Hallo,
Ik heb een probleempje, ik wou vandaag even kijken bij mijn 440 Turbo phase 3 of de vlotter in de tank nog gangbaar was omdat mijn benzinemeter niet meer werkt. Maar was bezig de pomp los te draaien en wou de 2 leidingen die erop zitten los draaien, maar de 1e was geen beweging in te krijgen( die wartel die op de dop zit), toen ik probeerde de andere los te draaien( die horizontaal op die verhoging zit zeg maar), toen scheurde het plastic omhulsel, en nou lekt de pomp daar.
Moet ik nou de hele benzine pomp gaan vervangen of is het alleen een deksel, en heeft iemand enig idee hoe ik ze nog los krijg.
En wat kost een benzinepomp bij volvo?
Alvast bedankt,
Groeten Eelco
Help, lekkende benzinepomp
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
Hallo,
Heb inmiddels en andere benzinepomp, maar wil de leidingen vastmaken op de nieuwe pomp.
Nou heb ik bij de retourleiding als ik me niet vergis een klein stukje vde leiding af moeten knippen omdat ik anders de nippel er niet uitkreeg.
De leiding heeft genoeg speling maar niet genoeg om hem op de nippel te zetten.
Nou is mijn vraag als ik die leiding ondere motorkap loshaal(waar vind ik hem precies), kan ik die dan een stukje terug trekken zodat ik hem er wel opkrijg?
Groeten Eelco
Heb inmiddels en andere benzinepomp, maar wil de leidingen vastmaken op de nieuwe pomp.
Nou heb ik bij de retourleiding als ik me niet vergis een klein stukje vde leiding af moeten knippen omdat ik anders de nippel er niet uitkreeg.
De leiding heeft genoeg speling maar niet genoeg om hem op de nippel te zetten.
Nou is mijn vraag als ik die leiding ondere motorkap loshaal(waar vind ik hem precies), kan ik die dan een stukje terug trekken zodat ik hem er wel opkrijg?
Groeten Eelco
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Onder de auto kijken, en het stuk slang vervangen door een langer stuk. Je kan hem niet vanuit de motorruimte verlengen omdat onder de auto een harde slang/buis loopt en daarop bevestigd zit een stuk flexibele slang naar de pomp. Even zoeken dus.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Koop slang die bedoelt is voor brandstof anders heb je straks een heel hoog verbruik als je begrijpt wat ik bedoel.
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.