Pagina 1 van 2
verlagen 142
Geplaatst: 30.01.2008 - 20:43
door hesened
Een aantal vraagjes:
Ik wil mijn 142 uit 1971 verlagen.
Als ik op zoek ga, kom ik verlagingsveren tegen voor de 140 maar allemaal voor 140's van na 1973. Is er verschil tussen 140's voor en na 1973?
En zo ja, Zijn er sets te koop voor mijn 142.
Andere vraag: Zijn alleen veren genoeg of komt er meer bij kijken? Ik lees van alles over stabilisator stangen e.d. Is dat echt nodig of kan ik ook af met alleen veren?
Wie heeft zijn 140 al verlaagd en kan mij advies geven vanuit ervaring?
Ik weet dat dit al een keer eerder gevraagd is hier, maar daar lees ik niks over de vragen die ik heb.
Geplaatst: 30.01.2008 - 21:46
door Belg
Ik heb het vroeger laten doen, een goeie raad, laat het. Tis pure miserie aan de verkeersdrempels. Je rijdt letterlijk alles kapot als je der normaal over wil.
Geplaatst: 30.01.2008 - 23:23
door biadman
hangt er denk ik ook een beetje vanaf heover je naar beneden wilt... tot 4 cm hoef je alleen de veren te doen.
ga je verder als 4 cm moet je je schokbrekers ook doen!
stabilisator stangen is alleen voor het "rollen"van de auto naar de zijkanten, hoe stugger/dikker hoe strakker je kan sturen maar nodig is het niet voor het verlagen...
Geplaatst: 31.01.2008 - 07:51
door v700r
Zakken met die bakken! Gewoon doen Hesened al was het alleen maar voor de looks.
Geplaatst: 31.01.2008 - 10:47
door Iroll
Een dikkere stabi is DE manier om je wegligging en zijwind gevoeligheid enorm te verbeteren. Dat, PU bussen en goede (Koni, Bilstein)schokbrekers.
ga je verder als 4 cm moet je je schokbrekers ook doen
Bilsteins zijn de beste voor verlagen, andere schokbrekers slijten erg snel onder verlaagde veren. Een goede 2e zijn Koni's.
Monroe, Sachs, KYB(Keep Your Bilsteins) houden het niet lang uit onder een verlaagde wagen.
Geplaatst: 31.01.2008 - 11:59
door Jordos
Lekker origineel laten joh. Laat ze die golfjes en seatjes maar verlagen...
Geplaatst: 31.01.2008 - 12:10
door v700r
Nee joh
Geplaatst: 31.01.2008 - 12:27
door Stinky
tijd voor een Poll

(ik ben ook tegen verlagen, zeker van klassiekers)
Geplaatst: 31.01.2008 - 16:24
door Iroll
Verlagen, staat beter en rijd beter. Het is weer makkelijk ongedaan te maken. Bovendien rijden we bijna allemaal al met een verlaagde Volvo met oude originele veren. Zet er maar eens nwe originale veren onder, dan staat ie pas raar hoog op zijn pootjes, geen gezicht!
Geplaatst: 31.01.2008 - 16:59
door v164
Beetje verlagen, hardere dempers en twee dikke stabilisatorstangen, 21 om 19mm bijv. Rijdt de wagen een stuk beter van, minder comfortabel, dat wel.
Geplaatst: 31.01.2008 - 17:58
door ferdy
Heb je dan de stabilsator kit van tinustechniek eronder zitten?
Geplaatst: 01.02.2008 - 00:10
door v164
Nee, ipd, kwam met de auto mee terug uit de USA, met KYB dempers, nu R-Sport

Ik heb ze bdw nog in
verschillend diktes voor een project wat maar niet af wil komen.
Geplaatst: 01.02.2008 - 18:57
door dopdedouwer
Wat hoger op de pootjes staat mijn inziens vooral niet mooi vanwege de smalle wielbasis. Ik vind een originele 140 best wel ieletjes, maarja niets wat een stel bredere velgjes niet oplost: de orginele velgjes zijn maar 4,5inch breed.
Geplaatst: 01.02.2008 - 19:26
door +++t blijft behelpen+++
ietsje verlagen ok
net zoals die c30 laatst niet das lelijk
en voor de rest Stabi etc.
laatst genavigeerd in een ama met stabi.
80 km/u over Bospaadjes ging geweldig.
Geplaatst: 01.02.2008 - 19:37
door Battlecruiser
Verlaagde auto's zien er heel sloom uit.
Net alsof ze door hun hoeven gezakt zijn.
Alsof de hele wielophanging naar zijn grootje is.
Alsof de auto tot liliiputterformaat gekrompen is.
Net alsof de wielen deels opgevreten zijn door het wielkastmonster.
En je kunt er niet normaal mee rijden over drempels.
zelfs het onbenulligste Fiatje kijkt op je neer.
Nee, verhogen is veel stoerder.
Geplaatst: 01.02.2008 - 19:57
door MaGNeT
Battlecruiser S80 schreef:Verlaagde auto's zien er heel sloom uit.
Net alsof ze door hun hoeven gezakt zijn.
Alsof de hele wielophanging naar zijn grootje is.
Alsof de auto tot liliiputterformaat gekrompen is.
Net alsof de wielen deels opgevreten zijn door het wielkastmonster.
En je kunt er niet normaal mee rijden over drempels.
zelfs het onbenulligste Fiatje kijkt op je neer.
Nee, verhogen is veel stoerder.
Verlagen is leuk op het gladde asfalt van een circuit.
Op de openbare wegen in Nederland is het afzien.
Ik hou het maar "standaard"

Geplaatst: 04.02.2008 - 17:23
door hesened
Ik begon over verlagen omdat mijn voorkant wel hoog staat in verhouding tot de achterkant.
De voorkant heeft een spleet (band wielkast) van een cm of 10 en de achterkant ligt de band bijna gelijk met de wielkast.
op zich vind ik dat lage mooier dan zo hoog op de poten maar ik denk dat ik eerst de achterkant maar eens iets omhoog moet brengen. De oude veren zijn denk ik een beetje soft geworden waardoor hij iets doorzakt ofzo.
Ik zal er wel eens een foto van maken en posten.
Op zich wil ik hem ook wel zo origineel mogelijk houden.
Geplaatst: 04.02.2008 - 17:58
door v164
LPG?
Geplaatst: 04.02.2008 - 19:36
door hesened
v164 schreef:LPG?
Nee, geen LPG installatie.
Lege kofferbak
Ik heb trouwens een foto. Hij is niet super scherp maar je kan duidelijk zien dat hij niet in lijn staat zeg maar

Geplaatst: 04.02.2008 - 19:56
door Battlecruiser
Zo te zien staat ie vooraan te hoog op zijn pootjes.
Misschien verkeerde schokdempers?