3 ton: Einde automatische versnellingsbak 2.5D classic V70
Geplaatst: 26.01.2008 - 11:04
Gisteren is het dan toch zo ver gekomen... onze V70 is kaduk en niet zo klein beetje ook...
We snappen het nog steeds niet goed want vorige week een 300.000 km beurt laten doen en de auto loopt en schakelde perfect. 100 % technisch in orde alleen ietwat lekaga bij de krukaskeerring en dit zou dan een keer gemaakt moeten worden. Wel dat die dingen slijten begrijpen we dus ok.. next time vervangen... next time is dus snel geworden vrees ik want gisteren ging op de snelweg een oranje pijltje knipperen.. cruise aan en even het boekje erbij pakken om te kijken waar dit voor staat.. dacht eerst even dat de automaat niet in goede stand stond... paar uur later bleek dat er geen enkele stand meer mogelijk was zucht.
Om een lang verhaal kort te maken.. naar de dealer gereden. Uit laten lezen en die gaven aan bang te zijn dat de automaat het gaat begeven. Kreeg op papier het kostenplaatje.. welgeteld 4050,01 eurocent.. even schrikken dus ik vraag nog of ik naar huis kan rijden om na te denken. We zitten midden in een verhuizing en geloof me dat geld kunnen we iets beter gebruiken! 85 % dat als u rustig rijdt u gewoon naar huis kunt rijden. Na 100 meter ging het al mis.. onze bolide bonkte en schudde wat en de geur van transmissievloeistof drong het interieur binnen.. niet echt positief... uit de auto een spoor van olie en een donkere vloeistof verscheen tussen de wielen.. kon nog net mijn tranen bedwingen grr.
Toen wij de auto zagen staan bij Henk Scholten in Arnhem waren we meteen verkocht. Er moest wel het één en ander gebeuren maar technisch was hij in goede staat zei men. Volledige onderhoudshistorie was bekend en we dachten bij onszelf.. ok particulier kunnen zijn we goedkoper uit maar de V70 had 250duiz km op de teller en die 6 maanden garantie zou best wel van pas kunnen komen. In die zes maanden zijn we idd een aantal keer terug gegaan. Nieuwe vacuumpomp, paar keer uitgelijnd, nieuwe banden ( dit omdat er een trilling in bleef zitten ). Velgen uiteindelijk laten richten ( waren de boosdoeners van de trillingen ) remklauw vervangen. Spoorstangen. Airco laten nakijken en afvullen en nu ( 5 maanden na afvullen ) kan dit weer opnieuw gebeuren omdat airco filter poreus blijkt te zijn.. vraag me dan weer af of ze dit niet meteen hadden moeten vervangen zucht. Na de garantie hebben we het startprobleem gehad met de transponderring.. we hebben de stuurkogels moeten vervangen ( zat teveel speling op kosten 500 euro bij de dealer) Vervolgens een zwaan op de voorruit gehad en daarna wat probleempjes met de ruit ( lekage bij de Volvo in Dordt ) ongelovelijk maar waar.. Moet wel zeggen dat de service iedere keer goed was dus dat maakt de pech wat dragelijker..
Ik heb een aantal keer bij Henk Scholten in Arnhem aangegeven dat de bak een rare overgang ( lichte bonk was hoorbaar ) bij de 80 km/u. Ik heb ook op dit forum dit een aantal keer proberen te omschrijven en flushen werd toen genoemd echter werd dit bij drie bedrijven ontraden omdat daar de bonk niet mee weg zou gaan en de olie was reeds bij 230 km ververst.. dus het zou niet nodig zijn. Chef werkplaats vertelde me dat lichte slijtage het geval was dus geen zorgen maken.. altijd raar gevoel bij blijven houden maar de auto reed verder super dus met 3 ton ach..
Heb onlangs de 300duiz km beurt bij Ruud Mulder in Werkhoven laten uitvoeren ( die gaf de lichte lekkage bij die krukaskeerring aan terwijl de auto twee daarvoor nog bij de dealer APK gekeurd was ) en die vertelde me dat de waterpomp niet vervangen was toen ze ( bij de dealer in Arnhem ) een nieuwe distributieriem geplaatst hadden.. Bij Henk Scholten hebben ze me verteld ( bij aflevering auto ) dat dit wel gebeurd was dus ik voel me een klein beetje...
Goed. De ANWB heeft de auto in Werkhoven gezet en Ruud gaat proberen een nieuwe bak te regelen. Dit scheelt qua arbeidsuur met de dealer en ik hoop dat onze Bolide weer snel aan de praat is. Indien iemand nog een jonge automaat heeft voor een 2.5D model classic 1999-2000 dan hoor ik dit graag..
Moest effe mijn verhaal kwijt! want ondankt wat pech is en blijft het echt een heerlijke auto. Ben gewoon wat bedroefd omdat ik ook echt iedere dag kan genieten als ik ga zitten op het zwarte leer.
We snappen het nog steeds niet goed want vorige week een 300.000 km beurt laten doen en de auto loopt en schakelde perfect. 100 % technisch in orde alleen ietwat lekaga bij de krukaskeerring en dit zou dan een keer gemaakt moeten worden. Wel dat die dingen slijten begrijpen we dus ok.. next time vervangen... next time is dus snel geworden vrees ik want gisteren ging op de snelweg een oranje pijltje knipperen.. cruise aan en even het boekje erbij pakken om te kijken waar dit voor staat.. dacht eerst even dat de automaat niet in goede stand stond... paar uur later bleek dat er geen enkele stand meer mogelijk was zucht.
Om een lang verhaal kort te maken.. naar de dealer gereden. Uit laten lezen en die gaven aan bang te zijn dat de automaat het gaat begeven. Kreeg op papier het kostenplaatje.. welgeteld 4050,01 eurocent.. even schrikken dus ik vraag nog of ik naar huis kan rijden om na te denken. We zitten midden in een verhuizing en geloof me dat geld kunnen we iets beter gebruiken! 85 % dat als u rustig rijdt u gewoon naar huis kunt rijden. Na 100 meter ging het al mis.. onze bolide bonkte en schudde wat en de geur van transmissievloeistof drong het interieur binnen.. niet echt positief... uit de auto een spoor van olie en een donkere vloeistof verscheen tussen de wielen.. kon nog net mijn tranen bedwingen grr.
Toen wij de auto zagen staan bij Henk Scholten in Arnhem waren we meteen verkocht. Er moest wel het één en ander gebeuren maar technisch was hij in goede staat zei men. Volledige onderhoudshistorie was bekend en we dachten bij onszelf.. ok particulier kunnen zijn we goedkoper uit maar de V70 had 250duiz km op de teller en die 6 maanden garantie zou best wel van pas kunnen komen. In die zes maanden zijn we idd een aantal keer terug gegaan. Nieuwe vacuumpomp, paar keer uitgelijnd, nieuwe banden ( dit omdat er een trilling in bleef zitten ). Velgen uiteindelijk laten richten ( waren de boosdoeners van de trillingen ) remklauw vervangen. Spoorstangen. Airco laten nakijken en afvullen en nu ( 5 maanden na afvullen ) kan dit weer opnieuw gebeuren omdat airco filter poreus blijkt te zijn.. vraag me dan weer af of ze dit niet meteen hadden moeten vervangen zucht. Na de garantie hebben we het startprobleem gehad met de transponderring.. we hebben de stuurkogels moeten vervangen ( zat teveel speling op kosten 500 euro bij de dealer) Vervolgens een zwaan op de voorruit gehad en daarna wat probleempjes met de ruit ( lekage bij de Volvo in Dordt ) ongelovelijk maar waar.. Moet wel zeggen dat de service iedere keer goed was dus dat maakt de pech wat dragelijker..
Ik heb een aantal keer bij Henk Scholten in Arnhem aangegeven dat de bak een rare overgang ( lichte bonk was hoorbaar ) bij de 80 km/u. Ik heb ook op dit forum dit een aantal keer proberen te omschrijven en flushen werd toen genoemd echter werd dit bij drie bedrijven ontraden omdat daar de bonk niet mee weg zou gaan en de olie was reeds bij 230 km ververst.. dus het zou niet nodig zijn. Chef werkplaats vertelde me dat lichte slijtage het geval was dus geen zorgen maken.. altijd raar gevoel bij blijven houden maar de auto reed verder super dus met 3 ton ach..
Heb onlangs de 300duiz km beurt bij Ruud Mulder in Werkhoven laten uitvoeren ( die gaf de lichte lekkage bij die krukaskeerring aan terwijl de auto twee daarvoor nog bij de dealer APK gekeurd was ) en die vertelde me dat de waterpomp niet vervangen was toen ze ( bij de dealer in Arnhem ) een nieuwe distributieriem geplaatst hadden.. Bij Henk Scholten hebben ze me verteld ( bij aflevering auto ) dat dit wel gebeurd was dus ik voel me een klein beetje...
Goed. De ANWB heeft de auto in Werkhoven gezet en Ruud gaat proberen een nieuwe bak te regelen. Dit scheelt qua arbeidsuur met de dealer en ik hoop dat onze Bolide weer snel aan de praat is. Indien iemand nog een jonge automaat heeft voor een 2.5D model classic 1999-2000 dan hoor ik dit graag..
Moest effe mijn verhaal kwijt! want ondankt wat pech is en blijft het echt een heerlijke auto. Ben gewoon wat bedroefd omdat ik ook echt iedere dag kan genieten als ik ga zitten op het zwarte leer.