Tunen D5 163 pk

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gerard van Hoeven
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 29.09.2007 - 10:34

Wie heeft ervaring met tunen D5?
Van 163 naar ongeveer 193 pk?
Merkbaar verschil?
Hoe is tractie op voorwielen?
Is verbruik omhoog of omlaag?
Bepaald bedrijf te adviseren of te ontraden?
Alle info en/of tips welkom
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27622
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Verbuik zal over het algemeen omlaag gaan als je dezelfde rijstijl houd.
Meestal is het alleen dat je met een getunde auto het vermogen vaker aanspreekt, waardoor je verbruik dus niet zo snel zal dalen.
Of je moet natuurlijk een rustige rechtervoet hebben ;)

Bedrijven om aan te raden, kijk even bij de clubsponsors


Afgelopen donderdag is mijn auto bij de dealer geweest voor een beurt, maar ze hebben toen de 185 Pk software ingeladen in plaats van de 163 Pk.
Dit verschil van 22 Pk is vooral op de snelweg goed te merken, dus 193 zal een nog iets groter verschil maken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41307
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Er zijn al meerdere D5 tuningsresultaten op het forum te vinden.
Kijk even in het Tuningforum. Dit topic wordt daarnaartoe verhuisd
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14976
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Afgelopen donderdag is mijn auto bij de dealer geweest voor een beurt, maar ze hebben toen de 185 Pk software ingeladen in plaats van de 163 Pk.
Dit verschil van 22 Pk is vooral op de snelweg goed te merken, dus 193 zal een nog iets groter verschil maken
Ehhh :shock:
Hoe kunnen ze nu verkeerde software laden? dat accodeert toch niet?



Mods edit
Quote hersteld
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27622
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Blijkbaar wel, is alleen de 185 Pk motorsoftware de ze in hebben geladen.
Gisteren naar mijn werk ook nog achter een 185 Pk D5 aan gegaan die ineens volgas weg reed op de snelweg en hield hem bij, met 163 Pk redde ik dat nooit
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14976
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Goh dan zou jezo kunnen tunen bij de dealer,
mmm bijzondere ervaring.
Maar wel leuk dat j e tevreden bent
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27622
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik had ook niet verwacht dat de dealer dit deed.
Weet wel dat de 163Pk en 185Pk dezelfde motoren zijn met alleen andere software.

Was een leuke verassing.
Het verschil op de snelweg is het grootste, vooral boven de 100 trekt het allemaal sneller
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Bover schreef:Goh dan zou jezo kunnen tunen bij de dealer,
mmm bijzondere ervaring.
Maar wel leuk dat j e tevreden bent
Hallo Bover, btw al op de 'bank' gestaan??
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14976
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

gevanje schreef:
Bover schreef:Goh dan zou jezo kunnen tunen bij de dealer,
mmm bijzondere ervaring.
Maar wel leuk dat j e tevreden bent
Hallo Bover, btw al op de 'bank' gestaan??
`@#$%^ l :-x l

Baal daar van.
Laten ze me bij JB te Lochem 1.5uuur staan om dan te melden dat ze me niet kunnen rollen wegens defect of zo iets. :evil:

GA nu naar Lichtenvoorde over twee weken. :roll:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
s60
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12.02.2007 - 13:54

Hallo,

Ik heb mijn s60 163 pk GearTronic direct bij aflevering (bijna een jaar geleden) laten chiptunen, via de Volvo dealer, bij RICA. Er staat nu bijna 40.000km en de auto bevalt prima! Vermogen meer dan genoeg en het verbruik van gem. 7.3l/100km valt mij ook mee. Toch ook behoorlijk wat korte stukjes die gereden worden. Het aantal pk zou ik niet weten. Maakt mij eigenlijk ook niet uit. . Pas op een rustig stukje Autobahn een keer 230 gereden (op de teller) bij een toerental van 4100. Tractie is bij normaal gebruik geen probleem. Je moet niet bij een nat wegdek bij een stoplicht vol je gas intrappen want dan kunnen de bandjes het inderdaad niet aan. Maar dat is, denk ik, bij een 163 pk ook zo.
163pk is ook meer dan voldoende en mijn motivatie destijds was dat het prijsverschil tussen de 163pk en de 185pk D5 min of meer gelijk was aan de prijs voor het tunen.
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Bover schreef:Laten ze me bij JB te Lochem 1.5uuur staan
JD... :wink: (Jeroen Dik)
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
stippie
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22.08.2007 - 20:18

Waarom hoor of zie ik op dit forum niks over ZIP tuning????????
Als je op hun site kijkt, lijkt het toch zeer professioneel en houden rekening met de communicatie naar geartronicbak en noem maar op.
Bij Fasttech en Hartog heb ik deze indruk minder, terwijl iedereen op dit forum de mond vol heeft van deze twee tuners.
Waarom wordt er met geen woord gerept over ZIPtuning?

Gr Stippie
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

Ga maar naar die jongens van FASTTECH dan weetje waarom ze met naam en toenaam positief genoemd worden op dit forum. Zij houden wel degelijk rekening met de automaat/geartronic-bakken van Volvo! Dit alles uit eigen ervaring.
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

stippie schreef:Waarom hoor of zie ik op dit forum niks over ZIP tuning????????
Als je op hun site kijkt, lijkt het toch zeer professioneel en houden rekening met de communicatie naar geartronicbak en noem maar op.
Bij Fasttech en Hartog heb ik deze indruk minder, terwijl iedereen op dit forum de mond vol heeft van deze twee tuners.
Waarom wordt er met geen woord gerept over ZIPtuning?

Gr Stippie
Als je op een site kijkt.... dus dat zegt alles.... Ik weet uit ervaring dat vakmensen (heb ik het niet alleen over tuners) op het gebied van technische zaken helemaal niet commercieel zijn of kennis hebben van websites. Op Google komen met namen de commerciele tuners naar boven die met prijzen gooien. Als ik twee voorbeelden mag noemen Hartog Tuning en JD enginering zijn echte vakmannen, die zich minder bezig houden met het commerciele gedeelte van hun vak. Wat ik zonde vind. Hun kennis en ervaring is hun reclame.

Maar even terug te komen... Hartog Tuning is daar zeker wel mee bezig.
Ik snap ook niet hoe je kunt oordelen of een indruk kunt hebt zonder ook
maar iets van deze bedrijven te weten.....
Hij is ook één van de weinige tuners die ook echt kennis van een auto heeft.
Ik ga je géén oordeel geven over Ziptuning... ik ken ze niet, alleen van horen zeggen.

Maar als je daad werkelijk ervaring met hun heb opgedaan horen we het graag.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41307
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

stippie schreef:Waarom hoor of zie ik op dit forum niks over ZIP tuning????????
Als je op hun site kijkt, lijkt het toch zeer professioneel en houden rekening met de communicatie naar geartronicbak en noem maar op.
Bij Fasttech en Hartog heb ik deze indruk minder, terwijl iedereen op dit forum de mond vol heeft van deze twee tuners.
Waarom wordt er met geen woord gerept over ZIPtuning?

Gr Stippie
Ik zie jou sinds medio 2007 telkens weer dezelfde vraag langskomen Stippie. Zelfs 2x op 1 dag in verschillende tuningtopics.
Heb je jouw auto nu nog steeds niet laten tunen?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Ben schreef:
stippie schreef:Waarom hoor of zie ik op dit forum niks over ZIP tuning????????
Als je op hun site kijkt, lijkt het toch zeer professioneel en houden rekening met de communicatie naar geartronicbak en noem maar op.
Bij Fasttech en Hartog heb ik deze indruk minder, terwijl iedereen op dit forum de mond vol heeft van deze twee tuners.
Waarom wordt er met geen woord gerept over ZIPtuning?

Gr Stippie
Ik zie jou sinds medio 2007 telkens weer dezelfde vraag langskomen Stippie. Zelfs 2x op 1 dag in verschillende tuningtopics.
Heb je jouw auto nu nog steeds niet laten tunen?
Tsja als stippie zijn mening baseert op een site alleen dan zegt mij dat helemaal niks. Of zou stippie stiekum reklame zitten te maken???
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27622
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Is wel iemand hier op het forum die bij Ziptuning is geweest, ben alleen de naam vergeten.
Geloof dat diegene wel tevreden was over het bedrijf en de gang van zaken daar.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Mijn S60 is getuned met een inmotion chip. Dit was voor mij de meeste waar voor het geld. Voor 200 euro inclusief montage 195pk en 400Nm vind ik erg prima.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

Mag ik vragen waar je die inmotion chip hebt laten plaatsen??
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Wat bedoel je met meeste waar voor je geld?

Had je niet liever wat meer uitgegeven voor maatwerk? Dat vind ik waar voor je geld...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”