Pagina 1 van 1
inhouden bij lage toeren
Geplaatst: 21.01.2008 - 15:25
door jvheck
Mijn Volvo 440 van 1992 met een injectie benzine motor van 1721 cc begon van de ene op de andere dag ineens enorm te stotteren en in te houden en soms valt hij helemaal stil. Dat gebeurt vooral als ik vanuit stilstand weg wil rijden bij het stoplicht. Het is een automaat.
Als ik lekker op toeren ben heb ik verder nergens last van. Wat kan dit zijn??? Als hij stationair draait sputtert hij ook. Als ik flink gasgeef is alles weer okee. De neiging tot afslaan is vooral bij optrekken. Het is een automaat.
Geplaatst: 16.06.2008 - 13:31
door stylow_beertjuh
ik heb exact hetzelfde probleem! duw het gas in lijkt er niets te komen tot je hem dieper duwt en hij vooruit schiet. Als k een snelheid stijf aanhou 60 ofzo maakt niet uit, schokt hij om de 8seconde heel irritant. En bij het afremmen begint ie heel erg te schokken?
hij heeft nauwelijks iets gelopen 68.000 en gebruik haast nooit de kikdown....iemand een idee??
Geplaatst: 16.06.2008 - 13:35
door 440rijder
Vacuumprobleem? De ECU denkt dat je wel/geen gas geeft en geeft aan de hand daarvan meer/minder benzine...Een oplossing zal ik helaas niet kunnen geven, misschien de meer technische leden van het forum.
Heb je wel eens zwarte rook bij flink gassen?
Geplaatst: 20.06.2008 - 01:35
door Kraaitje
goeie avond/dag mja wat zeg je hier nu he

ik heb ook het wel bekende inhouden sputteren en uitvallen gehad met mijne een 460 1.8i '95 .....van alles gedaan tot ik het ook niet meer wist. vakgarage dan maar ........bleek idd 2 vacuum slangen kapot te zijn . Hij rijdt weer als een nieuwe

Geplaatst: 20.06.2008 - 07:36
door 440rijder
Vooral het feit dat je bij volgas wél reactie krijgt duidt erop dat ie bij niet volgas teveel benzine krijgt. Als de ECU 'denkt' dat je het pedaal tegen de bodem hebt terwijl dat niet zo is krijgt ie te weinig lucht en gaat er zwarte rook uit de uitlaat komen. Ik heb dit met mijn Mini '92 gehad, wel stoer om met een zwarte wolk weg te zijn, maar dat is wel €3,- aan benzine die je per 10 km teveel verstookt, en je katalysator gaat naar de maan omdat deze de onverbrande benzine alsnog verbrand en veel te heet wordt (letterlijk witgloeiend). Gevolg daarvan is weer de de uitlaat naar zijn grootje gaat. Wederom een stoer rally geluid uit de Mini, maar niet grappig voor de reparatiekosten.
Geplaatst: 22.07.2008 - 22:36
door richard perk
De motor slaat net niet af maar als ie warm is en we moeten terug schakelen dan begint ie bij een laag toerental te horten en stoten. Op het forum lees ik over bougiekabels, alle kabels controleren, scheurtjes in de vacuumslangetjes achterop de carburateur eventueel de vacuummeter defect? Het klopt allemaal! Ik had nieuwe bougies, nieuwe stroomverdeler + rotor geplaatst (was echt nodig, veel corrosie), de korte stukjes vacuumslang (zaten grote scheuren in) vervangen en elke keer dacht ik dat ik er was!
Vanavond toch nog een keer alle kabels bij langs en bleek dat de motor heel schokkerig begon te lopen toen ik de kabel van de bobine aanraakte! Het metalen opdruk schoentje was helemaal bruin, roesterig en je zou kunnen zeggen nagenoeg weggerot. Ander kabeltje erop gezet en hij loopt weer als een tierelier!
Dank je wel forum; ik had beter de eerste raad van velen moeten aannemen: controleer eerst je kabels!
Geplaatst: 22.07.2008 - 23:05
door wpee
Tsja zo leer je nog.
Zelf controleren kost meestal niets (als je niets kapot maakt) behalve tijd, dat kost het wel een beetje. En tijd is in de garage vaak het duurste.
Vervang maar eens een koppakking of een keerring van big-end of koppeling. Dat zijn de jobs die uren kosten.