Vraag na proefrit V40 /061999

Geproduceerd bij NedCar in Born
Tukkerfromhome
Starter

Hallo Allemaal, nog steeds zijn we hier in Duitsland op zoek naar een betaalbare V40 phase 1. We hebben vanmorgen proefgereden met volgend voertuig

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... da&asrc=fa

V40, 02/99, 177.500 km, 10 maanden TÜV(APK)

Na een eerste check van buiten zien we een enorme diepe kras, circa 1,5 meter lang, en een deuk achterin de hoek, beide zijn handig weggephotoshopt! Na het starten licht het "service" lampje direkt op, gaat echter uit na 5 min, na opnieuw starten hetzelfde. Tijdens het rijden op de autosnelweg gaat er een oranje lampje met groene blits aan. Verder valt me een slecht radlager op rechtsachter en krijg ik de v40 moeilijk in zn 1, maar dat kan ook aan mij liggen. Vraagprijs 3.300 lijkt me hier iets teveel van het goede, of zie ik dat verkeerd? 2000 euro? Radlager duur? Verder is de auto van binnen slecht onderhouden, kreeg ik de klima niet uit tijdens het rijden en werkt de stoelverhoging niet van de bestuurdersstoel, toch ben ik verliefd op de V40 en zn mooie kleur! Wat nu?

Laten Staan?

groetjes vanuit Wilhelmshaven (Duitsland)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Tsja prijs durf ik niet te zeggen, NL prijzen liggen anders. Maar gezien de staat lijkt deze prijs in NL me ook te hoog... Zeker met die schade erop. Voor wiellager moet je, gok ik in het wilde weg, zeker op een honderdje of 3 denken. Service lampje geeft alleen aan dat ie een onderhoudsbeurt nodig heeft. Vandaar dat die weer uit gaat. Andere lampje geeft een slechte lambda werking aan, de emissiewaarde kloppen niet. Kan van alles zijn, moet je even door een dealer na laten kijken.

Schakelen is kwestie van nieuwe busjes bij schakelstang en afstellen. De rest moet je echt zelf bepalen adhv eigen gevoel
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
lancer
6th Gear member

Dat service lampje geeef aan dat de auto een beurt moet hebben

Moeilijk in 1 kan een feature van de auto zijn. Ik heb zelf een nieuwe S40 gehad (112000) en die ging vanaf dag 1 moeilijk in 1 als de auto nog vaart had.

Klima uit kun je doen door de ventiatorstand van "auto" te halen volgens mij.

Maar ja, ik zou niet zo veel moeten hebben van een dealer die bepaalde tekortkomingen weg photoshopt. Wat vertelt 'ie nog meer niet....
zjelko
2nd Gear member

Laten staan.......

Als je gelijk al tegen zoveel eigenaardigheden aanloopt zou je wel
gek zijn om tot aankoop over te gaan. Wie weet wat de auto nog voor
verborgen gebreken heeft........
Succes!
laheije
4th Gear member

Weet je wel wat in de advertentie staat namelijk dit:!!! Fahrzeug nur für Wiederverkäufer !!!
Also dat wil zeggen dat je de auto door moet verkopen, met andere woorden deze auto is niet bedoeld dat je hem zelf gaat rijden maar weer doorverkoopt.
Immers het is een handelaren site waar hij opstaat.
Mijn advies laat staan die afgetrapte bak krijg je een hoop ellende mee en gezien de gebreken die hij nu al heeft als je deze moet laten maken kost het je een hoop geld.
huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
mYst
3rd Gear member

idd, laten staan die hap, ze gooien je toch dood met van die auto's...

kwestie hoeveel verborgen gebreken je dan nog tegen komt met dat ding...
Ripley
2nd Gear member

laheije schreef:Weet je wel wat in de advertentie staat namelijk dit:!!! Fahrzeug nur für Wiederverkäufer !!!
Dit betekent vaak dat er geen garantie wordt gegeven. En dat suggereert weer dat de verkoper meer weet dan jou lief is.
Tukkerfromhome
Starter

De v40 is inderdaad alléén voor "wiederverkäufer", in theorie, reden is dat alle auto's boven de 170.000 km een risico vormen voor de dealer, omdat er volgende Duits (En europees ?) recht een jaar "gewährleistung" moet worden gegeven op de auto, gaat er binnen dat jaar iets kapot, moet de dealer voor de kosten opkomen. Omdat we een klein bedrijf hebben (eenmanszaak) "mogen" we deze auto ook kopen, echter zonder garantie o.i.d. De dealer in kwestie is verder prima in orde, officieel Lancia, Seat en Fiat dealer, deze V40 is gewoon ingeruild en daarom niet interessant. Zelf zat ik te denken toch een bod te doen op deze V40, maar dan voor minder dan de helft, dus ongeveer € 1400,00 is dat redelijk gezien de staat? Onderhoudsboekje ging niet verder dan 2003, vermoed dat de V40 daarna idd is afgereden, reden ook waarom het lampje brandt. Andere mogelijkheiden zijn deze V40's:

03/98 207.565 km, Nieuwe APK & jaar garantie echter een 1.6
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bmxwrcfb4ghw

01/97 243.000 km, Nieuwe APK
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lcnlhjbvqmfh

Alvast bedankt voor alle adviezen!
Ripley
2nd Gear member

Even resumeren:

1. Schade, diepe kras 1,5m
2. Schade, deuk acherhoek
3. Geen onderhoud sinds 2003
4. Onbekend probleem met verbranding
5. Bak schakelt slecht
6. Uitgewoond
7. Stoel defect
8. Wiellager defect

En dit is wat er nu bekend is... wie weet wat er nog volgt.

1, 2, 5, 7 en 8 kosten geld en zijn dan de wereld uit. 3, 4, en 6 liggen wat anders. Gebrekkig onderhoud leidt tot verhoogde slijtage en dus tot hogere rekeningen in de toekomst. Het lambda-probleem kan van alles zijn, dus kan ook een echt ernstige (=dure) oorzaak hebben. En een uitgewoond interieur krijg je gewoon nooit meer mooi.

Laten staan en verder kijken. Is het geen optie om in Nederland te kopen en het restant BPM terug te vorderen?
Cor56
Starter

Het moeilijk schakelen naar de 1ste versnelling is waarschijnlijk makkelijk op te lossen. Even een schakelbusje vernieuwen en het euvel is verholpen. Als je iemand kent die verstand heeft van auto's zou ik die eens meenemen om de auto te bekijken. Misschien kan deze de Volvo ook wel repareren?
Dat deze auto's alleen aan bedrijven worden verkocht zal zijn om dat deze ingeruild zijn en geen zin hebben in "gezeur"van mensen die terugkomen met van alles en nog wat.
Ik denk dat een handelaar deze auto's graag opkoopt en met veel winst weer verkoopt!
laheije
4th Gear member

Juist ja inderdaad en dan zit diegene wat hem koopt met de gebakken peren (gebreken) want ze geven natuurlijk geen garantie op die afgetrapte bak. Want van verplichte garantie boven een bepaald bedrag hebben die handelaren (oplichters, de goede uitgesloten) nog nooit van gehoord die ratten.
Huub
Tukkerfromhome
Starter

Hartelijk dank voor alle reacties! Importeren is idd een optie, hoewel prijzen in NL stuk hoger liggen. Op dit moment lijkt de 1.6 (Zie boven) de beste papieren te hebben, weliswaar een 1.6 maar nieuwe TÜV(APK) 2 jaar geldig, en een jaar garantie op alle onderdelen, auto wordt voor aflevering geinspecteerd, als er iets defect is wordt het voor aflevering gerepareerd, als de "zahnriemen" vernieuwd moeten worden doen ze dit ook nog. Prijs 2.999, geen onderhandelingen verder mogelijk. We trekken geen caravan oid, hoeven niet als eerste weg te zijn bij het stoplicht, zoek gewoon een V40 die zn werkt doet, ons veilig van A naar B brengen, is de 1.6 toch voldoende? En ligt het verbruik lager dan de 1.8?
laheije
4th Gear member

Het verbruik zal misschien iets minder zijn maar bedenk wel een beetje te veel vermogen is beter dan een beetje te weinig.
Bovendien scheelt een 1600 of een 1800 niet zo heel veel in gewicht dus de 1600 moet ongeveer hetzelfde gewicht verplaatsen als de 1800, dus kan je zelf een beetje uittellen dat de 16oo echt niet veel zuiniger zal zijn.Maar dat is mijn gedachte maar misschien zit ik helemaal fout.
Huub
erard
2nd Gear member

Tja denk julie dat ik heb te veel betald of een goede price for mijn s40?
S40 1.8 airco, 172,000 benzine ,heen schade een prima auto photo te zien here http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19078
o ja betald 4000e 3 maanden garantie, apk 1 jaar.
laheije
4th Gear member

Hoe oud is de wagen?
Ziet er verder goed uit maar zonder bouwjaar te vertellen is het moeilijk om te beoordelen of het een goede prijs is.
Huub
zwolly
4th Gear member

aan het kenteken te zien van 98
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
erard
2nd Gear member

sory 1998 .
Volvo s80 D5 MY 2007
laheije
4th Gear member

Gezien de leeftijd en hoe hij er uit ziet is het geen gekke prijs denk ik.
Huub
Tukkerfromhome
Starter

Zo na lang wikken en wegen is het de volgende V40 geworden

1.6, 1e hand, 03/1998, 207.565km, rood, Nieuwe TÜV(APK) 2 jaar geldig, servicebeurt, 1 jaar garantie, nieuwe tandriemen worden gemonteerd en nieuwe "allweather" banden voor € 3.100,00.

Op Carbase kan ik alleen maar de 1.8 versies vinden(?).

Ik weet dat de 1.6 minder trekt, is ook niet nodig, gewoon een V40 die veilig zn werk doet, over een weekje halen we 'm op :-)

Alvast bedankt voor alle reacties!

Dit is hem, een hele verbetering na een Twingo :-)

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lmxm2cfvt12c

groeten vanuit Wilhelmshave, Duitsland!
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd! Ik denk een goede keus, al wil je over een tijd graag een grotere motor, denk ik! De V40 blijft een prachtig mooie Volvo!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”