Pagina 1 van 1

trilling in gaspedaal

Geplaatst: 23.01.2008 - 14:29
door donald1957
Mijn D5 (2004) heeft de laatste tijd tussen de 1500 en 2500 toeren een lichte trilling in het gaspdaal. Het lijkt alsof de motor dan niet zo soepel loopt.
Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Geplaatst: 23.01.2008 - 18:41
door TTT242
Is het een geartronic? Misschien dualmass vliegwiel, motorsteunrubbers gescheurd versleten? Er staan wel meerdere klachten over trillingen in gaspedaal op het forum en niet alleen bij de v70 maar ook de S60.
Klik de ZOEK knop eens in met trilling gaspedaal. Een echte goede monteur is iemand die ook deze vervelende moeilijke gebreken/storingen kan localiseren en verhelpen. S6 ermee.

Geplaatst: 24.01.2008 - 10:31
door josas
Heb precies dezelfde klachten.

Wel een benzine, maar een 2.5T geartronic. Heb het idee dat je het vermogen door het gaspedaal voelt. Soms kietelt het aan je voet. Wanneer ik hem op hoge toeren houdt, voel je het niet zo, maar meestal rijdt ik 80km per uur naar mijn werk, en dan zit ik op 1500 rpm en dan voel je het t sterkst.

Ik vind het zeer vervelend en ben er al 2x voor terug bij de garage geweest, want heb de auto een paar maanden en is dus garantie....
Niks kunnen vinden, uiteraard. Je voelt de hele bodemplaat wat resoneren en als ik mijn voet onder het rijden tegen het rempedaal aan hou, voel ik het daar óók, maar nog veel erger. Heb al van meerdere rijders hetelfde verhaal gehoord. Meestal rijders met een dikke motor of een diesel.
De een merkt het wel op, maar vind het niet erg en de ander moet er nog steeds naar laten kijken....

Kortom, ik denk dat het een onmogelijke zaak is, om dit euvel te verhelpen, zonder de halve auto te hebben vervangen...

BTW:
Hoe lang heb jij je auto en deed íe het voorheen niet?
Zo niet, heb je er iets aan laten doen, waardoor het ineens begon?

Succes ermee en mocht je de oplossing vinden laat het ons AUB weten!!
(want ik vind het dermate vervelend en tegenstrijdig tov de zo luxe dikke wagen, dat het voor mij een reden is om, hierna, geen Volvo meer te rijden,)

Jos

Geplaatst: 24.01.2008 - 16:51
door donald1957
Ik heb de auto nu ruim 1,5 jaar en het begint mij de laatste tijd pas op te vallen. Er is geen aanleiding in de zin dat er iets gerepareerd/ veranderd is aan de auto voor het begon. Het is de ene keer ook sterker dan de andere keer.
Ik heb vele soortgelijke klachten gelezen op het forum, maar vind daar geen antwoorden. Zelf zat ik te denken aan een gammele verstuiver waardoor de motor niet 'rond' loopt.
Kan wel weer naar de garage gaan, maar wordt een beetje erg moe van het gegeven dat een dure auto zoveel kleine (maar duur in de reparatie) klachten heeft.
En dan nu even mijn persoonlijke visie op de trots van Zweden:
Zo erger ik mij kapot aan het feit dat je vrolijk te horen krijgt dat het vervangen van een thermostaat 210,00 euro moet kosten. Een thermostaat alleen kost misschien 15,00 euro, maar er moet ook weer een gedeelte van het huis vervangen worden.
Ook had ik een nattig reservoir van de remvloeistof. Blijkt het bakje op mysterieuze wijze kapot te zijn gegaan en vervangen te moeten worden, alsmede een gemodificeerde slang: kosten 160,00 euro. En zo kan ik nog een opsomming geven van schokdemperrubbers, aanslagblokjes, krakend dashbord, piepende armsteun, losgetrilde popnagel van de raamgeleider, motorvibratie bij 3000 toeren, etc.
Geen wonder dat een Volvo nooit hoog in de 'betrouwbaarste autolijstjes' voorkomt. Vele onwetenden denken dat je in een Zweeds kwaliteitsproduct rijdt, maar ik help ze graag uit die droom.
Het is gewoon een leuk gelijnde auto met veel te veel kleine en grote ontwerpfouten.

Geplaatst: 25.01.2008 - 10:12
door josas
Klopt wel, donald1957, maar dat geldt vlgs mij wel voor de meeste merken tegenwoordig, niet?

Verstuivers kosten en aardige cent, geloof ik. Ik zit nog in de garantie, dus dat zullen ze, vrijwillig, wel niet vervangen als het daar bij mijn auto aan zou liggen, denk ik....
De motor loopt wel wat rauw, dus wie weet. Ik weet niet hoe een andere 2.5T rijdt/klinkt/voelt.