echter al geplaatst en het is uiteindelijk de volvo-verlaging geworden.

Heb deze gekozen omwille van praktisch gemak, ook met het oog op een doorverkoop (binnen volvokopers is er niet echt een markt voor 'merkvreemde' spullen, meen ik). De prijs zal ook lager liggen dus ja.

Binnen een week of twee, zal een bepaalde C30 zich nog nooit zo gebonden gevoeld hebben met de ondergrond! ;-)