Pagina 1 van 1
Volvo beurt
Geplaatst: 06.01.2008 - 20:37
door erard
Hallo idereen ,ik heb een vrag ,ik will een grote beurt doen maar ik ben niet zeker waar te doen , volvo amsterdam van vloten of kwik fit of een andere ,kunt julie astb helpen , ik ben zeker dat bij volvo dealer amsterdam is duur en mischien de service is best, wat denk julie over een andere? of als iemand heeft een beurt gedan bij volvo is dat best optie? danku well .
Geplaatst: 06.01.2008 - 20:57
door blue nautic
ik blijf bij de dealer dat is mij nog steeds meegevallen en de service is super.
en mijn ervaring tot nu toe is dat ik voor bepaalde onderdelen goedkoper uit was dan bij een ander bedrijf .. neem nu de accu bij brezan 145 euro (varta)bij de dealer ook een varta (orgineel niet meer op voorraad) 105 euro inc montage en afvoer oude accu.
Geplaatst: 08.01.2008 - 10:50
door erard
Vandag mijn s40 stat bij van vloten amstredam
grote beurt bij 180.000:
nieuwe bujies
niuwe lucht filter
niuwe olie
niuwe olie filter
met de rest van de vloiestof ook niuw
kost 378e
als daar is en andere onderdel dat moet vervang worden ik ben gebeld vor een price opgave ik hoop dat ik ben niet gebeld vandag

Geplaatst: 08.01.2008 - 11:00
door BlackSapphire
Ik weet niet hoe oud je S40 is en wat voor geschiedenis hij heeft. Als dit de eerste keer is dat hij, nu jij hem bezit, voor een beurt moet is het prima om het bij een dealer te doen. Als hij al wat ouder is zou je kunnen overwegen om op termijn bij een goede volvospecialist of algemene garage in onderhoud te gaan. Dat is toch goedkoper. Kwik Fit zou ik niet doen. Dan liever een goede algemene Bovag-autogarage.
Geplaatst: 08.01.2008 - 11:20
door OracleDBA
Auto rijden kost nu eenmaal geld. Over het algemeen kun je denk ik stellen dat een dealer het onderhoud het beste kan uitvoeren vanwege kennis en ervaring. Het is mijn ervaring dat er met een dealer best valt te praten over het onderhoud. Sterker, mijn dealer geeft zelf aan dat een volledige beurt niet altijd nodig is omdat ik zo weinig kilometers rijd. Daarbij wordt natuurlijk altijd rekening gehouden met allerlei voorschriften. Zo is mijn distributieriem vervangen bij ongeveer 75.000 kilometer omdat de auto toen 8 jaar oud was.
Persoonlijk vind ik dat het gewoon moet klikken tussen jou en de garage. Natuurlijk kun je ook bij een goede Bovag garage terecht maar heb niet de illusie dat dat honderden Euro's scheelt...
Geplaatst: 08.01.2008 - 11:52
door erard
Danku well jonges , mij auto is van 98 en ik heb de auto bijna 2 manden en ik heb heen idee van de geschiedenis, ook ik denk dat de beste optie durder zeker maar best is de volvo garaje daroom de auto stat bij volvo garaje vandaag ,net een telefon van volvo ruitenwisser en rembloken goed niews tot deze moment ik hoop niks anders.
Geplaatst: 09.01.2008 - 11:28
door Battlecruiser
Vorige week kreeg mijn S80 een 180.000km beurt. Vorig jaar kreeg ie ook een 180.00km beurt (een 160.000 beurt ging niet omdat ik de distributieriem al eerder had laten vervangen).
Vergelijkbaar dus. In beide gevallen gebeurde er precies hetzelfde: geen extra werkzaamheden.
Het vreemde was dat ik vorig jaar 489,- moest betalen en dit jaar 366,-.
Voor precies dezelfde beurt!
Nou bestaat er ergens een lijstje van de prijzen van de standaardbeurten, maar dat ben ik helaas kwijt. Weet iemand nog hoe dat te vinden?
Geplaatst: 09.01.2008 - 14:10
door Quota
Battlecruiser S80 schreef:Vorige week kreeg mijn S80 een 180.000km beurt. Vorig jaar kreeg ie ook een 180.00km beurt (een 160.000 beurt ging niet omdat ik de distributieriem al eerder had laten vervangen).
Vergelijkbaar dus. In beide gevallen gebeurde er precies hetzelfde: geen extra werkzaamheden.
Het vreemde was dat ik vorig jaar 489,- moest betalen en dit jaar 366,-.
Voor precies dezelfde beurt!
Nou bestaat er ergens een lijstje van de prijzen van de standaardbeurten, maar dat ben ik helaas kwijt. Weet iemand nog hoe dat te vinden?
Zal de garage je wel uit moeten kunnen leggen toch?
Geplaatst: 09.01.2008 - 14:41
door Frumpy
Waaruit het verschil in werkzaamheden en gebruikte onderdelen bestaat zou in ieder geval uit de faktuur moeten blijken.
Bijgaand een scan van de prijslijst 2006.

Geplaatst: 09.01.2008 - 19:43
door Battlecruiser
Hè jammer! Die van mij staat er niet bij.
Ik heb een 2.9 uit 1999.
Geplaatst: 09.01.2008 - 19:44
door Battlecruiser
Quota schreef:Battlecruiser S80 schreef:Vorige week kreeg mijn S80 een 180.000km beurt. Vorig jaar kreeg ie ook een 180.00km beurt (een 160.000 beurt ging niet omdat ik de distributieriem al eerder had laten vervangen).
Vergelijkbaar dus. In beide gevallen gebeurde er precies hetzelfde: geen extra werkzaamheden.
Het vreemde was dat ik vorig jaar 489,- moest betalen en dit jaar 366,-.
Voor precies dezelfde beurt!
Nou bestaat er ergens een lijstje van de prijzen van de standaardbeurten, maar dat ben ik helaas kwijt. Weet iemand nog hoe dat te vinden?
Zal de garage je wel uit moeten kunnen leggen toch?
Jaja, maar vóór ik dat ga vragen (en betalen) wil ik eigenlijk graag weten of ze niet per ongeluk een te lage prijs hebben berekend, snappie?
Geplaatst: 09.01.2008 - 20:52
door Hans
Haha, dat zou lekker zijn. Een eenmaal afgegeven rekening kan nooit meer hogr worden. Hooguit lager.
Geplaatst: 19.01.2008 - 23:24
door cabriorijder
ik ben toe aan een 160.000 beurt.
Nieuwe distributieriem dus enz.
Er is me voorgerekend, dat het met vervanging van waterpomp en nog iets wat er mee te maken heeft rond de 1100,- euro kost.
Geplaatst: 20.01.2008 - 14:14
door Battlecruiser
Dat is dan aan de dure kant.
Een 160.000 beurt is nogal uitgebreid, omdat dan de distributieriem vervangen moet worden. En dan moet in ieder geval ook de spanrol vernieuwd worden.
Het apart vervangen van die riem kost ongeveer 340,-
En een 160.000 beurt kost ongeveer 370,-
Samen dus 710,-
Veel garages (maar lang niet allemaal!) adviseren om dan meteen de waterpomp te laten vervangen. Maar dat hoeft toch geen 400,- te kosten, dacht ik zo. Als de zaak toch open ligt, kan je er makkelijk en dus snel bij.
Ik heb bij mijn S80 de waterpomp trouwens niet laten vervangen. Ik heb uitdrukkelijk aan de garagechef gevraagd wat hij zou doen als het zijn eigen auto was. Hij zei dat die pomp nog lang niet vervangen hoefde te worden. Als er enige lekkageresten van koelvloeistof zichtbaar zijn, zou hij het wél adviseren.
Geplaatst: 22.01.2008 - 10:27
door cabriorijder
Ik heb nog eens bij een dealer ge informeerd.
Het vervangen van de riem inclusief een beurt kost 869,=
Deze dealer had het niet over vervanging van de waterpomp.
Toen ik dit tersprake bracht deelde hij me mede dat het tegen onderdeelprijs vervangen kan worden,
terwijl er anders als ie kapot gaat weer het nodige werkloon bij komt.
Noodzakelijk achtte hij het niet.
De vraag is dan natuurlijk wat is de gebruikelijke levensduur van een waterpomp.
Daar is geen antwoord op.
Dus conclusie van mij:
hij gaat nooit stuk en hoeft dan ook niet vervangen worden.
Geplaatst: 25.01.2008 - 19:16
door Fredhead
Gisteren mijn Volvo bij de Volvodealer gebracht, prima service en geen hoge prijzen.
Oftewel mijn Volvo blijft daar in onderhoud
Geplaatst: 26.01.2008 - 11:21
door joris2006
erard schreef:Vandag mijn s40 stat bij van vloten amstredam
grote beurt bij 180.000:
nieuwe bujies
niuwe lucht filter
niuwe olie
niuwe olie filter
met de rest van de vloiestof ook niuw
kost 378e
als daar is en andere onderdel dat moet vervang worden ik ben gebeld vor een price opgave ik hoop dat ik ben niet gebeld vandag

zijn toch klusjes die je zelf makkelijk kunt doen?