Pagina 1 van 1
Dumpvalve geinstalleerd.
Geplaatst: 26.01.2008 - 17:59
door gvanminnen
Heb volvo 440 1.7 turbo aangeschaft. Nu wil ik een blowoff valve monteren, omdat dit ook beter is voor je turbo.
Zijn er tekening of heeft iemand foto's ervan hoe je dit moet aansluiten.
ALvast bedankt.
Geplaatst: 26.01.2008 - 19:31
door magiq480turbo
je kan op mijn site ongeveer zien waar deze komt te zitten, deze komt ipv de originele klep die er al zit,
http://ronald480.skynetblogs.be/
ik heb de BOV onlangs gedemonteerd en hij is te koop, na 3 jaar het pssst geluid, vond ik het genoeg, zal misschien mijn leeftijd zijn,
als je geintereseerd bent, hij moet 70 euro kosten,
voor meer info en foto`s mail naar
ronald480t@mobistarmail.be
groet, Ronald
Geplaatst: 26.01.2008 - 22:26
door Maarten
hallo,
heb geen idee hoe je dat aan moet sluiten bij jouw auto,maar je naam kwam me erg bekend voor,dus toch maar even gereageerd.
is de R1 quad al helemaal klaar en wordt dit je volgende project?
of heb ik toch de verkeerde voor. :-k
je zal mij niet kennen,lees alleen regelmatig mee over die quad. =D>
Geplaatst: 27.01.2008 - 10:33
door gvanminnen
R1 quad is van mij ja. Het frame is helemaal gespoten en zijn weer aan het opbouwen. De kappen erop en wat kleine dingen nog aanpassen en dan is die helemaal klaar.
Dit is mijn volgende project inderdaad.
Geplaatst: 06.02.2008 - 19:50
door 460_turbo
Je kan hem op de orginele plek monteren.
Instructies:
1. Oude recirculatieklep loshalen/demonteren
2. De dumpvalve monteren in de buis die van de turbo af komt
3. Vacuumslang op de dumpvalve aansluiten
4. De opening naar de aanzuigbuis van de turbo afdichten.
Maar zo kan het ook :razz: Komt van mijn wagentje.
Geplaatst: 14.03.2008 - 09:16
door Sjaak Trekhaak
De BOV kun je gewoon op de plek van de originele recirculerende dump valve monteren. Of je monteert hem ergens voor het gasklephuis. Buis doormidden en valve monteren.
Bij deze auto kun je trouwens, ondanks de LMM, gewoon een atmosferische valve monteren. Leuke poefjes in de uitlaat, maar niet

Geplaatst: 02.06.2008 - 21:37
door gvanminnen
Heb nu een dumpvalve besteld bij europeantuning en wil nu dus precies weten hoe ik deze moet monteren, want kan het niet goed zien op bovenstaande foto.
Wil hem dus ook voor de gasklep monteren, zoals bij 460_turbo.
Maar waar komt dat slangetje op die van de bovenkant van de dumpvalve vandaan komt?
Kan iemand dat aangeven op mijn foto?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 02.06.2008 - 22:01
door gvanminnen
Het is dus een vacuum slang die zorgt voor het openen van de dumpvalve.
Kan ik deze dan zonder problemen op de rembekrachtiger zetten?
Of kan ik ergens anders nog vacuum vandaan halen?
Geplaatst: 03.06.2008 - 19:27
door patricks80
dat zou ik niet doen
ergens na het gasklephuis heb je ergens een afgedopte opening zitten die moet je open maken en draad erin tappen als ie er niet inzit en dan het verloopstuk wat bij de set van dumpvalve zit erin plaatsen daar het slangetje op verbinden met de topzijde van de dumpvalve dan heb je het lekkere swoessssssssss als je je gas loslaat
Geplaatst: 03.06.2008 - 19:29
door patricks80
en als ik foto bekijk zit er onder het ijzeren bochtje een opening wat op de ander foto zie ik daar het blauwe vacuumslangetje opzitten
Geplaatst: 03.06.2008 - 21:04
door gvanminnen
Onder dat ijzeren bochtje zit al een slang aangesloten met daarop een t-stuk. Die gaat ook naar de orginele dumpvalve.
Kan ik hier dan weer een t-stuk op zetten? Orginele kan toch ook blijven zitten?
Geplaatst: 04.06.2008 - 18:23
door gvanminnen
Aansluitmateriaal er niet bij gehad helaas.
Dus word oude eruit halen en deze op de orginele plek monteren.
Afblazen door het filter ben ik dan wel kwijt

Geplaatst: 08.06.2008 - 13:48
door gvanminnen
Heb de dumpvalve geinstalleerd op de orginele plek. Was zo gepiept, alleen afblazen hoor je niet heel duidelijk boven me herrie pijp uit.
Komt wel goed denk ik als die dinsdag gechipt is bij RICA

Dumpvalve kan ook nog versteld worden bij de vacuum aansluiting en weet ook niet precies of je deze meer moet indraaien of uitdraaien. Zal wel te maken hebben met aantal bar en grote van de turbo.
De retour aansluiting in de slang van het luchtfilter heb ik dichtgemaakt. Heb hiervoor een mooi busje gedraaid. Zie hier 2 foto's:
Heb helaas geen foto van de dumpvalve zelf en hoe die geinstalleerd zit. Komt misschien nog wel.
Geplaatst: 08.06.2008 - 22:56
door sjoerdb
zou mooi wezen als je de foto's iets kleiner kan maken.
Geplaatst: 10.06.2008 - 12:18
door gvanminnen
Sorry, had de foto nu upgeload via tinypic en zag nergens waar je het aantal pixels kon veranderen.
Doe ze wel opnieuw met imagecheck.
Geplaatst: 07.07.2008 - 15:55
door Iroll
Een atmosferische dumpvalve kan je turbo vernaggelen! Lees dit topic maar eens, het is niet voor niets een recirculatie valve die er inzit. Als je 'm gechipt hebt kan je beter een Audi (VAG) valve installeren, is ook een recirculatie valve maar dan van metaal ipv de originele plastic variant. Die kan de verhoogde turbo druk wel aan.
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... =dumpvalve
Geplaatst: 10.11.2008 - 16:41
door Sieger Everts
zonet even een plaatje van mijn blokje geschoten, ik heb mijn DV voor de gasklepzitten

Geplaatst: 25.07.2011 - 23:00
door sdirkx
Heb een Forge externe BOV. Lekker afblaasgeluidje. Verder niet echt beter of slechter dan de standaard recirculerende. Voordeel vind ik wel dat je 'm kunt zien/horen werken en dat je 'm kunt schoonmaken en smeren (jaarlijks).
